کد خبر: 8812 - تاریخ: چهارشنبه، 3 اکتبر 2012 - 17:06

راه‌اندازی خط ویژه دوچرخه‌سواری در رشت

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر گفت: دومین خط ویژه دوچرخه‌سواری از میدان مصلی به میدان گیل رشت احداث می‌شود.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: محسن پورفخریان بعدازظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه اعتبار بسیاری از پروژه‌های عمرانی سازمان ترافیک از سال 90 تاکنون پرداخت نشده است، اظهار کرد: سال گذشته بودجه سازمان ترافیک 4 میلیارد و 800 میلیون تومان بود.

وی ادامه داد: از مبلغ مذکور 3 میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه عمرانی و یک میلیارد و 600 میلیون تومان بودجه جاری بوده که تا پایان سال گذشته تنها 2 میلیارد تومان بودجه عمرانی به سازمان ترافیک رشت تخصیص یافته است.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه امسال بودجه سازمان ترافیک 5 میلیارد و 800 میلیون تومان مصوب شد، تصریح کرد: مبلغ 4 میلیارد و 470 میلیون تومان اعتبار عمرانی است که باید 3 میلیارد تومان بابت پیاده‌روسازی خیابان علم‌الهدی رشت را نیز به آن اضافه کرد.

وی گفت: با احتساب بودجه‌ای که تاکنون به سازمان تخصیص یافته است تنها 10 درصد بودجه عمرانی و جاری تا پایان امسال به سازمان ترافیک اختصاص می‌یابد.

پورفخریان با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام سازمان ترافیک، خط کشی طولی معابر و خط کشی‌های عابر پیاده، رنگ‌آمیزی جداول، ترمیم و ارتقای کیفی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، نصب انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی و … را نیازمند تخصیص اعتبار دانست.

وی اصلاح هندسی میادین، چهارراه‌ها و اجرای دوربرگردان‌ها، احداث پارکینگ‌های طبقاتی و … را از دیگر پروژه‌های عمرانی سازمان ترافیک برشمرد که اعتبار عمرانی ویژه‌ای را می‌طلبد.

به گفته پورفخریان برای اجرای این طرح‌ها نیاز به 10 میلیارد و 800 میلیون اعتبار است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 145 میلیون تومان برای امکان‌سنجی و احداث خط ویژه دوچرخه‌سواری میدان گیل تا میدان مصلی رشت هزینه شده است.

عضو شورای شهر رشت نخستین خط ویژه دوچرخه‌سواری را به طول 2 هزار و 200 متر و عرض 2.5 متر از میدان گیل تا مصلی عنوان کرد و یادآور شد: امسال خط برگشت این خط ویژه در طرف دیگر پیاده‌روی همین مسیر با اعتبار 100 میلیون تومان اجرایی می‌شود.

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. نام شما...
     | 2012/10/3 - 20:22
    پاسخ

    به جای این کارا فکری به حال فاضلاب شهری تون بکنید که با یک رگبار شهر رو آب میگیره، از سه حالت خارج نیست یا شما تو تشخیص این که چه چیز الان دغدغه اصلی مردمه موندین یا این که نمی زارن شما کار بکنین و یا این که خودتون نمی خواین و یا این که نمیتونین
    در هر صورت خدا رو ناظر بر کارهاتون بدونین.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads