کد خبر: 9162 - تاریخ: سه‌شنبه، 9 اکتبر 2012 - 16:44

رانندگان قانون مداری کنند سرعت گیرها را از خیابان جمع میکنیم

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به مخالفت پلیس راه با نصب سرعت‌گیر در جاده های اصلی و سایر مسیرها، گفت: قانون مداری رانندگان سبب حذف سرعت‌گیر از جاده ها می شود.

به گزارش خوبان به نقل ار مهر: سرهنگ مجید جمشاد عنوان نمود، رانندگان وسایل نقلیه باید با سرعتی که کارشناسان تعیین کرده اند در جاده ها به راحتی تردد کنند.

وی اظهارداشت: برخی از رانندگان قانونمند نبوده و مشکلاتی برای خود و دیگران به وجود می آورند به همین دلیل آئین نامه ای در سال 1388 به نام ” آئین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی ” تصویب شد.

رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه در فصل دوم این آئین نامه وظایفی برای راه و ترابری تعیین شده است، گفت: این اداره ها با نظر کارشناسان خود و پلیس راه در نقاط پر تصادف و همچنین 10 تا 15 کیلومتری شهرهای بزرگ و مسیرهای که پر خطر است اقدام به نصب و استفاده از تجهیزات سرعت گیر، خط کشی اکستروژن و سایر تجهیزات ایمنی کنند به نحوی که بتوانند سرعت وسائل نقلیه را تا حدی کاهش دهند که باعث بروز تصادفات نشود.

وی تاکید کرد: اگر رانندگان قانونمداری لازم را داشته باشند به مواد آئین نامه راهنمایی و رانندگی رعایت کنند به یقین نیاز به نصب تجهیزاتی مثل سرعتکاه و سرعت گیر نخواهیم داشت.

جمشاد در ادامه با بیان اینکه راه شریان عمومی است، یادآورشد: با توجه به طرح کاربری اطراف راه ها به ویژه مسکونی بودن حاشیه آن، رانندگان توجهی ویژه به علائم ایمنی و افقی داشته و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads