کد خبر: 88861 - تاریخ: چهارشنبه، 9 سپتامبر 2015 - 12:53

طی شش ماه سال جاری؛

278 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد گیلان آزاد شدند

مدیرعامل ستاد دیه گیلان گفت: 278 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد گیلان طی شش ماه سال جاری به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

به گزارش خوبان، کامران‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در شش ماه ابتدای سال‌جاری تعداد 278 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

وی میزان کل بدهی این تعداد را بیش از 17 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود:شاکیان بیش از 9 میلیارد تومان از حقوق مسلم خود را گذشت کرده‌اند و بیش از یک میلیارد تومان نیز توسط خانواده زندانیان و همچنین بیش از چهار میلیارد تومان نیز از طریق ستاد دیه و کمک‌های خیرین تامین شده است.

وی با اشاره به کمک‌های صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: این صندوق نیز بیش از دو میلیارد تومان جهت آزادی زندانیان دیه ناشی از تصادفات رانندگی پرداخت کرده است.

کامران‌زاده با مقایسه آمار آزادی سال‌جاری با سال گذشته گفت: با توجه به عدم اختصاص اعتبارات بانکی و وجوه اداره شده تاکنون نسبت به سال گذشته افزایش حدود 40 در صدی را شاهد بوده‌ایم .

مدیرعامل ستاد دیه گیلان با بیان اینکه هم اکنون 454 نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان حبس تحمل می کنند،گفت: 441 نفر زندانی مرد و 13 نفر زندانی نسوان  بوده که برای آزادی به بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

وی ادامه داد: از این تعداد،  68 نفر مربوط به جرایم عدم پرداخت مهریه و نفقه (15 درصد)،326 نفر نیز به جرایم مالی غیر کلاهبرداری (71 درصد ) و 60 نفر نیز به جرم حوادث رانندگی و قتل‌های شبه عمد(14 درصد)در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که طبق آمار نسبت به ماه گذشته شاهد کاهش 9 درصدی محکومین جرایم غیر عمد زندان‌های استان بوده‌ایم.

انتهای پیام/93


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads