کد خبر: 8837 - تاریخ: پنج‌شنبه، 4 اکتبر 2012 - 10:14

گزارش کیهان از حوادث دیروز

گزارش ها حاكي از آن است كه پريروز برخي پيامك ها به بازاريان ارسال شد مبني بر اينكه بازار فردا (ديروز) تعطيل خواهد بود.

به گزارش خوبان ، روزنامه کیهان در شماره امروز خود(پنج شنبه) نوشت:

تحركات روز گذشته فتنه گران عليه بازار تهران نشان مي دهد اقدام آنها دقيقاً در راستاي پروژه آمريكا و رژيم صهيونيستي بوده است.

در حالي كه مقامات رژيم صهيونيستي و آمريكا طي روزهاي گذشته اظهارات متعددي در زمينه القاي اثرگذاري تحريم ها داشتند، عناصر همسو با آنها سعي كردند با شايعه پراكني و ارعاب و لطمه به فعاليت بازار، براي حرف دشمن سند دست و پا كنند.

گزارش ها حاكي از آن است كه پريروز برخي پيامك ها به بازاريان ارسال شد مبني بر اينكه بازار فردا (ديروز) تعطيل خواهد بود. صبح ديروز هم پيامك هاي ديگري -اين بار نه با مضمون دعوت بلكه با چاشني ارعاب و تهديد- به بازارياني كه به محل كار رفته بودند، ارسال شد و متعاقب آن به اختلال و مزاحمت چندساعته و از جمله آتش زدن چند سطل زباله دست زدند.

احمد كريمي اصفهاني رئيس انجمن اصناف بازار روز گذشته ضمن گفت وگو با خبرگزاري ها تأكيد كرد: اين مسائل اصلاً ربطي به بازار و بازاريان ندارد و بازاريان به دليل اين كه نگران بودند مشكلي براي آنها پيش بيايد، مغازه خود را بستند. اين افراد مربوط به بازار نبودند. بازاري داد و فرياد نمي كشد و امنيت را به هم نمي زند. كساني دنبال اخلال گري در بازار هستند و ما انتظار داريم نيروهاي انتظامي با آنها برخورد كنند.

وي تأكيد مي كند: گويا تعدادي اخلالگر مأموريت پيدا كرده اند كه تهديد و ناامني ايجاد كنند. در چند راسته بازار عده اي مغازه داران را تهديد كرده اند كه بايد مغازه هاي خود را تعطيل كنند.

در واقع فتنه گران كه از ماه ها قبل از سوي محافل سياسي و رسانه اي بيگانه خط داده مي شدند با اجراي يك شوي توأم با ارعاب و تهديد، تلاش كردند كاريكاتور يك اقدام خودجوش را به نمايش بگذارند اما اقدام آنها در آتش افروزي، حمله به چند مغازه و شكستن شيشه برخي اماكن از جمله در اطراف صرافي ها، ضمن اينكه هويت مرتبط آنها با بيگانگان را شفاف كرد، باعث خشم مردم و بازاريان حاضر در اين صحنه ها شد كه شعار مرگ بر فتنه گر و مرگ بر فرصت طلب مي دادند.

در اين فتنه انگيزي سياسي- اقتصادي برخي رسانه هاي ضدانقلاب به ويژه سايت كلمه و بي بي سي و راديو فردا و بالاترين طبق معمول، اقدام به گزارش هاي مجعول و تحريف آميز و در عين حال تحريك كننده كردند اما نكته جالب، اقدام سايت بازتاب امروز در هماهنگي با فتنه گران در ساعات آغازين صبح و سپس موضع گيري نسبت به آن در ساعت بعدازظهر (پس از آن كه معلوم شد يخ اغتشاش و فتنه نگرفته) بود. اين سايت با وجود تحريك قبلي، بعد از ظهر ريتم كاري خود را عوض كرد و برخلاف رويه صبح خود نوشت «اين درگيري ها مشكوك بود. درگير شوندگان بازاري نيستند» و سرانجام اذعان كرد: «اكثر افراد فعال در درگيري از بازاريان نبوده و به نظر مي رسد ايجاد التهاب خياباني و اغتشاش، سازمان يافته و غيرخودجوش مي باشد. تعدادي از اراذل و اوباش هم با مراجعه به مغازه ها آنها را مجبور به تعطيل كردن مغازه هايشان كرده اند. آنها شيشه هاي برخي مغازه ها را كه مقاومت مي كردند، شكسته اند. آتش زدن ها توسط چند موتورسوار انجام شد كه فقط پودري داخل سطل ها مي ريختند و بعد از چند ثانيه آتش مي گرفت». اين اعتراف ديرهنگام در حالي بود كه گزارش هاي شيطنت آميز سايت مذكور به طور مكرر مستند گزارش هاي بي بي سي، راديو فردا و بالاترين قرار گرفته بود.

نكته ديگر كه قابل تأمل و توجه است اصرار اوباش موتوري به سردادن شعارهايي عليه جبهه مقاومت در سوريه – هماهنگ با مواضع آمريكا و رژيم صهيونيستي- و گريختن از صحنه بود و همين امر ماهيت وابسته آنان را آشكارتر مي سازد.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads