کد خبر: 91894 - تاریخ: پنج‌شنبه، 8 اکتبر 2015 - 10:45

هواشناسي گيلان پيش بيني كرد:

احتمال آب گرفتگي معابر و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از نفوذ هوای سرد و بارشی به استان از پنج شنبه و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی خبر داد.

به گزارش خوبان: مازیار غلامی در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، حاکی از نفوذ تدریجی توده هوای سرد و بارشی از امروز به منطقه است.
وی ادامه داد: پیآمد این وضعیت، بارندگی و وزش باد (گاهی شدید) ، کاهش محسوس دما و رعد و برق خواهد بود.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان افزود: این شرایط تا اواخر وقت یکشنبه ادامه خواهد داشت و طی این مدت، دمای هوا 10 تا 15 درجه سلسیوس کاهش یافته و وقوع تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست، ضمن اینکه دریا مواج و برای فعالیت های مرتبط مناسب نیست.
وی گفت: بر این اساس؛ آبگرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها پیش بینی می شود بنابراین ، از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها باید خودداری شده و با توجه به پیش بینی وقوع رعد و برق و وزش باد (شدید) موارد ایمنی رعایت شود.
غلامی خاطرنشان کرد: بخش های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، مدیریت منابع طبیعی و جهادکشاورزی و شهرداری ها با توجه به اخطاریه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آورند.
وی آسمان امروز گیلان را کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی ابری در بعضی نقاط وزش باد گرم و افزایش دما، اواخر وقت با احتمال رگبار و رعد و برق عنوان و برای فردا نیز آسمان را نیمه ابری تا ابری، بتدریج همراه با بارندگی و رعد و برق (در بعضی ساعات شدید) و کاهش دما پیش بینی کرد.

 

انتهاي پيام/82


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads