کد خبر: 8904 - تاریخ: شنبه، 6 اکتبر 2012 - 11:32

از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان صورت گرفت:

گرامیداشت آیت الله سید محمد نجفی در انزلی

آیین گرامیداشت آقا سید محمد نجفی معروف به پابرهنه آقا جمعه شب در مسجد سامان سر غازیان شهرستان انزلی برگزار شد.

به گزارش خوبان به نقل از ایرنا، در این مراسم كه جمعه شب با حضور مدیركل اوقاف و امور خیریه گیلان، امام جمعه، فرماندار و جمع كثیری از مردم بندرانزلی برگزار شد دو هزار نفر در محل بقعه و ساكنان اطراف حرم متبركه آقا سید محمد اطعام شدند.

امام جمعه بندرانزلی در این مراسم با اشاره به تاثیر بسزای روحانیت در تمامی وجوه زندگی مردم گفت: آقا سید محمد نمونه بارز یك روحانی مردمی و الگویی برای سایر روحانیون بود.

حجت الاسلام ‘سیدداوود موسوی’ اظهار كرد: ایشان در نهایت زهد و سادگی و تواضع با محبوبیت و احترام بسیار بین مردم در بندرانزلی زندگی كرد و اكنون پس از گذشت سالها مردم همچنان به او ارادت دارند.

رییس اداره اوقاف انزلی نیز در ادامه این مراسم گفت: نذورات اهدایی به بقعه آقا سید محمد نجفی پارسال 11 میلیون تومان بود كه در شش ماه امسال به 91 میلیون تومان افزایش یافت.

‘ حسن مندعلیزاده’ با اشاره به شروع مجدد عملیات عمرانی بقعه آقا سید محمد نجفی خاطرنشان كرد: 300 میلیون ریال آهن آلات برای بخش اول عملیات تكمیل حرم خریداری و 200 میلیون ریال قرارداد برای احداث اسكلت فلزی رواق و ورودی حرم بسته شده است .

وی با اشاره به اینكه انجام این عملیات پس از حدود پنج سال از سرگرفته شده اضافه كرد: پس از این عملیات شروع به دیوارچینی و نصب سقف حرم بقعه آقا سید محمد نجفی خواهیم كرد.

به گزارش ایرنا، آیت ا.. سید محمد نجفی سال 1275 شمسی در نجف اشرف ( عراق) دیده به جهان گشود. وی دروس ابتدایی و سطح را نزد پدر بزرگوارش مرحوم آیت الله سید حسین حسینی بادكوبه از استادان بزرگ و نامی زمان خود در حوزه علمیه نجف اشرف فرا گرفت .

آیت ا.. سید محمد نجفی تا 30 سالگی در نجف اشرف اقامت داشت و سپس به ایران مهاجرت كرد و در بندرانزلی سكنی گزید . وی در طول حیات پربارش در این شهر به تدریس علوم حوزوی و تبلیغ امور دینی اشتغال داشت .

آیت الله سید محمد نجفی كه به دلیل ساده زیستی به پابرهنه آقا معروف بود سرانجام وی در روز 16 مهر 1357 در سن 82 سالگی به ملكوت اعلی پیوست و پیكر مطهرش در مسجد سامانسر غازیان انزلی كه بعدها به نام این عالم روحانی تغییر نام یافت به خاك سپرده شد

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads