کد خبر: 8890 - تاریخ: جمعه، 5 اکتبر 2012 - 22:20

گزارش جالب ‘نيويورك تايمز’ از قدرت و زیرکی حاج قاسم

روزنامه امريكايي نيويورك تايمز در گزارشي مفصل به شخصيت پيچيده و بزرگ سردار قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس ايران پرداخت.

به گزارش خوبان به نقل از خبرنامه دانشجويان ايران: اين روزنامه امريكايي طبق روال دو، ساله اخير رسانه‌هاي غربي سعي كرده است نشان دهد سردار سليماني چهره‌اي مخوف و مبهم دارد ولي نتيجه گزارش بلندبالايش نشان مي‌دهد در واقع «عامل بزرگ» درماندگي امريكا در منطقه را فرمانده سپاه قدس مي‌داند.

مهمترين نكاتي رسانه‌هاي فارسي زبان ضدانقلاب به نقل از نيويورك تايمز به آن اشاره كرده‌اند در زير مشاهده كنيد:

* روزنامه « نيويورک تايمز» دريک گزارش مفصل به نقش مستقيم قاسم سليمانی فرمانده سپاه قدس در عراق طی چندين سال گذشته  پرداخته و می نويسد که نفوذ وی هنوز هم برای دولت آمريکا مشکل آفرين است.

* قاسم سليمانی با ريش های جوگندمی و اعتماد به نفسی که محصول حمايت کامل آيت الله خامنه ای از اوست، درست برعکس محمود احمدی نژاد رييس جمهوری جنجالی ايران فردی بسيار آرامی به نظر می رسد. وی که پس از ارتقا درجه در سال گذشته به عالی ترین رتبه ترين مقام نظامی در ايران رسيده، مغز متفکر دو عرصه مهم از سياست خارجی ايران است.

* نقش و فعاليت های آقای سليمانی کاملا در نقطه مقابل سياست های آمريکا قرار دارد.

* ژنرال پتریوس در نامه‌اي خطاب به «رابرت گيتس » در آوريل سال ۲۰۰۸ ضمن اعتراف به ميزان نفوذ قاسم سليمانی در عراق نوشته بود:«احتمالا هشدار آميزترين نکته تعجب آور در اين هفته ميزان نفوذ ايران در پيچيدگی های سياست عراق بود.»

* «علی آلفونه» يک پژوهشگر در مرکز پژوهشی «آمريکن اينترپرايز اینستیتو»  می گويد قاسم سلیمانی در سال های جنگ ايران و عراق به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ سپاه پاسداران و به خاطر موفقيت عمليات های شناسايی و غافلگيرانه اين لشکر در پشت خطوط دشمن به شهرت رسيد. نقش وی تا حدی اهميت يافت که ارتش عراق در برنامه های راديويی خود به کرات از وی نام می برد.

* مقامات آمريکايی که سابقا در عراق انجام وظيفه کرده اند می گويند که سردار سليمانی هميشه می توانست تعادل قدرت را در عراق برهم بزند.

* «رايان کراکر » سفير وقت آمريکا در بغداد در ماه ژوئن سال ۲۰۰۸  در پيام ديپلماتيکی به واشینگتن نوشت:« وقتی برخوردهای خشونت آميز روی می دهد به احتمال زياد جناحهای درگير دست به دامن سردار سليمانی می شوند تا درگيری ها و ناآرامی هايی را که خود او به وجود آورده حل و فصل کند.»

انتهای پیام/741


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads