کد خبر: 8894 - تاریخ: جمعه، 5 اکتبر 2012 - 22:30

مقایسه شناورهای سپاه و آمریکا

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در برنامه آتی خود بنا داریم چالاکی و سرعت شناورهایمان را به سه برابر حداکثر سرعت شناورهای آمریکایی برسانیم.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: یادواره شهدای نبرد مستقیم این نیرو با ناوگان دریایی آمریکا با حضور خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در زادگاه شهدای حماسه  مهرماه 1366 و با سخنرانی دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و مدیحه سرایی صادق آهنگران برگزار شد.

دریادار فدوی در این مراسم طی سخنانی نسبت به فتنه‌گری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه حساس خلیج فارس و پیرامون آن هشدار داد و گفت: اگر دشمن حماقت کند و آتش جنگ دیگری را در منطقه خلیج فارس روشن کند، پاسخ ما به حماقت دشمن و اذناب او، آن قدر قاطع و کوبنده خواهد بود که حتی فرصت پشیمانی را نیز از بسیاری از آنها بگیرد.

وی افزود: ما دوست نداریم تابوت هزاران سرباز آمریکایی از خلیج فارس به سمت آمریکا سرازیر شود اما اگر از دشمن حماقتی به مانند سال های 65 و 66  ببینیم، این پاسخ، تنها بخشی از چشم‌انداز نبرد آینده ما با آمریکا خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه  خاطر نشان کرد: اگر دیروز در جریان رویارویی مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، رزمندگان دریادل ما با قایق های کوچک و با کمترین امکانات و تجهیزات توانستند فریگیت موشک انداز و مجهز میلیارد دلاری آمریکا را هدف قرار داده و متلاشی کنند، اگر ناوگروه کوچک شهید مهدوی توانست با قایق های کوچک به جا مانده از عملیات بدر و خیبر در عمق آب های خلیج فارس به مصاف ناوگان دریایی آمریکا برود و با پیشرفته ترین شناورهای دشمن مقابله کند و پیشرفته ترین هلیکوپتر دشمن را مورد هدف قرار داده و نابود کند، امروز در نیروی دریایی سپاه مجهزترین شناورها و سلاح ها در اختیار هزاران رزمنده ای قرار گرفته است که به شهید مهدوی و شهید گرد و شهید توسلی و شهید مبارکی و شهید دارا و شهید شفیعی و شهید آبسالان و شهید رییسی و شهید محمدی ها تاسی دارند.

وی افزود: امروز فرزندان شهید مهدوی با بهره گیری از توانمندی های داخلی و فعال کردن ظرفیت های بومی برای ادب کردن بدخواهان و متجاوزان، شناورهای موشک اندازی را سوار می شوند و از امکانات و تجهیزات و اداواتی بهره می گیرند که غیر قابل مقایسه با گذشته و خارج از تصور دشمن است.

فدوی، گفت: رزمندگان دریادل ما در نیروی دریایی سپاه نیز همگام با سایر نیروهای انقلاب، از دو فرمول اساسی به خوبی بهره گرفته اند و آن اتصال به قدرت لایزال الهی در پرتو ایمان و تقوا و دیگری بالا بردن استطاعت و توانمندی ها است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خطاب به مردم و خانواده های شهدا افزود: فرزندان شما و ادامه دهندگان راه شهدای شما در نیروی دریایی سپاه به جرات می توانند به شما اطمینان دهند که در طی سال های طولانی پس از جنگ حتی یک روز را برای بالا بردن استطاعت و توانمندی های خود از دست نداده اند.

فدوی اظهار داشت: امروز توان ما غیر قابل مقایسه با زمانی است که شهید مهدوی ها و شهید توسلی های ما به مقابله با بزرگ ترین ناوگان دریایی جهان رفتند و افتخار آفریدند.

وی ادامه داد: به لطف خدا و همت فرزندان شما ملت قهرمان ایران امروز در نقطه اطمینان بخشی قرار داریم به طوری که آن چیزی که دشمن از توانمندی های ما می داند بسیار ناچیزتر از آن چیزهایی است که نمی داند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ما برای پیاده کردن فرمول قرآنی “و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه”، در برنامه چهارم برای بالابردن سرعت و چابکی شناورهای موشک انداز خودمان برنامه ریزی کرده بودیم که سرعت آنها را به دو برابر حداکثر سرعت شناورهای آمریکایی برسانیم که به این مهم دست پیدا کردیم.

فدوی خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم بنا داریم این چالاکی و سرعت را به سه برابر حداکثر سرعت شناورهای آنان برسانیم و به لطف خدا به این توانمندنی نیز نزدیک شده ایم و این به لحاظ علمی و تخصصی و برای کسانی که نسبت به این موضوعات اشراف دارند، یک انقلاب علمی و تحول در دنیای شناورها، محسوب می شود.

علی فدوی به فلسفه حضور آمریکایی ها در خلیج فارس و تاریخچه حضور نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و گفت: در اوج عملیات های والفجر 8 در فاو و کربلای 5 در شلمچه، دنیا به یقین رسید که ایران برنده این جنگ خواهد بود و در پی این اطمینان بود که آمریکایی ها در خلیج فارس مستقیما با ما وارد جنگ شدند.

وی افزود: آنها دست عراق را بازگذاشتند تا هر آنچه مربوط به ما است را بزنند و زیرساخت های اقتصادی و نفتی ما را از بین ببرند و بنا داشتند مانع از اقدام متقابل و دفاعی ایران شوند.

فدوی خاطر نشان کرد: آنها در اوج عملیات کربلای 5 یعنی در زمستان 65 برای تغییر موازنه به نفع صدام و به شکست کشاندن ما وارد صحنه شدند و تعداد شناورهایشان را از دو-سه فروند به دهها فروند در منطقه خلیج فارس افزایش دادند و این عمل آنها می رفت که تاثیرگذاری وحشتناکی در جنگ به ضرر ما داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: به دنبال دخالت مستقیم آمریکا در منطقه، در بعضی از روزهای زمستان سال 65 صادرات ما به زیر 100 هزار بشکه رسید و در حالی که قیمت نفت جهانی 18 دلار بود، نفتمان به یک سوم قیمت جهانی یعنی 6 دلار فروش می رفت و این حتی معادل هزینه استخراج نفتمان هم نمی شد.

به گزارش روابط عمومی ندسا، فدوی در ادامه گفت: در چنین شرایط بود که نیروی دریایی سپاه ماموریت پیدا کرد به صورت فراگیر به صحنه خلیج فارس بیاید و روز 12 اسفند سال 65 و از وسط عملیات کربلای 5، این ماموریت مهم رسما به قرارگاه مقدم دریایی سپاه داده شد تا به خلیج فارس بیاید.

وی افزود: به محض حضور در منطقه، برنامه ریزی های خود را برای مقابله با آمریکایی ها آغاز کردیم و به حول قوه الهی و باورهایی که رزمندگان دریادل ما بر آن باورها استقامت داشتند، روز اول فروردین سال 66 اولین عملیات مقابله به مثل کنار آبهای ساحلی عربستان شکل گرفت.

فدوی اظهار داشت: تغییر شرایطی که دشمن برای به شکست کشاندن ما در دریا و از آنجا در جبهه ها طراحی کرده بود، ما را ناگزیر از انجام عملیات های مقابله به مثل کرده بود به طوری که بیش از 140 عملیات مقابله به مثل صورت گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه گفت: علاوه بر عملیات های ویژه ای که طراحی و اجرا گردید، 18 عملیات موشکی نیز انجام شد و همین مقابله به مثل ها، دشمن را در دستیابی به اهدافی که طراحی کرده بود، ناکام کرد.

فدوی با بیان این که باور رزمندگان اسلام بر این قرار داشت که مکلف به انجام وظیفه هستند و در صورت رعایت شروطی که خدا معین کرده است، وعده های او نیز حتمی و قطعی است و نتیجه را نیز خود خدا مشخص می کند، گفت: امروز در سایه همان رشادت ها و حماسه ها است که آمریکایی ها در خلیج فارس در موضع دفاعی و انفعال قرار دارند و در همه صحنه هایی که در خلیج فارس به صورت روزانه اتفاق می افتد، این ناوها و شناورهای آمریکایی هستند که به اخطارهای قایق ها و شناورهای ما تمکین می کنند.

وی افزود: امروز آمریکا با همان شناخت اندکی که از توانمندی های ما دارد و با درکی که از حساسیت منطقه خلیج فارس دارد، به مواظب ترین کشوری تبدیل شده است که تیری در خلیج فارس شلیک نشود چرا که می دانند آینده دنیا به خلیج فارس وابسته است و اگر اتفاقی در این منطقه بیفتد منافع مادی آنها که برابر با همه هستی آنها است، در معرض خطر و نابودی قرار خواهد گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که اگر کسی به سرچشمه قدرت الهی اتصال پیدا کرد دیگر از هیچ قدرت دیگری هراس نخواهد داشت، گفت: اگر همه قدرت های مادی عالم هم یک جا جمع شوند، در برابر اراده و قدرت خدا پشیزی بیش نیستند.

فدوی افزود: شرط برخورداری ما از قدرت بی نهایت خدا، عملی کردن شروطی است که خدا قرار داده است و آن تقوا پیشگی و انجام تکلیف در هر زمان و پیدا کردن بصیرتی که در هر زمانی به ما تکلیف را بشناساند و بالا بردن استطاعت و توانمندی های سخت افزاری و نرم افزاری است.

وی با تشریح اهمیت حماسه ای که دریادلان نیروی دریایی سپاه در رویارویی مستقیم با شیطان بزرگ خلق کردند، گفت: بنا داریم مراسم بزرگداشت شهدای این حماسه را در سطح ملی برگزار کنیم تا باور جوانان بیشتری را  ارتقا بخشیده و تثبیت نماید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: یاد و خاطره این شهدا، باورهای اعتقادی جوانان ما را به وعده های الهی دو صد چندان می کند، باوری که معتقد است اگر رزمندگان ما بر پایه اسلام باشند می توانند به جنگ ناوگان دریایی کشوری  بروند که داعیه دار ابرقدرتی در جهان است و او را به استیصال وادار کنند و هیمنه ای که در پرتو غول های رسانه ای و تبلیغاتی ترسیم شده است، را در هم بشکنند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads