کد خبر: 88465 - تاریخ: شنبه، 5 سپتامبر 2015 - 11:32

در پی انتشار تصاویری از امضاء برجام؛

ابتکار راست می گوید یا عراقچی؟ / تناقض آشکار دولتی ها در خصوص چند امضا + تصاویر

در تصویری که ابتکار یک روز پس از مذاکرات منتشر کرده است و وزارت خارجه آلمان نیز صجحت آن را تایید کرده است ، جمله ای که در تصویر منتشر شده توسط عباس عراقچی در روزهای گذشته مشاهده می شود ، به چشم نمی خورد.

به گزارش خوبان به نقل از “ره به ری”: امضاهای تیم مذاکره کننده موضوعی است که در روزهای گذشته رئیس جمهور به انکار ان پرداخته است.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال یک خبرنگار در همین خصوص در کنفرانس خبری خود مدعی شد که توافقی امضا نشده و گفت: طبق قانون اساسی و براساس اصل ۷۷ و ۱۲۵ که در واقع این اصل بیشتر بند ۷۷ آن را بیشتر تبیین می‌کند، در اصل ۲۵ قانون می‌گوید وقتی یک توافقنامه و معاهده‌ای را رئیس‌جمهور یا نماینده رئیس‌جمهور امضاء می‌کند باید آن را برای تصویب به مجلس فرستاد. ما چیزی را امضاء نکردیم نه تنها رئیس‌جمهور بلکه نماینده رئیس‌جمهور هم چیزی را امضاء نکرده است.» اما برخی اسناد حاکی از امضای برجام توسط مسئولین ایرانی است.

اظهارات روحانی در خصوص امضاها در حالی است که تصاویر منتشر شده در صفحه رسمی وزارت خارجه آلمان در توئیتر حکایت از امضا تیم مذاکره کننده ایرانی و ۵+۱ داشته است.

ابتکار نیز یک روز بعد از توافق با انتشار تصاویر همین امضا ها گفته بود : این هم اصل امضاها ، امضاها را چک کنید ، کم نباشد.

 

1

 

عراقچی با وجود تصاویر منتشر شده در خصوص امضا های تیم هسته ای ، این امضا ها را بچه بازی خوانده و گفته بود : اگر امضاها رسمی بود، باید عنوان مسئولیت افراد نوشته می‌شد؛ مثلا محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران یا جان‌کری وزیر خارجه آمریکا.عراقچی در گفت و گو خود با “مهر” تاکید کرده بود: معلوم است که این امضاها بچه‌بازی است.

عراقچی در تاید حرف خود تصویری را منتشر کرده بود که امضا های تیم مذاکره کننده را نشان می دهد.

در این صفحه بر روی یکی از امضا ها نوشته شده است : مخلص عباس آقا و مجید آقا..

2

با دیدن تصوایر منتشر شده توسط معصومه ابتکار و عباس عراقچی از این امضاها یک موضوع به خوبی قابل مشاهده است.

در تصویری که ابتکار یک روز پس از مذاکرات منتشر کرده است و وزارت خارجه آلمان نیز صجحت آن را تایید کرده است ، جمله ای که در تصویر منتشر شده توسط عباس عراقچی در روزهای گذشته مشاهده می شود ، به چشم نمی خورد.

حال سوال اینجاست که تصویر منتشر شده توسط معصومه ابتکار که صحت آن توسط وزارت خارجه آلمان تایید شده است صحت دارد یا تصویری که عباس عراقچی منتشر کرده است ؟

امید است دولتی ها در خصوص این تناقض آشکار روشنگری کرده و تاکید کند که کدام یک از تصاویر فوق صحت دارد؟

عراقچی-ابتکار

انتهای پیام/27


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. بهار
     | 2015/09/5 - 15:22
    پاسخ
    +1
    0

    خانم ابتکار به جای ارائه راهکار درخصوص معضلات زیست محیطی به فکر حواشی است به همه چیز فکر می کند به جز همان مسولیتی که اسمش رو یدک می کشه

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads