کد خبر: 90215 - تاریخ: دوشنبه، 21 سپتامبر 2015 - 18:23

مدعی العموم جلوی توهین‌های بیشتر را بگیرد

سانسور توهین جدید مرعشی به ملت ایران در روزنامه های زنجیره ای+تصاویر

تاکنون مرعشی توهین های گسترده ای را به مردم داشته است که روزنامه های زنجیره‌ای با بایکوت این توهین ها به دنبال تطهیر این چهره وابسته به خاندان هاشمی هستند.

به گزارش خوبان، روز گذشته، حسین مرعشی، یکی از اعضای حزب کارگزاران  در گفت و گویی با ایلنا در توهینی بی سابقه ملت ایران را بی شرف خواند و اظهار داشته بود که اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم، تنش نلرزد و متاثر نشود یک ایرانی با شرف نیست!!

 

مرعشي

 

در همان ابتدای انتشار این مصاحبه، واکنش های زیادی به آن صورت گرفت، تا جایی که برخی از کارشناسان حقوقی اظهار داشتند که این نوع سخنان علیه هواداران یک دولت، جرم تلقی شده و از نظر حقوقی و اجتماعی این نحوه گفتار ممنوع و غیر قابل قبول است.

این اعتراض ها بازتاب زیادی در محافل ارزشی و جامعه دینی در پی داشت؛ به طوری که در روز جاری خبرگزاری ها و رسانه های مختلف به انعکاس آنها پرداختند؛ روزنامه های اصلاح طلب نیز در شماره امروز خود، در حالی که انتظار می رفت نسبت به توهین اخیر حسین مرعشی واکنشی نشان دهند یا این مصاحبه را منتشر نکرده اند و یا با بازنشر سخنان دیروز مرعشی، به سانسور قسمت های توهین آمیز سخنان وی پرداخته اند.

بنابر این گزارش روزنامه آرمان که بیشتر به روزنامه خانوادگی هاشمی شهرت دارد و بارها رپرتاژ مرعشی در این روزنامه دیده شده است، این بار تنها قسمت هایی از سخنان مرعشی را منتشر کرده است که مربوط به مجلس خبرگان بوده و قسمت های توهین آمیز را سانسور کرده است.

1

روزنامه آفتاب یزد نیز با پرداختن گزینشی به سخنان مرعشی، بر روی توهین جدید مرعشی به ملت ایران، سرپوش گذاشته است تا هم از وی دفاع کرده و هم اینکه در توهین او به مردم شریک نباشد.

 

2

برخی از روزنامه های زنجیره‌ای هم در حالی که بازتاب های گسترده و واکنش های مهم به این سخنان مرعشی را بایکوت کرده اند،‌حتی حاضر به انتشار اظهارات مرعشی نیز نشدند.

این رسانه ها با نادیده گرفتن توهین بزرگ مرعشی به مردم، ترجیح دادند بدون سر و صدا از کنار این موضوع عبور کنند؛ به نظر می رسد این روزنامه ها بر خلاف رویه گذشته خود در حمایت بی حد و حصر از اصلاح طلبان این بار شهامت حمایت از چنین توهین بزرگی را نداشته اند.

مرعشی پیش از این در جریان ضرب و شتم یک جانباز کرمانی در این شهر، به دادگاه احضار و تفهیم اتهام شده بود؛ این در حالی بود که پیش از این هم وی در مراسم ختم پدر شهاب الدین طباطبایی فعال سیاسی و روزنامه نگار اصلاح طلب، در بدو خروج از مسجد هنگامی که در جمع خبرنگاران قرار گرفت با خنده خطاب به آنان گفت: «شما مگر کار و زندگی ندارید؟! که مثل گداهای حرفه‌ای در مراسم ختم حضور پیدا کردید!»

این توهین مرعشی با اعتراض خبرنگاران نیز همراه شد در ادامه به توهین به جلیلی نیز رسید؛ اما در همان هنگام نیز رسانه های زنجیره ای به خاطر گم شدن این خبر در سایر اخبار، برای مرعشی رپرتاژ گسترده ای را به راه انداخته و وی را تطهیر کردند.

توهین اصلاح‌طلبان و کارگزاران که از نظر مرعشی این دو حزب یکی هستند، به مردم و مجالس مختلف در طول چندین سال گذشته تبدیل به یک روندی شده است که این روزها بیشتر این توهین ها از سوی خانواده هاشمی مطرح می شود.

پیش از این ماجرا، فائزه هاشمی، فاطمه هاشمی، محسن هاشمی و عفت مرعشی نیز که از خاندان آیت الله به شمار می آیند، در مطالب گسترده ای به نظام و دستگاه های قضایی توهین های گسترده ای را داشتند که در این میان سهم عفت مرعشی بسیار بیشتر از سایرین بوده است.

توهین های ادامه دار این خاندان به مردم و نهادها، وظیفه قوه قضائیه در برخورد قاطعانه تر با آنها را بیشتر مشخص می کند؛ لذا به منظور جلوگیری از توهین های بیشتر و با وجود داشتن تریبون های مختلف و همراهی معاندین نظام با آنها در این خصوص، ورود مدعی العموم می تواند راهکار موثری در عدم اشاعه توهین های بیشتر آنان باشد.

منبع: راه دانا

انتهاي پيام/ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. بهار
     | 2015/09/22 - 06:08
    پاسخ
    +1
    0

    اینا مثل اینکه کلا تربیت نشدن ،اون از خواهرش عفت همسر هاشمی که به حکم قوه قضائیه می گفت پدرسوخته بازی ،اینهم از این ،این خانواده فقط خودشونو آدم می دونن ،واقعا که ،خوبه همه می دونن جز منافع طلبی دنبال چیز دیگری نیستند

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads