کد خبر: 88735 - تاریخ: سه‌شنبه، 8 سپتامبر 2015 - 13:14

نماینده مردم آستارا در مجلس:

به دنبال الحاق نمین اردبیل به آستارا هستیم

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: الحاق نمین و بخش ویلکیج اردبیل به شهرستان مرزی بندر آستارا را پیگیری می‌کنم.

به گزارش خوبان، صفر نعیمی‌رز نماینده مردم آستارا در گفتگو با فارس با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان اردبیل درباره شهرستان آستارا، اظهار کرد: بنده خودم متولد اردبیل و صادره از نمین هستم و اکنون نیز به عنوان نماینده مردم بیدار و قدردان شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس فعالیت می‌کنم.

وی افزود: با توجه به برخی دلایل الحاق نمین و بخش ویلکیج را پیگیری می‌کنم و اعتقاد دارم نمین و بخش ویلکیج اردبیل می‌تواند متعلق به حوزه استحفاظی آستارا باشد و بخش شاهرود خلخال نیز به گیلان ملحق شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اشتراک زبانی و فرهنگی شهرستان نمین و 13 آبادی تابعه که تمام آنها تالش زبان هستند، ارتباطات گسترده فرهنگی با عنبران شهرستان آستارا دارند و با الحاق این مناطق به گیلان می‌توانیم استقرار فرمانداری ویژه در آستارا را تسریع بخشیم.

وی با تاکید بر اشتراکات جغرافیایی و فرهنگی گسترده بین اهالی مناطق عنبران، سروآباد، جید، پیله‌زیر، میرزانق، میناباد، امین‌جان و نمین اردبیل با آستارا تصریح کرد: بیشتر اهالی این مناطق در طول زمان به اقصی نقاط مختلف گیلان و عنبران‌محله و شیخ‌محله آستارا مهاجرت کردند و وصلت‌های فامیلی بین دو منطقه برقرار است و از علاقه‌مندی آنها باخبریم و با آغوش باز پذیرای این عزیزان هم‌زبان و مرزنشین در مجموعه شهرستان آستارا هستیم.

نعیمی‌رز با بیان اینکه اشتراکات زیادی بین مردم بخش شاهرود خلخال مانند کلور، اسکستان، اسبو، لرد، درو و ماجلان از نظر زبانی و فرهنگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیشتر مردم این مناطق برای تهیه مایحتاج زندگی، درمان، اشتغال و سکونت با گیلان مراوده داشته‌اند و علاقه زیادی نشان می‌دهند که به گیلان ملحق شوند.

وی شرایط آب و هوای مناطق مذکور را برای استقرار دستگاه‌های کارخانه‌های تولیدی دانست و یادآور شد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و هزینه کم استهلاک این دستگاه‌ها می‌توانیم با ایجاد کارخانه‌های بزرگ به صورت متمرکز در غرب گیلان شرایط اشتغال و توسعه اقتصادی این مناطق را فراهم آوریم.

انتهای پیام/26


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads