کد خبر: 8726 - تاریخ: سه‌شنبه، 2 اکتبر 2012 - 12:04

سخنرانی سعیدقاسمی‌و حسن عباسی دردانشگاه تهران لغوشد

برنامه ی یادواره شهید رجب بیگی که چندسالی است توسط بسیج دانشجویی پردیس فنی دانشگاه تهران برگزار می شود امسال قرار بود با سخنرانی سردار سعید قاسمی در روز دوشنبه برگزار شود اما مجوز این برنامه توسط مسئولین دانشگاه تهران لغو شده است.

به گزارش خوبان به نقل از رجانیوز، برنامه ی یادواره شهید رجب بیگی که چندسالی است توسط بسیج دانشجویی پردیس فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود امسال قرار بود با سخنرانی سردار سعید قاسمی‌در روز دوشنبه برگزار شود اما مجوز این برنامه توسط مسئولین دانشگاه تهران لغو شده است. شنیده شده که ریاست دانشگاه تهران در پاسخ به چرایی لغو مجوز این برنامه گفته است که آقای قاسمی‌مناسب فضای دانشجویی نیست!

روند حذف چهره‌های گفتمانی و موثر حزب اللهی در دانشگاه و برخورد چکشی با عناصر ارزشی در چند سال گذشته در دانشگاه تهران شدت گرفته و پیش از این نیز مدیریت دانشگاه تهران، حضور حسن عباسی را در برنامه‌های دانشگاه و تشکلهای دانشجویی ممنوع کرده بود. اتفاقی که شاید بتوان مهمترین علت آن را به چالش کشیدن ریاست دانشگاه تهران توسط حسن عباسی در برنامه‌های مختلف دانست. گفتنی است حسن عباسی در سخنرانی‌های خود در دانشگاه تهران، سیاست‌های فرهاد رهبر در زمینه‌های مختلف علمی‌و مدیریتی را مورد نقد و پرسش قرار داده بود.

سال گذشته نیز دانشگاه تهران در اقدامی‌غیر متعارف ، بیش از ده نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران را به جرم برپایی دسته ی عزاداری برای امام‌هادی علیه السلام در دانشگاه به کمیته انضباطی احضار کرد.این تجمع که به دلایل واهی و مضحک از جمله امکان بروز تشنج در آن و به گفته ی مسئولین دانشگاه “بنا بر کدهای رسیده ” از سوی دانشگاه و شخص دکتر رهبر بی مجوز مانده بود در واکنش به هتاکی یکی از نشریات دانشگاه به امام‌هادی(ع) برگزار شد.

اقدامات تامل برانگیز دانشگاه تهران به همینجا ختم نمی‌شود، به عنوان مثال در ۱۶ مهرماه سال گذشته نیز ۳ تن از دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران به جرم تلاش برای پررنگ کردن پرچم رژیم صهیونیستی در مقابل ورودی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و زیر پای دانشجویان دانشگاه، به کمیته انضباطی احضار شدند. همچنین فیلم “قلاده‌های طلا” علیرغم اکران در چندین دانشگاه مهم تهران، در دانشگاه تهران مجوز اکران دریافت نکرد. ریاست دانشگاه تهران باز هم علت این امر را “امکان بروز تشنج و درگیری” و ” کدهای رسیده” عنوان کرد.

با مروری بر عملکرد مسئولین دانشگاه تهران بوضوح می‌توان دریافت که مسئولین این دانشگاه، با شیبی آرام و در یک بازه زمانی چندساله تلاش می‌کنند تا تشکلهای دانشجویی را محدود کرده و عملا از کارآیی بیاندازند.روندی که این روزها بر روی تشکل‌های ارزشی متمرکز شده و دانشگاه و مسئولین آن می‌کوشند تا تشکلهای ارزشی را عادت دهند که برنامه‌هایشان لغو مجوز شود، سخنران برنامه‌ها با اِعمال نظرهای شخصی و یکطرفه حذف شوند، دانشجویان ارزشی به خاطر مخالفت با مسئولین دانشگاه به کمیته انضباطی احضار شوند و در کل؛ هزینه برای فعالیت‌های سیاسی بالا رود.

جالب آنکه ریاست دانشگاه تهران در سخنرانی خود در آیین ورودی دانشجویان در سال ۹۱ بر لزوم سیاسی بودن دانشجو تاکید کرده و می‌گوید:دانشجو باید حساسیت منفی داشته باشد در مقابل مسائلی که از نظر فطرت انسانی زشت تلقی میشود.مثل چی؟ مثل ظلم، مثل تبعیض، مثل بی عدالتی.باید فریاد بزند دانشجو در برابر ظلم، بایستد در مقابل تبعیض و بی عدالتی!

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads