کد خبر: 92600 - تاریخ: شنبه، 17 اکتبر 2015 - 11:05

مشتری بزرگ سوسیس و کالباس ایران

گر چه ایران به 6 کشور افغانستان، امارات، تاجیکستان، عمان، مالزی و عراق سوسیس و فروارده‌های مشابه گوشتی صادر می‌کند، می‌توان گفت عراقی‌ها سهم عمده‌ای از خرید این محصول را دارند.

به گزارش خوبان، اگر چه ایران به 6 کشور افغانستان، امارات، تاجیکستان، عمان، مالزی و عراق سوسیس و فروارده‌های مشابه گوشتی صادر می‌کند، می‌توان گفت عراقی‌ها سهم عمده‌ای از خرید این محصول را دارند.

آمارها نشان می‌دهد که صادرات فراورده‌های گوشتی از جمله سوسیس و کالباس طی نیمه نخست امسال به 2.7 هزار تن رسیده و در این میان عراقی‌ها مشتری دو هزار تن از کل فراورده‌های گوشتی صادر شده ایران در این مدت بوده‌اند.

صادرات فروارده‌های گوشتی از جمله سوسیس و محصولاتن مشابه آن جزو اقلام عمده صادرات غیرنفتی ایران به حساب می‌آید که طی شش ماهه نخست امسال صادرات دو هزار و 700 تن از این محصول برای ایران معادل 10.5 میلیون دلار ارز‌آوری داشته است.

مقایسه وضعیت صادرات سوسیس و فراورده‌های مشابه طی نیمه نخست امسال با سال گذشته نشان می‌دهد که اگر چه قیمت هر کیلوگرم از این محصول همچون سال قبل چهار دلار است، میزان صادرات آن به لحاظ وزنی و ارزشی بیش از 30 درصد رشد پیدا کرده است.

همچنین فهرست صادرات غیرنفتی گمرک نشان می‌دهد که اگر چه ایران به 6 کشور افغانستان، امارات، تاجیکستان، عمان، مالزی و عراق سوسیس و فروارده‌های مشابه گوشتی صادر می‌کند، می‌توان گفت عراقی‌ها سهم عمده‌ای از خرید این محصول را دارند.

به این ترتیب از 2.7 هزار تن سوسیس صادراتی ایران عراق به تنهایی بیش از 2.1 هزارتن از این محصول را خریده است و به این ترتیب سهم دیگر کشورها از بازار خارجی فراورده‌های گوشتی ایران بسیار ناچیز است.

منبع: ایسنا


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads