کد خبر: 88698 - تاریخ: دوشنبه، 7 سپتامبر 2015 - 19:39

رئیس آموزش و پرروش خمام در گفتگو با خوبان خبر:

طرح مجتمع های آموزشی امسال اجرایی نخواهد شد/ دلسوزان به کمک آموزش و پرورش بیایند/ کتاب های درسی در حال توزیع است

محمود کنعانی با بیان این که امسال طرح مجتمع های آموزشی اجرایی نخواهد شد گفت: هر یک از این مدارس به صورت مستقل اداره می شوند.

به گزارش خوبان: محمود کنعانی رئیس اداره آموزش و پرورش خمام در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص برنامه های این اداره در آستانه سال تحصیلی جدید گفت: همه ساله ایام بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس تقارن دارد که به همین مناسبت ما برنامه های متنوعی تدارک دیده ایم. همچنین در  یک تقارن زیبای دیگر، روز اول مهر امسال مصادف با روز عرفه، «روز نیایش» است. دوم مهر ماه نیز روز عید قربان است که ایام میمون و مبارکی است.

 

 کنعانی (1)

شهدای شاخص فرهنگی و دانش آموزی 

وی افزود: لازم است که دانش آموزان با مفهوم دفاع مقدس و شهادت آشنا شوند. 5000 شهید فرهنگی و 36000 شهید دانش آموز، ستارگان درخشانی هستند که از کیان این ملت دفاع کردند. در حوزه دانش آموزی ، سرآمد این شهدا شهید فهمیده بود و در حوزه شهدای فرهنگی شهدای شاخصی همچون شهید همت داریم که از کلاس مدرسه به دانشگاه دفاع مقدس رفتند و فاتح خیبر شدند.

نخستین جلسه بازگشایی مدارس در اسفند ماه

کنعانی با اشاره به برنامه ریزی برای سال تحصیلی جدید از اسفند ماه سال گذشته گفت: نخستین جلسه بازگشایی مدارس در اسفند ماه 93 برپا شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمام با اشاره به ثبت نام 95 درصد از دانش آموزان در مدارس اظهار داشت: این وضعیت نسبت به سال گذشته بسیار مطلوب است. کلاس ها نیز ساماندهی شده اند و ما در مهر ماه هیچ کلاسی را بدون معلم نداریم.

طرح مجتمع های آموزشی امسال اجرایی نخواهد شد

کنعانی با بیان این که امسال طرح مجتمع های آموزشی اجرایی نخواهد شد گفت: دراین طرح اداره چندین مدرسه به یک مدیر سپرده می شد و چون این مدیر به امورات مدرسه خود رسیدگی می کرد عملا نمی توانست از عهده مدارس دیگر به خوبی برآید. اما امسال هر یک از این مدارس به صورت مستقل اداره می شوند.

وی تصریح کرد: اگر در مدرسه ای آمار دانش آموزان کمتر از حد مجاز باشد، این مدرسه ضمیمه مدرسه دیگر می شود.

160 میز و نیمکت بازسازی شده

وی با اشاره به طرح بازسازی میز و نیمکت های بلااستفاده برای استفاده در سال جدید گفت: 160 میز و نیمکت امسال بازسازی شده اند که با اجرای این طرح، حدود 50 درصد صرفه جویی مالی شده است.

کنعانی با بیان این که کتب درسی هم اکنون در حال توزیع در مدارس است اظهار کرد: درخصوص لباس فرم مدارس نیز از مدیران مدارس خواستیم تا حدالامکان از لباس های سال گذشته استفاده شود تا اولیا تحت فشار قرار نگیرند.

جشن شکوفه ها و غنچه ها 

رئیس اداره آموزش و پرورش خمام گفت: جشن شکوفه ها مخصوص پیش دبستانی ها در مدرسه شهید عابدی و جشن غنچه ها مخصوص پایه اول ابتدایی در مدرسه شهید صادقی در روز 31 شهریور ماه برگزار می شود.

کنعانی افزود: همچنین جشن بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر و مقاومت در روز چهارشنبه اول مهر ماه در دبیرستان مهرک فرجی برگزار می شود.

دلسوزان به کمک آموزش و پرورش بیایند

وی از دلسوزان حوزه آموزش و پرورش خواست تا درهر حوزه ای که در توان دارند به آموزش و پرورش کمک کنند و افزود: مدیران مدارس کمبود اعتبار دارند و سرانه هم ناچیز است و از جمله موارد مورد نیاز، رنگ آمیزی مدارس است.

رنگ آمیزی مدرسه پس از 10 سال

کنعانی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص طرح هجرت سه گفت: طرح هجرت سه هم اکنون در مدرسه شهید زحمت کش با مشارکت بسیج دانش آموزی در حال انجام است. این مدرسه 10 سال بود که رنگ آمیزی نشده بود که خوشبختانه این اتفاق امسال افتاد و قرار است تا 23 شهریور این طرح به اتمام برسد.

مدرسه متعلق به همه

وی ضمن دعوت از دهیاران و بزرگان هر روستا برای مشارکت در امر مدارس گفت: این مدرسه متعلق به خودشان است و رنگ آمیزی و نو شدن آن، در روحیه دانش آموزان تاثیر مثبت دارد.

توجه به دانش آموزان موفق در همایش ها

رئیس آموزش و پرورش از مسئولین بخش خواست تا در همایش هایی که برگزار می کنند نگاهی هم به دانش آموزان موفق داشته باشند.

کنعانی با اشاره به افتتاح دو طرح در هفته دولت گفت: مدرسه امام خمینی در روستای کلاچاه و مدرسه شهید دستغیب در کته سر به مناسبت این هفته افتتاح شدند. این طرح به مدت 4 سال در حال ساخت بود که امسال افتتاح شد.

وی همچنین از پیگیری پروژه در حال احداث مدرسه استقلال خبر داد و گفت: به جد پیگیر احداث این مجموعه هستیم.

مدرسه سه کلاسه روستای میان محله شیجان پاییز آماه بهره برداری است

کنعانی در پایان از  احداث مدرسه سه کلاسه در روستای میان محله شیجان خبر داد و گفت: در فصل پاییز این پروژه آماده بهره برداری است.

 

انتهای پیام/12


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. مهدی
     | 2015/11/5 - 14:55
    پاسخ

    اقای رئیس بهتر به مدارس اطراف سر بزنی بعضی از مدارس هنوز با بخاری هایی که منواکسید کربن تولید می کنند دارند کلا س ها خوشون رو گرم میکنن. واقعا جای تاسف داره.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads