کد خبر: 91315 - تاریخ: جمعه، 2 اکتبر 2015 - 16:20

امام جمعه خمام پيشنهاد داد:

استفاده از نام «حجاز» به جاي «عربستان سعودي» در مراسلات رسمي دولتمردان

حجت الاسلام عاشوري گفت: جا دارد که دولت مردان ما در مراسلات رسمي خود از اين کشور با نام حقيقي آن يعني «حجاز» ياد بکنند. وقتي آنها نام جعلي «خليج عربي» را بجاي خليج هميشه فارس، بکار مي برند؛ چرا ما نام حقيقي حجاز را به جاي نام جعلي عربستان سعودي بکار نبريم؟!

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمين عليرضا عاشوري در خطبه هاي امروز نماز جمعه خمام ضمن تبريك عيد سعيد غدير خم گفت: روز عيد غدير يعني روز پيمان گرفتن خداوند از بندگانش براي ولايت و امامت، که همه حضار در غدير نيز پذيرفتند و بيعت کردند.

 

وي با اشاره به حكومت ولايت فقيه در كشور گفت: امروز سايه اي از نعمت ولايت، تحت عنوان ولايت فقيه در کشور ما حاکم شده و اين همه عظمت و قدرت برايمان به ارمغان آورده است.

 

امام جمعه خمام افزود: در مقابل کارشکني ها و موذي گري هاي حکام سعودي، بسياري از مقامات کشور ما موضع گيري کردند؛ ولي آنها به هيچکدامشان وقعي نگذاشتند. لکن همينکه وليّ فقيه ما اعلام کرد: «اندک بي احترامي به دهها هزار نفر از حجاج ايراني در مکه و مدينه و عمل نکردن به وظايف براي انتقال ابدان مطهر، عکس العمل سخت و خشن ايران را در پي خواهد داشت»؛ آنها فوراً تسليم شده و مجبور به هر نوع همکاري با هيئت ايراني گرديدند.

 

حجت الاسلام عاشوري با تبريك 13 مهر روز نيروي انتظامي اظهار داشت: نيروهاي انتظامي، مايه حفظ امنيت و آسايش و آرامش در جامعه ما هستند. يکي از کارهاي سخت و پرخطر، خدمت در نيروي انتظامي است.

 

خطيب جمعه خمام ضمن توصيه به دستگاه ديپلماسي به قاطعيت بيشتر در برابر حكام سعودي گفت: حکام عربستان در دشمني خود با نظام اسلامي ايران و ملت مسلمان ما، از هيچ خيانتي کوتاهي نکردند و هرگز سر سازش هم ندارند. بنابراين لازم است که دستگاه ديپلماسي کشور ما موضع قاطع تري در مقابل آنها بگيرد.

 

حجت الاسلام عاشوري در پايان با اشاره به تغيير نام سرزمين وحي از حجاز به عربستان سعودي از سوي حكام آل سعود گفت:  حکام سعودي از روي استکبار، نام سرزمين وحي را از «حجاز» به «عربستان سعودي» تغيير داده اند؛ در حالي که به هيچ وجه حق اين کار را نداشته اند. جا دارد که دولت مردان ما در مراسلات رسمي خود از اين کشور با نام حقيقي آن يعني «حجاز» ياد بکنند. وقتي آنها نام جعلي «خليج عربي» را بجاي خليج هميشه فارس، بکار مي برند؛ چرا ما نام حقيقي حجاز را به جاي نام جعلي عربستان سعودي بکار نبريم؟!

 

انتهاي پيام/83


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. ناشناس
     | 2015/10/4 - 18:47
    پاسخ

    به نکته بسیار ظریف و دقیقی اشاره کردند، امیدوارم که مسئولان و دست اندر کاران عزیز این پیشنهاد را دنبال و اجرایی نمایند.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads