کد خبر: 91309 - تاریخ: جمعه، 2 اکتبر 2015 - 16:13

عضو شوراي شهر رشت:

شهرداري رشت درآمد پايدار ندارد/ براي پرداخت مطالبات پرسنل شهرداري مشكل داريم

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: وضعیت درآمدی شهرداری رشت به دلیل رکود در ساخت‌وساز نامناسب است.

به گزار ش خوبان: محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با فارس وضعیت ساخت و سازها در این شهر را با رکود خواند و اظهار کرد: به دلیل وابستگی شهرداری رشت به بخش ساخت‌وساز، رکود ساخت و ساز مشکلات مالی شهرداری رشت را افزایش داده‌است‌.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری رشت از جرایم و تخلفات ساختمانی حاصل می‌شود، افزود: شهرداری رشت فاقد درآمد پایدار است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت کاهش ساخت‌وساز را موجب کاهش درآمد شهرداری رشت دانست و تصریح کرد: این موضوع در ارائه خدمات به شهروندان تاثیرگذار است‌.

این مسئول با اشاره به اینکه دیون گذشته شهرداری رشت نیز بر مشکلات مالی افزوده است، متذکر شد: شرایط مالی شهرداری رشت به گونه‌ای است که حتی برای پرداخت مطالبات پرسنل خود مشکل دارد.

واثق‌کارگرنیا به قوانین کمیسیون ماده 100 شهرداری رشت اشاره کرد و یادآور شد: کمیسیون ماده 100 شهرداری متشکل از یک نفر نماینده وزارت کشور٬ یک نفر نماینده دادگستری و یک نفر نماینده شورای اسلامی شهر است.

وی با اینکه قانون حاکم بر کمیسیون ماده 100 یک قانون مدون است، تصریح کرد: تمام ساخت‌وسازها باید بر اساس ضوابط شهرسازی و پس از اخذ پروانه ساخت انجام شود.

این خزانه‌دار شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه برای پرداخت جرایم ساختمانی قوانینی وجود دارد، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند حداکثر در مدت 36 ماه نسبت به پرداخت جرایم خود اقدام کنند.

 

انتهاي پيام/13


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads