کد خبر: 92137 - تاریخ: دوشنبه، 12 اکتبر 2015 - 11:57

علت و چگونگی بازداشت 13 معلم ایرانی در امارات

۹ نفر از معلمان مرد ایرانی شاغل در مدارس ایرانیان امارات به جرم «اقامت و کار غیر قانونی در العین» در مدرسه و با وضعیت نامطلوبی بازداشت شده‌اند.

به گزارش خوبان، از چهارشنبه گذشته ۹ معلم ایرانی که در مدارس ایرانی در امارات تدریس می‌کردند به دلیل نداشتن ویزای العین بازداشت شدند.

یک مقام آگاه در این باره به خبرنگار فارس گفت: ۱۳ معلم خانم ایرانی نیز در امارات به دادگاه احضار شدند و امکان بازداشت آنها وجود دارد.

وی تصریح کرد: ۹ نفر از معلمان مرد ایرانی شاغل در مدارس ایرانیان امارات به جرم «اقامت و کار غیر قانونی در العین» در مدرسه و با وضعیت نامطلوبی بازداشت شده‌اند.

این مقام مطلع با بیان اینکه این رخداد ناگوار تابه حال سابقه نداشته است، اظهار داشت: طبق قوانین کشور امارات باید برای اقامت و کار در هر یک از نواحی این کشور مجوز داشت و معلمان بازداشت شده تنها ویزای دوبی را داشتند.

وی افزود: در صورت بازداشت معلمان خانم، فرزندان آنها شرایط نامطلوبی در یک کشور غریب پیدا خواهند کرد.

پیگیری وزارت خارجه
حسین نقوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در خصوص بازداشت ۹ معلم ایرانی توسط دولت امارات اظهار داشت:‌ معلمان مدارس ایرانی خارج از کشور هر سال در شهریور اعزام می‌شوند تا فعالیت خود را از مهر آغاز کنند اما در برخی از کشورها زمان صدور ویزا طولانی می‌شود و عدم صدور ویزا توسط کشور میزبان برای افراد مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی افزود: در پیگیری‌هایی که از وزارت امور خارجه برای بررسی علت بازداشت ۹ معلم ایرانی داشتم مشخص شد که هنوز مجوز کار این معلمان توسط کشور امارات صادر نشده و این دولت اقدام به بازداشت آنها کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت خارجه در حال پیگیری مسئله است تا این مشکل حل شده و معلمان ایرانی آزاد شوند همچنین مجوز کار برای آنها صادر شود.

پیش از این خلیل‌الله بابالو رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که دلیل بازداشت ۹ معلم ایرانی در امارات چیست؟ به تسنیم گفت: موضوع بازداشت معلمان ایرانی در امارات و آزادی آنها در حال پیگیری است و رایزنی‌ها در این زمینه در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود این معلمان تا فردا آزاد شوند.

وی افزود:‌ امارات با این استدلال که این معلمان چرا با ویزای دوبی در العین امارات مشغول به تدریس هستند اقدام به بازداشت آنها کرده است در حالی که این موضوع در گذشته وجود داشته و آنها نسبت به آن حساسیت نداشتند.

انتهای پیام/89


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads