کد خبر: 89822 - تاریخ: جمعه، 18 سپتامبر 2015 - 12:04

جمعه های انتظار با منتظران ظهور

روایتی از دشمنان مسلمان امام مهدی (عج)/ وقت تمام است؛ توبه پذیرفتنی نیست!

امام مهدى(ع)، با ايجاد بيم و دلهره و ترسهاى عميق و راستين، بسيارى از گروههاى مخالف و ستم‌پيشه را مجبور به ترك راه و روش خود مى‌كند و به تسليم وا مى‌دارد. از اين رو، در احاديث آمده است كه از شمشير برنده و ارادۀ قاطع امام و يارانش همۀ اهريمنان مى‌هراسند.

به گزارش خوبان، بار الها؛ همان گونه كه او را براى دانشت برگزیدى ، و براى حكمت و دستورت انتخاب كردى …و با كرامت خود شكوه مندش ساختى و او را با رحمتت فراگرفتى و با نعمت خویش پرورش دادى … و براى خویشتن اختیار و انتخاب كردى ، و براى خشم و قدرتت برگزیدى ، و براى قدس و پاكیت او را پسندیدى ، و هدایت گرى براى بندگان و مخلوقاتى كه خواستى قرارش دادى ، و او را حاكم و فرمانرواى حكومت عادلان خویش ‍ قرار دادى ، و براى پایان دادن به داورى ها بین مردم برگزیدى ، و به او وعده دادى وحدت كلمه به وسیله او ایجاد كنى ، و امت هاى مختلف را نجات بخشى ، و تاریكى ها را با عدالتش به روشنى بدل سازى و آتش ظلم را با او خاموش كنى ، و گرمى بازار ناسپاسى و كفر و آثار آن را از بین ببرى ، و سرزمین هایت را به كمك او پاكسازى كنى ، و سینه بندگانت را شفا بخشى ، و تمام مملكت ها را یكى كنى ؛ نزدیك آن را و دور آن را، با عزت آن را و زیردست و ذلیل آن را، شرق آن را و غرب آن را… همه را پر از عدل و داد مى گرداند همان طور كه پر از ظلم و جور و ستم شده باشد.

بار الها! آن طور بر او درود بفرست كه حجت و دلیلش را بدین وسیله ظاهر كنى … سلطنتش را تایید و تقویت گردانى ، و دلیل و برهانش را ارزشمند كنى ، و جایگاهش را شریف گردانى ، و اساس و بنیان او را بلندمرتبه كنى ، و یارى او را عزیز و نیرومند بفرمایى ، و ارزش او را بالا ببرى و یادش را نمودار كنى ، و كلمه اش را آشكار گردانى. در این جا و این لحظه و در هر جاى دیگرى از ما به او سلام و احترامات ویژه ات را برسان….(۱)

عدالت در حکومت امام مهدی (عج) ۴

دلایل تبعیت پذیری مردم از برنامه های عادلانه امام مهدی (عج)

الف- تثبیت پایه‌های معرفتی و اخلاقی دولت مهدوی در دل‌های مردم…

ب- نظارت سازمان یافته و کامل بر رفتار و اخلاق مردم و نیز تصحیح لغزشها یا اشتباهات افراد

ج- اقدامات شخص امام مهدی علیه السّلام و برخی یاران خاص او در رهبری حکومت و تدبیر امور جامعه که دیگران از انجام آن ناتوان می‌باشند.

د- کشتار وسیعی که امام و یارانش از منحرفین در مدت هشت ماه به راه می‌اندازند؛ کشتاری هولناک که در آن هیچ توبه‌ای پذیرفته نمی‌شود.(۲)

در شماره های قبل () () () به موارد الف، ب و ج پرداختیم و در این شماره به تشریح مورد “د” خواهیم پرداخت:

د- کشتار وسیعی که امام و یارانش از منحرفین در مدت هشت ماه به راه می‌اندازند؛ کشتاری هولناک که در آن هیچ توبه‌ای پذیرفته نمی‌شود.

امام مهدى«ع»، با ايجاد بيم و دلهره و ترسهاى عميق و راستين، بسيارى از گروههاى مخالف و ستم‌پيشه را مجبور به ترك راه و روش خود مى‌كند و به تسليم وا مى‌دارد. از اين رو، در احاديث آمده است كه از شمشير برنده و ارادۀ قاطع امام و يارانش همۀ اهريمنان مى‌هراسند و ترسى گران بر روان دژخيمان خون‌آشام سايه مى‌افكند و لرزه بر اندام خودكامگان و طاغوتان مى‌اندازد و اين خود عامل بزرگى در پيروزى كامل آن امام منجى است. با اين رعب و ترس، بسيارى از مقاومتها درهم مى‌شكند و بسيارى از مردمان به راه بازمى‌گردند و از تجاوز به حقوق ديگران و زير پا نهادن مسؤوليت و تكليف و حرمت انسانها دست برمى‌دارند.( ۳)

«در تمام زمين،ضدّ انقلابى باقى نخواهد گذاشت و نيروهاى ضدّ عدالت يا تسليم عدالت مى‌شوند يا از سر راه برداشته مى‌شوند. آن دوران، ديگر دوران موعظه نيست .در آن روز، اسلحه پاسخ اسلحه را خواهد داد و مقاومتها درهم شكسته خواهند شد: «ألخير كلّه فى السّيف»مهدى(عج)با مردم،با زبان منطق و رحمت سخن مى‌گويد. اما با رهبران ستم و بى‌عدالتى جهانى با زبان شمشير سخن خواهد گفت و نهضت او انقلاب جزيره‌اى نيست، اقيانوسى است كه همه‌چيز و همه‌جا را در خود مستغرق خواهد كرد و دشمنان عدالت را منهدم مى‌كند و گوشه‌اى از دنيا را باقى نمى‌گذارد تا دوباره جبهۀ ضدّ عدالت منسجم شوند و خود را جمع‌وجور كنند و برگردند.نهضت او يك شوخى بشرى نيست،ملحمۀ كبرى است و اين تعبير در روايت آمده است.»(۴)

ابى بصير گويد كه امام صادق عليه السّلام دربارۀ آيۀ «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدىٰ وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ»(سوره توبه/۳۴) فرمود: به خدا قسم!تأويل آن هنوز فرود نيامده و نمى‌آيد تا زمانى كه قائم عليه السّلام خروج كند،(آن وقت)پس هيچ‌كسى كافر به خداى بزرگ و كافر به امام نمى‌ماند،مگر اين‌كه خروج او را دوست ندارند(و«قائم عليه السّلام»نيز با آن‌ها درگير شده و زمين را از لوث وجود آن‌ها پاك مى‌گرداند،به گونه‌اى كه)اگر كافر يا مشركى در شكم سنگى مخفى شود،آن سنگ(صدا مى‌زند و)مى‌گويد:اى مؤمن،در شكم من كافرى هست و مرا بشكن و او را به قتل برسان.(۵)

امام علی علیه السلام: پدرم فدای فرزند بهترین کنیزان (مقصود امام قائم علیه السلام است)، (ظالمانه و بدکاران را) خوار و ذلیل خواهد کرد ، و جام زهرآگین به کامشان خواهد ریخت و با شمشیر و کشتاری فراگیر با آنان برخورد خواهد نمود.(۶)

امام باقر علیه السلام: قائم آل محمد علیه السلام شباهتهایی با پنج تن از پیامبران دارد . . . اما شباهت او به جد خود (پیامبر اکرم ) قیام با شمشیر است و کشتن دشمنان خدا و پیامبر و جباران و سرکشان ، او با (نیروی ) شمشیر و (نیروی ) ترس ، (که در دل جباران افکنده می شود) مدد می گردد.(۷)

مفضل می گوید: از امام صادق علیه السلام معنای این آیه را پرسیدم : «و عذاب نزدیک را پیش از عذاب بزرگتر به ایشان بچشانیم » ، فرمود : عذاب نزدیک ، گرانی نرخهاست و عذاب بزرگتر قیام (حضرت ) مهدی [عج]است.(۸)

شمشير امام مهدى«ع»بر سر مجرمان فرود مى‌آيد،و در آن دوران ايشان راه فرارى ندارند و با نفوذ در مراكز قدرت و قضاوت جامعه نمى‌توانند خود را بيگناه و بيگناهان را مجرم نشان دهند،آن‌روز چونان روز رستاخيز است كه رنگ رخساره خبر مى‌دهد از سرّ ضمير،بويژه شيوۀ عمل امام مهدى«ع»و ياران طراز اوّل آن امام بزرگ كه مأمورند به علم باطن عمل كنند تا راه گريزى براى تبهكاران خونريز و خون‌آشام نماند.بنابراين، «او خونخواران را مى‌كشد ،كه تا پيش از ظهور او خود مشغول آدمكشى و خونخوارى بودند،و سر سوزنى به كشته‌شدگان خود نمى‌انديشيدند،و لحظه‌اى به آن همه خون ناحق كه ريخته بودند فكر نمى‌كردند.او اين‌جانيان را مى‌كشد.
از شمشير مهدى،براى خون‌آشامان پست،و درندگان متمدن،و ابرقدرتان نا انسان،خون و مرگ مى‌بارد،و براى انسانيت دردكشيدۀ خردشده رحمت و حيات.

دشمنان مسلمان امام مهدی (عج)

بخشى از برنامه‌هاى كشتار گسترده و فراگير امام مهدى«ع»در جامعه‌هاى اسلامى[ است و آن ]شايد در اين ارتباط و به اين علت باشد،كه مسلمانان با حربه اسلام انحرافى-كه در حقيقت ضد اسلام است-به جنگ با امام برمى‌خيزند،و امام ناگزير با قاطعيت با آنان روبرو مى‌شود،و كار آنان را يكسره مى‌كند،در صورتى‌كه از افكار و انديشه‌هاى نادرست خويش دست برندارند و حق خالص و اسلام ناب و سره را نپذيرند.(۹ )

یکی از گروه‌هایی که با امام زمان‌علیه السلام جنگ می‌کند، گروهی است که قرآن را با اندیشه باطل خود تفسیر می‌کنند. در روایات آمده است: «آزاری که آنان هنگام ظهور به امام زمان‌علیه السلام می‌رسانند، بیش از آزاری است که پیامبرصلی الله علیه وآله از مردم نادان زمان خود دید، چون افرادی پیامبرصلی الله علیه وآله را آزار دادند که سنگ و چوب را می‌پرستیدند، اما کسانی که با قائم آل محمّدعلیهم السلام جنگ می‌کنند، کسانی هستند که کتاب خدا را در برابر آن‌حضرت تفسیر می‌کنند.»(۱۰)

طبق روایات گروه دیگری که با امام مهدی (عج) دشمنی می کنندو به دست آن حضرت (عج) کشته و نابود می شوند،بتریه هستند.
بتریه شاخه‌ای از زیدیه و منسوب به مغیرة بن سعد هستند.

آنها کسانی هستند که مردم را به محبّت و ولایت علی‌علیه السلام دعوت کردند، اما محبت او را با محبت ابوبکر و عمر مخلوط کردند. آنان محبّت ابوبکر و عمر را قبول دارند، ولی نسبت به عثمان، طلحه، زیبر وعایشه بغض ورزیدند ونظرشان بر این بود که باید در کنار فرزندان علی‌علیه السلام علیه دشمنان قیام کرد.(۱۱ )

حسن بن سلیمان نقل کرده که امام صادق‌علیه السلام فرمود: آنان چهار هزار نفر هستند.(۱۲ ) شیخ مفیدرحمه الله درباره تعداد آنان نوشته است: چند ده هزار نفر (۱۳ )ابن رستم طبری تعداد آنها را شانزده هزار نفر می‌داند.( ۱۴)

امام باقرعلیه السلام فرمود: «هنگامی که امام زمان‌علیه السلام ظهور می‌کند و به سوی کوفه می‌رود، عدّه‌ای که به آنها بتریه گفته می‌شود، در حالی که اسلحه بر دوش دارند، در مقابل امام قرار می‌گیرند و می‌گویند: برگرد به همان جایی که آمده‌ای! ما نیازی به بنی فاطمه نداریم».(۱۵ )

امام صادق‌علیه السلام فرمود: «چهار هزار از حاملان قرآن و پشمینه پوشان معروف به زیدیه، از بیعت با آن حضرت خودداری می‌کنند و می‌گویند: آمدن امام حسین‌علیه السلام در این زمان، سحری عظیم است. پس هر دو سپاه در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، امام زمان‌علیه السلام آنها را موعظه می‌کند و سه روز به آنان مهلت می‌دهد. پس از پایان گرفتن مهلت، امام زمان‌علیه السلام دستور جنگ با آنان را صادر می‌کند».( ۱۶)

امام باقرعلیه السلام نیز فرمود: «وقتی حضرت مهدی‌علیه السلام به کوفه می‌رود، شانزده هزار نفر از بتریه که خود را قاریان قرآن و فقهای دین می‌دانند، ولی نفاق و دورویی سر تا پای آنها را فرا گرفته است، در حالی که اسلحه بر دوششان است، نزد آن حضرت می‌آیند و می‌گویند: ای فرزند فاطمه برگرد که هیچ نیازی به تو نداریم. اینجاست که حضرت مهدی‌علیه السلام شمشیر خواهد کشید و در روز دوشنبه از بعد از ظهر تا شب، همه آنها را در پشت شهر نجف به قتل می‌رساند».(۱۷ )

سومین گروه از دشمنان امام زمان‌علیه السلام که حضرت هنگام ظهور با آنان جنگ می‌کند و همه آنها را به قتل می‌رساند، کج اندیشان مرجئه هستند که بر اثر عقاید انحرافی خود، فرسنگ‌ها از اسلام فاصله می‌گیرند و عظیم‌ترین گناهان را بی‌پروا انجام می‌دهند.

علّامه طریحی درباره این گروه می‌نویسد: «مرجئه گروهی از مسلمانان هستند و عقیده دارند هرگز گناه ضرری به ایمان نمی‌زند.»
همچنین ابن قتیبه می‌گوید: «مرجئه کسانی هستند که قائل به ایمان قولی و زبانی بدون عمل می‌باشند.»

بشیر در طی روایتی می گوید: امام صادق علیه السلام در مورد این گروه فرمود: وای بر آنها! اگر فردا قائم ما قیام کند، به چه کسی پناه خواهند برد؟

عرض کردم: آنان گویند: در آن روز همه مشمول عدل او قرار می‌گیریم و با شما برابر هستیم. فرمود: «هرکس توبه کند، خداوند توبه‌اش را می‌پذیرد و هرکس نفاقی در درون داشته باشد، او را از رحمت خود دور خواهد کرد و هرکس ایده باطلش را در آن روز اظهار کند، خداوند خونش را خواهد ریخت.

سپس فرمود: «قسم به آنکه جانم در قبضه اوست، امام زمان‌علیه السلام آنها را خواهد کشت، همان‌گونه که قصّاب گوسفند خود را می‌کشد.»

عرض کردم: آنان گویند: هنگامی که امور بر حضرت مهدی‌علیه السلام سامان گرفت، وی قطره خونی را نخواهد ریخت. حضرت‌علیهم السلام فرمود: «قسم به آنکه جانم در دست اوست! چنین چیزی نخواهد بود، تا ما و شما خون و عرق را از پیشانی‌مان پاک گردانیم و سپس به پیشانی خود اشاره نمود.»(۱۸)

منبع: جهان نیوز

۱- فرازهایی از زیارت حضرت صاحب الزمان (عج) در سرداب مقدس
۲- تاریخ پس از ظهور ، سید محمد صدر ، ترجمه حسن سجادی پور ص ۴۰۳
۳- عصر زندگی وچگونگی آینده انسان و اسلام ، محمد حکیمی ، ص۷۹
۴- مهدی (عج)، ده انقلاب در یک انقلاب ، حسن رحیم پورازغدی ،ج ۱ ،ص۲۳
۵-سیمای جهان در عصر امام زمان (عج) ج ۱ ،ص۵۶۰ به نقل از كمال الدّين:۳۸۶/۲ باب النّوادر؛بحار الأنوار:۳۲۴/۵۲ ب ۲۷ ح ۳۶ از كمال الدّين
۶- عصر زندگی وچگونگی آینده انسان و اسلام ، محمد حکیمی ، ص۶۴ به نقل از غیبت نعمانی ص۲۲۹
۷- همان ص۶۵ به نقل از کمال الدین ج ۱ ص۳۲۷
۸- همان ص۶۵ به نقل ازبحار الانوارج۵۱ ص۵۹
۹- عصر زندگی وچگونگی آینده انسان و اسلام ، محمد حکیمی ، ص ۶۶ وص۹۳
۱۰- بامداد بشریت، محمدجواد طبسی،بخش نهم به نقل از بحار الانوار ج۵۲ ،ص۳۶۳
۱۱- همان، به نقل از مجمع البحرین ص۲۳۰
۱۲-همان به نقل از مختصر بصائر الدرجات، ص ۱۹۰
۱۳- همان به نقل از ارشاد مفید، ص ۳۴۳، بحار الانوار، ج ۵۲، ص ۳۳۸
۱۴- همان به نقل از دلائل الامامة، ص ۲۴۲
۱۵- همان به نقل از ارشاد مفید، ص ۳۴۲، بحار الانوار، ج ۵۲، ص ۳۳۸
۱۶- مختصر بصائر الدرجات، ص ۱۹۰
۱۷- دلائل الامامة، ص ۲۴۲
۱۸- بحار الانوار، ج ۵۲، ص ۲۵۶؛ کافی، ج ۸، ص ۸۱، غیبه نعمانی، ص ۲۸۳

انتهای پیام/ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads