کد خبر: 88484 - تاریخ: شنبه، 5 سپتامبر 2015 - 14:10

مدیرجهاد کشاورزی گیلان:

محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک در گیلان تولید می‌شود

مدیرکل جهاد کشاورزی گیلان گفت:گیلان به‌دلیل شرایط آب و هوایی خاصی که دارد می‌تواند محصولات سالم و ارگانیک تولید کند.

به گزارش خوبان: علیرضا شعبان‌نژاد در جلسه دیدار با استاندار اظهار داشت: استان گیلان حدود 2 میلیون و 700 هزار تن تولید محصولات کشاورزی دارد و به‌دلیل شرایط آب و هوایی خاصی که دارد می‌تواند محصولات سالم و ارگانیک  تولید کند که این یک مزیت برای استان گیلان است، که قابلیت رقابت در بحث صادرات دارد.

وی گفت: استان گیلان در بحث گیاهان دارویی منحصر به‌فرد در کشور و دنیا است، این فرصت وجود دارد که آن را در مسیر صادرات قرار دهیم، سر درختی‌ها، مرکبات، کیوی و سایر محصولات در نوع خودش از نوع محصولات سالم است.

 

139311081246043774617663

 

مدیر کل جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه استان گیلان به دلیل شرایط آب و هوایی خود یک گلخانه طبیعی است افزود: وقتی در یک استان شرایطی باشد که جهش گلخانه‌ای در آن ایجاد شود، با انباشت تولید مواجه می‌شود و این امکان را دارد که در خارج از فصل تولید کند.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص آب و هوایی موجود در گیلان، در تولید محصولات گلخانه‌ای کم‌ترین هزینه صورت می‌گیرد، در حالی‌که در مناطق دیگر باید هزینه شود تا دما به درجه تعادل برسدو همه این‌ها از مزیت‌هایی است که در استان گیلان وجود دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/12


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads