کد خبر: 92006 - تاریخ: شنبه، 10 اکتبر 2015 - 16:58

شهردار رشت: نمیتوانیم برای هرکار کوچکی منتظر نظر مردم باشیم

شهردار رشت در پاسخ به این سوال که مردم معتقدند شهرداری می توانست با دستگاه های پیشرفته موجود درخت ها را با ریشه جا به جا کند و قطع نکند گفت: ما نمیتوانیم برای هر کارکوچکی منتظر نظر مردم باشیم و مردم نمایندگانی در شورا دارند که آنها تصمیم میگیرند.

به گزارش خوبان، سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت به اتفاق هیات همراه از دفتر تحریریه پایگاه خبری تحلیلی ۸دی بازدید کرد.

در ابتدای این دیدار حسینی، مدیرمسئول ۸دی ضمن خیر مقدم، به رسالت مطبوعات و رسانه ها از نگاه حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری اشاره نمود و گفت: که از نگاه این دو شخصیت بزرگ انقلاب، رسانه ها ۳ وظیفه مهم برعهده دارند که شامل: ۱-اطلاع رسانی دقیق و صادقانه ۲-نقدونظارت۳-تبادل آرا و افکار در جامعه میباشد، که پایگاه خبری ۸دی همواره سعی نموده در این چند سال در همین مسیر گام بردارد و از نگاه حضرت امام اگر ما رسانه ها در نوشته ها وتبلیغاتمان قصور بکنیم و به واسطه پیوند با باندهای قدرت و کسب لذات زودگذر زندگی،  مثلا فلان حرکت اشتباه و کار خطا و خلاف قانون را به مسئولین یادآوری  نکنیم یقینا در برابر آیندگان و جامعه مسئول خواهیم بود.

محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت نیز بیان داشت: رسانه ها در امور شفاف سازی جامعه می توانند کمک کنند و تاثیر گزار باشند ولی عمل کردن به آ ن مهم تراست.

وی با اشاره به اهمیت رسانه و اطلاع رسانی درست در جامعه اظهار کرد: پایگاه خبری تحلیلی ۸دی اولین رسانه ای است که بنده در آن حضور یافتم. همیشه بهترین دوستان و الگوهای بنده از مجموعه فرماندهان دفاع مقدس و سرداران بوده است. مطمئن هستم که این تفکر در این مجموعه هم وجود دارد. نگاهی ساختار شکن و تحول خواه.

ثابت قدم  تاکید نمود: یکسری اقدامات در شهرداری انجام شده است که از مسئولین و مردم انتظار می رود که با ادبیات درست نقد کنند.

وی در ادامه در مورد ارائه انتقادات به شهرداری تصریح کرد: باید با برنامه نقد کرد و  انتقاد ها باید بر اساس برنامه باشد.

شهردار رشت در پاسخ به نخستین سوال خبرنگار  ۸دی که در مورد چرایی قطع درختان کهنسال در خیابان امام خمینی رشت که به بهانه احداث بی آرتی انجام گرفته بود، جواب داد: در مورد احداث خط بی آر تی و قطع درخت ها بر اساس ماده ۷ قانون فضای سبز در حوزه شهر  اختیاراتی را  به عهده شهرداری گذاشته است و این موضوع به محیط زیست هیچ ارتباطی ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: برای قطع درخت ها مجوز آن از قبل  اخذ شده بود همچنین در داخل سیستم اکثریت اعضا این موضوع را تصویب کرده بودند.

ثابت قدم در مورد واکنش مردم به قطع درخت ها اذعان کرد: حوزه مدیریت شهر از قبل طی شده بود و باید بر اساس این مبنا حرکت کنیم و از اصول خارج نشویم.

ثابت قدم تصریح نمود:  نکته دیگر این عمل در راستای برنامه ها است برنامه هایی تدوین شده که آن ها بر اساس توسعه شهر می باشند.

ثابت قدم با بیان اینکه پروژه بی آر تی از قبل کلید خورده بود اظهار داشت: برای توسعه ایجاد حمل و نقل شهری از قبل  بی آر تی پیشنهاد شده بود که در ابتدای سال ۹۳  بودجه برای احداث آن تامین شد.

وی در مورد قطع درخت ها تاکید کرد: باید حدس آن را می زدنند که برای این پروژه تعدادی درخت که در مسیر بود باید قطع شود وشهرداری در مورد این موضوع بی تقصیر است.

خبرنگار ۸دی: آیا بهتر نبود که شهرداری با اطلاع قبلی درختان را قطع نمیکرد و با دستگاه های جدید موجود آنها را از ریشه در می آورد و در فضای سبز دیگری میکاشت؟

وی در پاسخ به این سوال  که  شهرداری می توانست درخت ها را با ریشه جا به جا کند گفت: ما نمیتوانیم برای هر کارکوچکی منتظر نظر مردم باشیم و مردم نمایندگانی در شورا دارند که آنها تصمیم میگیرند و همچنین برای جابجا کردن درختها همراه با ریشه باید در فصل پاییز اینکار انجام می شد که زمان آن برای شهرداری مقدور نبود. خبرنگار ۸دی در ادامه سوال نمود که: چرا شهرداری ۲ماهی صبرنکرد تا پاییز فرا رسد و سپس درختان را از ریشه دربیاورد و در مکان دیگری کاشت نماید  که شهردار رشت جواب داد: که ما در این موارد نمیتوانیم منتظر نظر افراد بمانیم و فرصتهایمان  محدود است.

شهردار رشت در پاسخ به سوال خبرنگار ۸دی مبنی بر اینکه: با توجه به عدم استفاده ی مردم رشت از اتوبوسهای خط واحد و جا نیفتادن فرهنگ استفاده از نقلیه عمومی به خصوص اتوبوس واحد در بین مردم شهر رشت و آیا اینکه بهتر نبود ابتدا در این خصوص شهرداری فرهنگ سازی مینمود و سپس خطوط بی آرتی را راه اندازی میکرد، جواب داد: در شهر رشت در مدت ۴ سال، بیش از ۱۰۰دستگاه اتوبوس وجود داشت که اکنون  فقط ۳۵ دستگاه قابل استفاده است.

وی در مورد فرهنگ سازی جامعه برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اذعان کرد: در شهر وسایل حمل و نقل قابل قبولی فراهم نشده است که انتظار داشته باشیم مردم از آن ها استفاده کنند. وی در مورد ایجاد بازارچه ها در سطح شهر گفت: با توجه به افزایش بیکاری میان جوانان در شهر به این نتیجه رسیدیم که بازارچه ای را احداث کنیم.

ثابت قدم با توجه با اینکه اشتغال زایی از وظایف شهرادی نیست اظهار کرد: اگر این کار را انجام دادیم برای جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی است که ناشی از فقر و بیکاری می باشد، در مجموع وظیفه شهرداری ایجاد اشتغال نیست.

خبرنگار ۸دی در ادامه سوال نمود که آیا خود جنابعالی حاضرید روزانه برای رفت و آمد از حمل و نقل عمومی استفاده نمایید که شهردار پاسخ داد: در این خصوص شخصا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنم و حتی در خیابان پیاده قدم می زنم.

وی در مورد توجه کردن به منافع عمومی و خصوصی در مورد راه اندازی خط بی آرتی و قطع درختان عنوان کرد: برای مثال گل فروشی که میخواهد برای جلب مشتری جلوی مغازه  خود ماشین عروس پارک کند و  جای چندین ماشین را اشغال میکند اگر حرفی و واکنشی انجام دهد آیا این جنبه عمومی دارد و یا خصوصی ؟ و بنده باید به منافع عمومی شهر فکر کنم نه منافع احساسی و شخصی چندنفر.

ثابت قدم به بهانه قطع درختان از خود دفاع کردو گفت:  اگر کاری کردم تماما از آن دفاع می کنم و تمام اقدامات انجام شده قانونی می باشد.

خبرنگار ۸ دی در مورد کمک شهرداری به هیات های مذهبی سوال نمود و پرسید که چرا شهرداری به هیات های مذهبی کمکی نمیکند و اینکه درست است که جنابعالی در جمعی گفته اید که کمک به هیاتهای مذهبی از طریق شهرداری را قبول ندارم و نباید صورت گیرد که ثابت قدم جواب داد: بنده معتقد به روش کارشناسی از طریق آماده نمودن زیرساختهای فرهنگی  بلندمدت هستم و باید این کار از طریق خود مردم صورت گیرد و اینگونه کمکها نه تنها در این مورد خاص، برای شهرداری هزینه دارد و البته بنده منظورم تنها به حوزه ی مذهبی مربوط نیست و تمام حوزه ها باید زمینه ی اقتصادپایدار فراهم شود. برخی کمکها برای تزئینات شهر در سال  گذشته موجب رانت های چند صد میلیونی شده بود و همچنین منابع ما نیز محدود است و در مجموع بنده با اینگونه کمکها مخالفم و کلا به مذهبی بودن و غیرمذهبی بودن این کمکها کاری ندارم زیرا کمکهای کمیته امدادی دیگر جوابگو نیست و باید زیرساختها فراهم شود ولی وقتی کمکی داده میشود و از این کمک رانت ایجاد میشود مشخص است که نتیجه ای نمیگیریم.

همچنین ثابت قدم در مورد وضعیت تیم داماش اظهار کرد: باید این تیم از وضعیت بلاتکلیفی دربیاید و برای خلاصی از این وضعیت برای شخص من فرقی نمی کند که توسط چه شخصی باشد.وی در مورد  وضعیت مالی داماش گفت: هویت و اعتبار تیم داماش باید حفظ شود و با برنامه و مدیریت می توان هزینه های این تیم را تامین کرد.

خبرنگار ۸دی سوال نمود که نکند که سرنوشت تیم داماش هم مانند تیم استقلال شهرداری رشت شود و پس از انتقال به شهرداری رشت این تیم رشتی نیز منحل گردد، که شهردار رشت جواب داد: به نظر بنده شرایط انتقال این تیم  فعلا در شهرداری شهر رشت چندان فراهم نیست و باشگاه داری هزینه های فراوانی دارد و منابع مانیز محدود است و اینکار از لحاظ عقلانی صحیح نیست ولی از لحاظ احساسی و موقتی شاید صحیح باشد.

ثابت قدم با بیان اینکه در ماه محرم وصفر شهرداری برنامه هایی را در نظر دارد گفت: برنامه هایی انجام شده است و  کمک به هیات های مذهبی که  قرار است در همین هفته با سازمان های مربوطه برنامه ریزی شود.

شهردار در مورد انتقادات یکی از اعضای شورای شهر اذعان کرد: انتقاداتی  که در چهارچوب قانون باشد را کاملا می پذیریم و بحث ها و انتقادها باید قانونی باشد.

وی در مورد شخصی بودن انتقادها در مورد اعضای شورای شهر نسبت به شخص شهردار گفت :انتقادات انجام شده از سوی آن عضو شورای شهر از نظر دفاع از حق مردم بوده و بعضی از این انتقادها شیطنت هایی است که به بهانه انتقادهای شخصی انجام می شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads