کد خبر: 91725 - تاریخ: سه‌شنبه، 6 اکتبر 2015 - 10:24

امام جمعه خشكبيجار در گفتگوي اختصاصي با خوبان خبر:

از نظر دولتمردان تشر زدن به آل سعود مانع آشتي ايران با دنياي غرب است/ پيشرفت ملت ايران منوط به رابطه با آمريكا نيست

حجت الاسلام صفري گفت: پيشرفت ايران اسلامي و صدور انقلاب اسلامي و تعالي مردم ايران منوط و وابسته به ارتباط با آمريكا و مستكبرين نيست بلكه ارتباط با اين دشمن مكار و غدار،‌ مايه شكست انقلاب اسلامي و ذلت و انزواي جمهوري اسلامي خواهد بود.

به گزارش خوبان: در پي حوادث اخير حج ابراهيمي و فاجعه منا و موضع گيري و واكنش دولتمردان،‌ گفتگويي را با حجت الاسلام صفري امام جمعه خشكبيجار ترتيب داديم. ماحصل اين گفتگو تقديم به شما.

خوبان خبر:  به عنوان نخستين سوال‌، وقتي خانواده ي جانباختگان منا چشم انتظار اجساد متوفيان خود هستند،‌ چرا وزير امور خارجه كشورمان در نيويورك مشغول امور ديپلماتيك انفعالي است؟

هر كسي از زاويه ديد خود مي تواند به اين سوال پاسخ دهد و تحليل شخصي خود را ارائه نمايد. اما وقتي به روند ديپلماتيك در اين دوسال اخير نگاه مي كنيم مي بينيم كه دكترين سياست خارجي دولت جناب آقاي روحاني روندي را دنبال مي كند كه اسم آن را آشتي با دنيا مي گذارند. در حالي كه اين مبناي فكري‌،‌ الزاماتي دارد كه بايد به آن پايبند بود و آن چشم بستن به روي جنايت هايي است كه توسط مستكبرين عالم صورت مي گيرد و گوش بستن به روي صداهايي است كه امروز عليه انقلاب اسلامي به صدا در مي آيد.

و اين نوع حركت و موضع گيري ضعيف در برابر اين جنايات عظيم آل سعود در همان راستاي دكترين سياسي آقايان تعريف مي شود. چون تشر زدن به آل سعود يعني تشر زدن به آمريكا و اين مساله مي شود يكي از موانع آشتي ايران با دنياي غرب.

 

1213

 

خوبان خبر: نظر شما در خصوص دست دادن آقاي ظريف و اوباما چيست؟

به زعم برخي آقايان اتفاقي بود. ولي شايد آقاي ظريف امروز اين از خود گذشتگي را انجام داده و از حيثيت و آبروي خودش مايه گذاشته تا قبح اين كار شكسته شود و مساله ارتباط جمهوري اسلامي با آمريكا و دنياي استكبار را كليد بزند و در فاز اجرايي قرار دهد.

ولي ولي ولي غافل از اين ماجرا كه پيشرفت ايران اسلامي و صدور انقلاب اسلامي و تعالي مردم ايران منوط و وابسته به ارتباط با آمريكا و مستكبرين نيست بلكه ارتباط با اين دشمن مكار و غدار،‌ مايه شكست انقلاب اسلامي و ذلت و انزواي جمهوري اسلامي خواهد بود.

خوبان خبر: به نظر حضرتعالي،‌ «انفعال» در اين دو سالي كه از عمر دولت يازدهم مي گذرد،‌ چه منافعي براي كشور جز تهديد و تحقير و ارعاب داشته است؟

در طول تاريخ دويست ساله گذشته،‌ هر وقت رويكرد ايرانيان نسبت به دشمنان،‌ حتي نسبت به رقباي منطقه اي،‌ رويكردي انفعالي بوده و از موضع ضعف برخورد كرده اند،‌ دشمن بر ما غلبه كرده است. حال كه انقلاب اسلامي اتفاق افتاده و جنگ ايدئولوژيك درعرصه بين المللي به وجود آمده و انقلاب ايرانيان موجب جلوگيري مستكبران شده است، اين دشمني افزوده شده و دشمنان لحظه اي در دشمني خود عليه ما غافل نبوده و نيستند و ما بايد هوشيار باشيم تا در مقابل آن ها با اين نوع سياست انفعالي و تنش زدايي،‌ ضربه فني نشويم.

مصاديق مختلف و متعددي وجود دارد كه سياست تنش زدايي دولت نتيجه عكس داده است كه از جمله آن ها مي توان به بي اعتباري پاسپورت ايراني،‌ بي توجهي آل سعود نسبت به هشدارهاي دولتمردان،‌اخراج سفير ايران از بحرين و غيره اشاره كرد.

خوبان خبر: نظر شما در خصوص استيضاح وزير امور خارجه در مجلس چيست؟

اين مسئله به نمايندگان محترم بر مي گردد كه آيا استيضاح مشكلي را حل مي كند يا خير. ابعاد اين استيضاح تا كجا بايد باشد؟ رويكرد نمايندگان در استيضاح چه بايد باشد؟ نتيجه استيضاح چه خواهد بود و مواردي از اين دست.

 

تجلیل-از-بسیجیان-موفق-بخش-های-خمام،-خشکبیجار-و-لشت-نشاء-6

 

اينكه نماينده اي بيايد و با لحن تند و فحاشي‌، ديدگاه خود را مطرح كند قابل قبول نيست. عده اي آمدند در صحن مجلس تحصن كردند نتيجه چه شد؟ اصولگرايان بايد به خود بيايند و مثل ظريف از خود گذشتگي كنند. آقاي ظريف براي اثبات عقيده خود ( چه درست و چه غلط) از هيچ امري فروگذار نمي كند. اما بسياري از چهره هاي اصولگرا،‌ اگر در اجراي فرامين رهبري ازخودگذشتي و ايثار مي كردند،‌ امروز اين بلا بر سر جريان اصولگرايي نمي آمد كه براي رسيدن به وحدت اين همه دست و پا زند.

خوبان خبر: به عنوان سوال پاياني،‌ چرا دولت سعودي به خود جرات مي دهد كه براي هيات هاي ديپلماتيك ما ويزا صادر نكند؟

دولت ما معتقد است كه ما بايد تنش زدايي كنيم. سوال اينجاست كه آيا تنش را ما به وجود آورده ايم يا آمريكا و دوستانش. در كدام مناقشه منطقه اي يا جهاني،‌ ايران اسلامي نقش داشته و دارد؟ در كدام جنايت و جنگ و خونريزي منطقه دست ايرانيان آلوده است؟ پس نتيجه مي گيريم كه منظور از تنش زدايي مساله ظهور انقلاب اسلامي است. اگر انقلاب ايرانيان تنش است ايرادي ندارد.

ما در انقلاب به دنبال آرمان هايي بوديم و براي اين آرمان ها انقلاب كرديم ويكي از اين آرمان ها،‌ مبارزه با استكبار،‌استبداد و استعمار بود و هست و خواهد بود.

لذا دكترين سياست خارجي و دكترين نظامي و دفاع جمهوري اسلامي ايران بر همين مبنا طراحي شده است.

اگر غير از اين باشد،‌ دولت هاي ضعيفي همچون دولت سعودي،‌ امارات،‌ بحرين و غيره به خود جرات مي دهند در مقابل ايران قدرتمند هم خودي نشان دهند.

 

انتهاي پيام/72


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads