کد خبر: 92383 - تاریخ: چهارشنبه، 14 اکتبر 2015 - 20:25

رئيس مجلس در لشت نشاء:

جمهوري اسلامي امروز روي پاي خود ايستاده است/ افتخار بزرگي است كه اكثر مسئولين انقلاب از خانواده شهدا و ايثارگرانند

رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم نخستين سالگرد درگذشت مرحوم تاميني در لشت نشاء گفت: وقتي همه حسيني فكر كنيم پرچم عزت مندي بر بام ايران برافراشته خواهد شد اما اگر كسي لباس مجاهدت را از تن بيرون كند آن وقت مي بينيم كه جمهوري اسلامي آن عزت مندي را نخواهد داشت.

به گزارش خوبان: علي لاريجاني در مراسم نخستين سالگرد مرحوم تاميني در مسجد جامع روستای لیچاه لشت نشاء حضور در جلسات شهدا را افتخار دانست و گفت: خدا رحمت كند پدر دكتر تاميني را كه چنين فرزنداني را تربيت كرد و تحويل انقلاب داد.

 

لاریجانی در لشت نشاء

 

وي محرم را صراطي دانست كه امام حسين (ع) به مردم نشان داد و افزود: زندگي واقعي در گرو مجاهدت و گذشت است و بدون مجاهدت نمي توان اين راه را طي كرد.

لاريجاني با بيان اين كه جلسات امام حسين (ع) مثل راهي است كه در‌ آن نشانه گذاري مي شود، تصريح كرد: كسي كه رهرو راه حسيني است، بايد اهل مجاهدت و شهادت باشد.

به گفته لاريجاني، مجاهدت متن زندگي يك مسلمان واقعي است و حاشيه نيست.

رئيس مجلس افزود: جهاد ركن زندگي يك مسلمان است چون نگاه انسان به زندگي را عوض مي كند.

رئيس قوه مقننه با بيان اين كه انقلاب اسلامي اين فكر را در اذهان متصورساخت كه رهرو واقعي امام حسين باشيم اظهار نمود: اين افتخار بزرگي است كه اكثر كساني كه امروز در نظام اسلامي مسئوليتي دارند از خانواده شهدا و ايثارگران هستند.

جمهوري اسلامي امروز روي پاي خود ايستاده است و اين به خاطر همين روحيه مجاهدت مردم ماست.

وي با طرح اين سوال كه چرا در اطراف ما اين قدر مشكلات زياد است به حضور گروه هاي تروريستي در منطقه اشاره نمود و گفت: در نظام اسلامي چون تربيت حسيني صورت گرفته،‌ تروريست ها مي دانند كه طرف شدن با ايران هزينه سنگيني در پي دارد.

لاريجاني تصريح كرد: وقتي همه حسيني فكر كنيم پرچم عزت مندي بر بام ايران برافراشته خواهد شد اما اگر كسي لباس مجاهدت را از تن بيرون كند آن وقت مي بينيم كه جمهوري اسلامي آن عزت مندي را نخواهد داشت.

رئيس مجلس اضافه كرد: عزت مندي در دفع دشمن همواره بايد با توانمندي در داخل همراه باشد.

رئيس قوه مقننه بخش عمده مشكلات امروز ايران را به خاطر نشناختن مشكلات كشور دانست و گفت: ما كشور فقيري نيستيم. اگر امكانات در مسير توليد قرار گيرند يك جهش در كشور به وجود مي آيد.

لاريجاني با بيان اين كه در دوره اي از كشور منابع را آقايان تلف كردند گفت: يعني جوري خرج كردند كه به ازدياد ثروت بدل نشد و تبديل به يك سري چيزهاي موقت شد.

رئيس مجلس با اشاره به اين كه مناقشه هسته اي ما با غرب دارد به سرانجام مي رسد گفت: شرايط سخت را پشت سر گذاشتيم و من به آينده خوش بينم.

لاريجاني با اشاره به مشكلات استان گيلان گفت: كم آبي و مهار آب هاي استان از جمله مشكلات استان شماست.

انتهای پیام/41


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads