کد خبر: 92003 - تاریخ: شنبه، 10 اکتبر 2015 - 16:51

47 کشته و 109 زخمی در انفجار ایستگاه قطار در آنکارا+عکس

این انفجار، در حالی صورت گرفت که قرار بود، امروز تا ساعاتی دیگر، از مکانی در نزدیکی این ایستگاه قطار، تظاهراتی به دعوت اتحادیه‌های مختلف ترکیه، در حمایت از صلح و برای آرام‌سازی فضای داخلی در ترکیه در آستانه انتخابات برگزار شود.

به گزارش خوبان: BBC اعلام کرد که این انفجار، در حالی صورت گرفت که قرار بود، امروز تا ساعاتی دیگر، از مکانی در نزدیکی این ایستگاه قطار، تظاهراتی به دعوت اتحادیه‌های مختلف ترکیه، در حمایت از صلح و برای آرام‌سازی فضای داخلی در ترکیه در آستانه انتخابات برگزار شود.

 

 

13940718000435_PhotoL

لحظاتی پس از انتشار این خبر اعلام شد که 2 انفجار در این ایستگاه روی داده و خبرگزاری دوغان نوشت که دست‌کم 20 نفر کشته و 100 تن زخمی شده‌اند. اما با توجه به تصاویر منتشر شده، احتمال افزایش قربانیان این انفجار وجود دارد.

ساعاتی بعد وزارت کشور ترکیه رسما اعلام کرد که بر اثر این انفجار حداقل 30 نفر کشته و 126 نفر مجروح شدند. هنوز هیچ گروه یا فردی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.

سپس دادستانی ترکیه اعلام کرد که 17 نفر از زخمی‌ها به علت شدت جراحت در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند و به این ترتیب شمار قربانیان به 47 کشته و 109 زخمی رسیده است.

«احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه نیز جزئیات این انفجارها را از وزیر بهداشت و وزیر کشور جویا شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه ضمن محکوم کردن حملات تروریستی روز شنبه (امروز) آنکارا تأکید کرد: «این حملات در واقع اتحاد و یکپارچگی ترکیه را هدف گرفته است».

حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) نیز در پی این حادثه، آتش‌بس یک‌جانبه و مشروطی را در ترکیه اعلام کرد.

دستگاه امنیتی ترکیه نیز در پی این حادثه، در 2 شهر کردنشین «ماردین» و «دیار بکر» این کشور، حکومت نظامی اعلام کرد.

در واکنش به این حادثه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در پیامی خطاب به رجب طیب اردوغان همدردی خود را با مقامات ترکیه به دلیل کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در انفجارهای امروز آنکارا اعلام کرد.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس هم اعلام کرد: «از حملات وحشیانه در آنکارا وحشت زده شدم و اکنون فکر من پیش آنهایی است که در این حملات کشته و زخمی شدند. بریتانیا در کنار مردم ترکیه است».

اتحادیه اروپا نیز خواستار حفظ وحدت در ترکیه شد.

یک مقام امنیتی ترکیه نیز اعلام کرد که به احتمال زیاد این انفجار، انتحاری بوده است.

منبع: فارس

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads