کد خبر: 89871 - تاریخ: جمعه، 18 سپتامبر 2015 - 15:27

با خواص پیاز بیشتر آشنا شوید

پیاز از خانواده سبزیجات با مزاجی گرم و خشک است و خوردن پیازهای کوچک به دلیل داشتن نیترات کمتر و نزدیک بودن به پیازهای ارگانیک توصیه می‌شود.

به گزارش خوبان: دکتر محمدباقر مینایی، متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به فواید پیاز ارگانیک گفت: مصرف پیاز ارگانیک به عنوان پیازی که در هنگام کشت هیچ‌گونه مواد شیمیایی به آن نداده‌اند بسیار برای بدن مفید است زیرا مملو از ریزمغذی‌ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن می‌باشد به طور مثال فلوراید پیاز می‌تواند خستگی روده در هضم سنگین برخی غذاها را کاهش دهد.

دکتر مینایی اظهار داشت: خوردن پیاز به دلیل داشتن ویتامین C برای کمک به معده، ملین بودن، جلوگیری از ریزش مو، داشتن گوگرد برای خوش فرم شدن ناخن‌ها، برای کاهش استرس و داشتن خوابی آرام، افزایش اشتها در کودکان، درمان ضعف قوا در افراد کهنسال، کاهش بیماری شایع کم‌خونی و به دلیل داشتن فسفر برای تقویت حافظه کوتاه‌مدت بسیار توصیه شده است.
پیاز
وی در ادامه افزود: کسانی که فشار خون بالا دارند حتی از پیاز ترشی هم برای کاهش فشار می‌توانند استفاده کنند. آهن موجود در پیاز در خون‌سازی دخالت دارد و کم‌خونی را جبران می‌کند و ویتامین C آن می‌تواند مهارکننده عوامل ایجادکننده سرطان به‌خصوص سرطان شایع روده باشد.
این متخصص طب سنتی عنوان کرد: علاوه بر مصارف خوراکی از ترکیب پیاز و زیتون در سوختگی‌ها برای جلوگیری از تاول و ترمیم سریع زخم می‌توانید استفاده کنید،  همچنین برای درمان شپش‌های سر با آب پیاز موهای‌تان را بشویید یا با مالیدن آن به آکنه‌های عارض شده روی بدن‌تان آن‌ها در طی مدتی کم‌رنگ کنید.
وی خاطرنشان کرد: پیاز ارگانیک، پیاز خام و پخته نه سرخ شده را می‌توانیم به عنوان عامل آنتی اکسیدان، کاهنده فشار خون، کنترل کننده چربی خون، کنترل کننده قند خون، کمک کننده به هضم معده و دستگاه ادراری  و جلوگیری از یبوست محسوب کنیم و برای از بین بردن بوی دهان حاصل از خوردن پیاز هل سبز را زیر زبان‌تان بگذارید. توصیه می‌شود برنج را به دلیل این‌که ممکن است کمبود برخی ویتامین‌های A، B و … را داشته باشد با پیاز درست کنید تا همه کمبودهای احتمالی در برنج جبران شود.
انتهای پیام/29

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads