کد خبر: 87906 - تاریخ: شنبه، 29 آگوست 2015 - 12:58

اهداف پشت پرده از تلاش برای ورود ارکستر برلین به ایران؛

پروژه نفوذ همه جانبه به فرهنگ رسید/ آغاز تلاش غربی ها برای مشروعیت بخشیدن به رفت و آمد صهیونیست ها!

تلاش هیئت های اقتصادی غرب برای ورود به ایران راه نفوذ اقتصادی دشمن به ایران بوده و امروز برگزاری یک ارکستر آلمانی در ایران نشان می دهد که پروژه نفوذ دشمن به کشورمان در زمینه فرهنگی نیز کلید خورده است.

به گزارش خوبان، پس از ورود هیئت های مختلف اقتصادی و سیاسی از غرب به ایران که زمینه نفوذ بیشتر دشمن در ایران را فراهم می کرد، چندی پیش خبر حضور ارکستر فیلارمونیک برلین در ایران منتشر شد.

از آنجایی که دانیل بارن بویم رهبر ارکستر فیلارمونیک دارای تابعیت اسرائیلی بوده و همواره اسم آلمان در ایران با استفاده سلاح های شیمیایی علیه مردم ایران همراه است، این برنامه مورد اعتراض واقع شد.

علی رهبری که رهبر ارکستر سمفونیک تهران نیز هست در خصوص حضور ارکستر آلمان در تهران گفت: ابتدا این ارکستر زمانی را برای اجرا در تهران مقرر کرده بود اما بعدا به ما اعلام کردند که این زمان به تعویق افتاده است.

اگرچه دولت آلمان از قصد «دانیل بارن‌بویم» برای سفر به ایران به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک برلین دفاع کرده است، اما وزیر فرهنگ اسرائیل نیز نسبت به این موضوع انتقاد شدیدی داشته که «دانیل بارن‌بویم» این موضوع را نادیده گرفته است. این در حالی است که به نظر می رسد این مخالفت اسرائیلی ها نیز یک نوع بازی رسانه ای جدید است که رژیم صهیونیستی برای پیشبرد اهداف خود به راه انداخته است.

در این بین نیز بسیاری از رسانه های خارجی این اتفاق را فرایندی در راستای مذاکرات هسته ای و افزایش ارتباطات کشورهای غربی با ایران می دانند.

در ادامه با توجه به جنجال های رسانه ای که برپا شد، در نهایت این حضور در ایران کنسل شد و حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد، اعلام کرد: وقتی معلوم شد برخی از رهبران و مسئولان این ارکستر هویت اسرائیلی دارند، بلافاصله با این موضوع برخورد شد و این ارکستر اجازه اجرا در ایران را نخواهد داشت.

وی همچنین گفت: شخص جناب وزیر این موضوع را پیگیری کردند و اجازه ورود این ارکستر آلمانی را ندادند و قطعا این سفر انجام نخواهد شد. جمهوری اسلامی نه این رژیم را به رسمیت می‌شناسد و نه با هنرمندان آن‌ها همکاری می‌کند. البته درخواست برگزاری این کنسرت از طرف ایران نبوده و گروه آلمانی داوطلبانه درخواست اجرا داشته‌اند. وزارت ارشاد هیچ دعوتی از این گروه برای حضور در ایران نکرده است.

وی با اشاره به این نکته که اقدام وزارت ارشاد در راستای لغو سفر این هیئت قطعاً انقلابی و پسندیده بوده است باید یادآور شد در حقیقت تلاش برای ورود یک فرد دو تابعیتی به ایران که یکی از تابعیت های آن صهیونیستی بوده است، نشان می دهد که پروژه نفوذ در ایران با تلاش غرب کلید خورده است.

چندی پیش رهبر انقلاب نیز نسبت به همین موضوع هشدار دادند که با بهانه گسترش روابط با کشورهای دیگر و مذاکرات هسته ای نباید زمینه نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را فراهم کرد.

تلاش هیئت های اقتصادی غرب برای ورود به ایران راه نفوذ اقتصادی دشمن به ایران بوده و امروز برگزاری یک ارکستر آلمانی در ایران نشان می دهد که پروژه نفوذ دشمن به کشورمان در زمینه فرهنگی نیز کلید خورده است.

دشمن به دنبال رسمیت بخشیدن به رژیم غاصب صهیونیستی از سوی ایران است؛ به طوری که اگر اندكی در دشمنی ایران با رژیم غاصب صهیونیستی تخفیف داده شود، دیگر کشور ها نیز که با این رژیم دشمنی داشته و همواره ایران را به عنوان الگوی خود در برخورد با رژیم غاصب صهیونیستی انتخاب کرده بودند، از موضع دشمنی خود کوتاه می آیند.

دشمن با آگاهی از این شرایط به دنبال نفوذ افراد دو تابعیتی در ایران بوده تا در ادامه حضور دیگر افراد نیز عادی شده و به این ترتیب تابوی دشمنی با رژیم  غاصب صهیونیستی شکسته شود.

منبع: راه دانا

انتهای پیام/837


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads