کد خبر: 92440 - تاریخ: پنج‌شنبه، 15 اکتبر 2015 - 11:18

دنده‌ عقب‌ عجیب‌ حامیان "برجام"/

قرار نیست‌ اتفاق‌ خاصی‌ پس‌ از‌ اجرا بیافتد!

جریان‌های فریبکار سیاسی و رسانه‌ای که مدعی بودند هر روز تأخیر در اجرای برجام ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار ضربه به کشور وارد می‌کند، پس از تصویب آن می‌گویند قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد و کشور گلستان شود.

به گزارش خوبان، جریان‌های فریبکار سیاسی و رسانه‌ای که مدعی بودند هر روز تأخیر در اجرای برجام ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار ضربه به کشور وارد می‌کند، پس از تصویب آن می‌گویند قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد و کشور گلستان شود.
روزنامه فرهیختگان در صفحه اول خود به قلم صادق زیباکلام نوشت: در حال حاضر در میان ملت سوالی مبنی بر اینکه، با تصویب و اجرایی شدن برجام و بالا رفتن انتظارات مردم دولت برای مدیریت بهتر چه راهکارهایی دارد، بالا گرفته است؛ در جواب باید گفت ما در کشور با یک سری مسائل اقتصادی بنیادی دست به گریبان هستیم که چه برجام به اجرایی شدن برسد و چه نرسد، تغییر مثبتی در آن اتفاق نمی‌افتد چرا که اقتصاد ما یک اقتصاد دولتی است و تا زمانی که این اقتصاد حاکم است، تحول مهمی به وجود نخواهد آمد. خطای وحشتناکی است اگر فکر کنیم با اجرایی شدن برجام و برداشتن تحریم‌ها، ایران گلستان می‌شود. ما زمانی جهش و رونق اقتصادی خواهیم داشت که بررسی کنیم، ببینیم کشورهای دیگر برای پیشرفت خود چه کرده‌اند و به دنبال الگوی مناسب برای توسعه اقتصاد آزاد باشیم. تا آن روز هیچ ورد و معجزه‌ای نمی‌تواند مشکلات ساختاری ما را حل کند.
این ترمز و دنده عقب بلافاصله در حالی است که زیباکلام چند روز قبل از بررسی نهایی برجام در مجلس مدعی شده بود زیان هر روز تاخیر در اجرای برجام، ۳ میلیارد دلار است! که با یک حساب سرانگشتی می‌شود سالی ۱۰۹۵ میلیارد دلار.
کسانی مانند زنگنه، ترکان، سیروس ناصری و طیفی از نشریات زنجیره‌ای برای فضاسازی علیه مجلس استدلال‌های مشابهی را مطرح کرده بودند اما زیباکلام در این میان به سیم آخر زده و به جای روزی ۱۰۰-۱۵۰ میلیون دلار، رقم عایدی ۳ میلیارد دلار در روز را مطرح کرده بود.

منبع: کیهان

انتهای پیام/ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads