کد خبر: 88737 - تاریخ: سه‌شنبه، 8 سپتامبر 2015 - 13:23

رقابتهای والیبال جام جهانی- ژاپن؛

شکست تیم ملی ایران برابر آرژانتین/ ولاسکو به کواچ درس والیبال داد

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی ژاپن برابر آرژانتین به میدان رفت و نتیجه را به حریف خود واگذار کرد. خولیو ولاسکو با تدابیری که داشت کواچ را در این بازی کاملا مات کرد.

به گزارش خوبان، تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۷:۴۰ صبح امروز سه شنبه در چارچوب دیدارهای جام جهانی ژاپن برابر آرژانتین به میدان رفت که در پایان شاگردان خولیو ولاسکو با حساب ۳ بر یک برنده شدند تا ایران شروعی نه چندان مطمئن در این تورنمنت داشته باشد.

تیم ایران ست نخست این بازی را با حساب ۲۷ بر ۲۵ برنده شد اما در ست‌های بعدی این تیم آرژانتین بود که به ترتیب برتری ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۶ بر ۲۴ به برتری دست یافت. خولیو ولاسکو، سرمربی پیشین تیم ایران با تدابیری که داشت و آنالیز فوق‌العاده خود از بازی تیم کشورمان، کواچ را کاملا مات کرد و پیروزی ارزشمندی را در شروع جام برای آرژانتینی‌ها داشت.

تیم ایران در ست نخست این بازی با ترکیب میلاد عبادی‌پور، سعید معروف، شهرام محمودی، عادل غلامی، سیدمحمد موسوی، فرهاد قائمی و مهدی مرندی (لیبرو) برابر حریف به میدان رفت. دو تیم بازی را برابر آغاز کردند و پا به پای هم پیش رفتند تا اینکه آرژانتین وقت دوم استراحت فنی را ۱۶ بر ۱۴ به سود خود پایان داد.

شروعی خوب برای شاگردان کواچ
بعد از آن بود که سرویس‌های خوب آرژانتینی ها برتری ۲۱ بر ۱۵ آنها را به دنبال داشت اما در ادامه چندین دفاع خوب از ایران باعث شد تیم کشورمان به امتیاز ۱۹ برسد و ولاسکو را مجاب به دریافت تایم اوت کند. تیم کشورمان در ادامه با سرویس‌های خوب عبادی‌پور به بازی برگشت و ۲۳ بر ۲۲ از رقیب خود پیش افتاد اما تعویض های ولاسکو شرایط را در امتیاز ۲۴ برابر کرد. در نهایت این ست را تیم ایران با امتیاز ۲۷ بر ۲۵ به سود خود پایان داد.

تدابیر ولاسکو
ست دوم را آرژانتین با انگیزه‌تر از قبل شروع کرد و از همان شروع این ست یکی دو امتیاز از تیم کشورمان پیشی گرفت. دفاع روی تور خوب شاگردان ولاسکو باعث شد تا آرژانتین برتری ۸ بر ۶ را در وقت نخست استراحت فنی این ست ثبت کند. تیم کشورمان که در ادامه دریافت‌های اول بهتری داشت توانست در امتیاز ۱۳ به حریف برسد و وقت دوم استراحت فنی را نیز ۱۶ بر ۱۵ به نفع خود ثبت کند.

بازیکنان ایران در دفاع روی تور شرایط را در ادامه کار بر مهاجمان حریف سخت‌تر کردند و فاصله خود را به دو امتیاز رساندند تا ولاسکو بار دیگر در ترکیب تیمش تغییر ایجاد کند حاصل این تعویض‌ها تساوی دو تیم در امتیاز ۲۰ بود امتیاز سرویسی که قائمی داد آرژانتین را یک امتیاز پیش انداخت. یک دریافت بد دیگر باعث شد آرژانتین ۲۳ بر ۲۱ پیش بیفتد. شاگردان والاسکو این ست را ۲۵ بر ۲۲ برنده شدند تا دو تیم در ست شماری برابر شوند.

تغییرات بی‌فایده 
در ست چهارم هم دو تیم در امتیازگیری پا به پای هم پیش رفتند. آرژانتین که بعد از بردن ست دوم روحیه گرفته بود وقت نخست استراحت فنی این ست را ۸ بر ۷ به سود خود ثبت کرد. آرژانتین که در دفاع روی تور و دریافت‌های انتهای زمین بسیار سختکوش نشان می‌داد ۱۴ بر ۱۱ پیشی گرفت و وقت دوم استراحت فنی را نیز ۱۶ بر ۱۳ به نام خود روی تابلو ثبت کرد.

این روند در بازگشت دو تیم به زمین ادامه پیدا کرد و در یک صحنه نیز ولاسکو با تیزهوشی و درخواست بازبینی فیلم آن هم در حالی که همگان امتیاز را به سود ایران تلقی کرده بودند فاصله را حفظ کرد. در امتیاز ۲۲ بر ۱۸ به سود حریف بود که کواچ تقاضای تایم اوت کرد. حضور امیر غفور به جای محمودی در میدان هم نتوانست به ایران کمک کند و این ست را تیم آرژانتین با ۲۵ بر ۲۲ حساب برنده شد تا در مجموع ۲ بر یک پیش بیفتد.

بازگشت دیرهنگام ایران
در ست چهارم تدابیر ولاسکو اجازه نداد بازیکنان ایران خود را در زمین پیدا کنند. به خصوص در سرویس و دفاع روی تور بازیکنان آرژانتین فوق العاده ظاهر شدند و بازیکنان کشورمان را تحت فشار فراوانی قرار دادند. برتری ۸ بر ۲ در وقت نخست استراحت فنی کاملا نشان می‌داد شاگردان کواچ به لحاظ روحی در وضعیت دشواری قرار گرفته‌اند.

در ادامه کار میرزاجانپور هم به ترکیب تیم ایران اضافه شد اما هر تدبیر کواچ با واکنش ولاسکو همراه بود. بازیکنان کشورمان اندکی فاصله را کاهش دادند و در وقت دوم استراحت فنی برتری ۱۶ بر ۱۱ آرژانتین را شاهد بودیم. سرویس‌های قائمی در ادامه فاصله دو تیم را به ۲ امتیاز نیز کاهش داد و ایران را تا حدی به بازی بازگرداند.

در این لحظات از دست دادن دو سرویس متوالی از سوی بازیکنان کشورمان نا امید کننده بود و در طرف دیگر آرژانتین با دو دفاع روی تور فاصله را بیشتر کرد. بازی خوب میرزاجانپور ایران را به یک امتیازی حریف رساند تا نگرانی در چهره ولاسکو نمایان شود. ایران در با اسپک غفور در امتیاز ۲۳ به حریف رسید. در حالی که دو تیم برابر ۲۴ شده بودند این تیم آرژانتین بود که با تغییر سرویس و یک پوئن سرویس برتری ۲۶ بر ۲۴ را رقم زد و در نهایت بازی را ۳ بر یک برنده شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/80


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads