کد خبر: 87980 - تاریخ: یکشنبه، 30 آگوست 2015 - 12:23

حاجتي:

جشن ستارگان باحضور دانش‌آموزان نخبه رشت برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت:جشن ستارگان را در ۱۵ شهریور باحضور دانش آموزان تک رقمی و معدل‌های ۲۰ در دهکده ساحلی برگزار می‌کنیم.

به گزارش خوبان، مهدی حاجتی در جلسه‌ای که عصر شنبه برای بررسی عملکرد آموزش و پرورش در هفته دولت و بحث بازگشایی در پروژه مهر برگزار شده بود اظهار داشت: در آستانه سال جدید قرار داریم و تلاش آموزش و پرورش این است که اول مهر را با کیفیت مطلوب آغاز کند.

وی گفت: تمام تلاش آموزش و پرورش این است که سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش را به درستی و شایستگی انجام دهد و بخش اصلی و مهم استفاده حداکثر از ظرفیت نیروی انسانی است که به‌عنوان مأموریت اصلی سازمان تلقی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: باید تلاش کنیم مدارس ما تجلی بخش فرهنگ انقلاب اسلامی باشد در مدارس ما مسئولیت‌پذیری، خودباوری، پرهیز از اسراف، احترام به بزرگ‌ترها، نظم، وقت‌شناسی، برپایی اقامه نماز جماعت، حفظ محیط زیست وهم‌دلی و هم‌زبانی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است شکل پیدا کند.

وی تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌های تربیتی آموزش و پرورش از قبیل مشارکت خانواده‌ها، نهادها، دستگاه‌ها و توانمندسازی مربیان ماهر و متخصص  استفاده کنیم.

حاجتی با بیان اینکه امسال موفقیت‌هایی در کنکور داشته‌ایم تصریح کرد: قرار است جشن ستارگان را در 15 شهریور باحضور دانش آموزان 1، 2و 3 رقمی و معدلین 20 در دهکده ساحلی برگزار کنیم تعداد دانش آموزانی که رتبه 1 و 2 رقمی را به‌دست آورده‌اند بیش از 51 نفر به ثبت رسیده است این در حالی است که سال قبل 29 دانش آموز 1 و 2 رقمی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: ما در آخرین جلسه کمیته که با همکاری استاندار محترم برگزار شده بود موفق شدیم 15 الی 20 درصد درآمد حاصل از نفت در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: جزء افتخارات ما این است که یک معلم با کم‌ترین امکانات به دورترین نقاط روستایی فرستاده می‌شود و بدین وسیله امکان تحصیل همه دانش آموزان گیلانی به‌ویژه در سطح ابتدایی را فراهم می‌کند و در سطح استان گیلان ما 3 تا مدرسه داریم که با یک دانش آموز و یک معلم اداره می‌شود 133 مدرسه داریم که جمعیت شبانه روزی بین 1 نفر تا 5 نفر دارد.

وی بیان کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی شورای پروژه مهر در همه مناطق استان گیلان فعال شده است و 141 کلاس دیروز با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور افتتاح شد و در کنار سازماندهی، کیفیت و آموزش نیروی انسانی بسیار حائز اهمیت است از همه خانواده‌ها و دستگاه‌های اجرایی همه خود را موظف بدانند که آموزش پرورش را کمک کنند.

دستگاه‌های فرهنگی به‌ویژه آموزش و پرورش ناگزیرند برای حل مسائل و و برون رفت کارها از همه امکانات و دستگاه‌ها در حد توان خود خود بهره‌مند شوند.

منبع: تسنيم

انتهای پیام/140


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads