کد خبر: 8823 - تاریخ: پنج‌شنبه، 4 اکتبر 2012 - 09:32

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان:

نمایشگاه بین‌المللی یک نقطه قوت و ویترین اقتصادی استان است.

نمایشگاه بین‌المللی یک نقطه قوت و ویترین اقتصادی استان است بنابراین ما در استان برای ایجاد این مهم مکان مناسبی را به بخش خصوصی تعرفه کردیم که بخش خصوصی می‌تواند به صورت چندمنظوره این نمایشگاه‌ را اجرایی کند.

به گزارش خوبان به نقل از فارس،علی منتظری با اشاره به ضرورت ایجاد یک نمایشگاه دایمی در استان اظهار کرد: نمایشگاه فعلی در محل کارخانه فرش گیلان که عنوان نمایشگاه بین‌المللی به خود گرفته است در شٱن استان مستعد و اقتصادی نیست.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت، توان و قوت اقتصادی بسیار بالایی است، افزود: برخورداری استان از این ظرفیت‌ها در کشور بی‌نظیر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نمایشگاه‌های فصلی را بهترین مکان برای عرضه کالای ایرانی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست و گفت: امیدواریم در این سالی که مزین به شعار رهبر معظم انقلاب است بتوانیم با آغاز ساخت نمایشگاه‌ بین‌المللی در استان، فضای ترویج کالای ایرانی را در نمایشگاه‌های خود داشته باشیم.

به گفته وی در سال جاری نمایشگاه پاییزه رشت و دیگر شهرستان‌های استان با هدف عرضه کالای ایرانی برپا شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

منتظری ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و اسلامی را مهم‌ترین هدف سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال جاری عنوان کرد.

وی برپایی نمایشگاه‌های فصلی هر ساله را با هدف تنظیم بازار و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا که موجب کاهش قیمت‌‌ها و جلوگیری از واسطه‌گری و سودجویی‌های برخی در زمان افزایش تقاضاها می‌شود، برشمرد.

این مسئول گفت: در سال جاری نمایشگاه پاییزه در 16 شهرستان گیلان برپا شده که بخش عمده‌ای از این نمایشگاه‌ها مورد استقبال خوب مردم بوده است.

وی اضافه کرد: برخی دیگر از نمایشگاه‌ها به دلیل نامناسب بودن مکان‌های نمایشگاهی از وضعیت خوبی برخوردار نبودند که این امر به دلیل همکاری نکردن برخی از دستگاه‌های ذی‌ربط و مناسب نبودن فضای نمایشگاهی بوده است.

به گفته منتظری نمایشگاه‌های فصلی استان هرساله به مراتب نسبت به گذشته از لحاظ کمی و کیفی در حال ارتقا بوده است.

وی داشتن نمایشگاه دایمی و در حد استانداردهای جهانی را یکی از نیازهای مهم استان دانست و خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین‌المللی یک نقطه قوت و ویترین اقتصادی استان است بنابراین ما در استان برای ایجاد این مهم مکان مناسبی را به بخش خصوصی تعرفه کردیم که بخش خصوصی می‌تواند به صورت چندمنظوره این نمایشگاه‌ را اجرایی کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads