کد خبر: 87164 - تاریخ: شنبه، 22 آگوست 2015 - 12:38

استراتژی جدید خانواده مهدی هاشمی؛

مهدی در خطر است، پس مجبوریم درخواست عفو کنیم!

وکیل مهدی هاشمی با بیان این ادعا که “فکر می‌کنم اگر رئیس قوه قضائیه فقط فیلم را ببیند، خودش ماده ۴۷۷ (ماده ۱۸ سابق) را اعمال می‌کند!” اظهار داشت: حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی هم حکم صادره را غیرشرعی و غیرقانونی می‌داند!

به گزارش خوبان، حدود ۱۰ روز پیش بود که مهدی هاشمی رفسنجانی پس از گذشت حدود ۴ ماه از صدور حکمش با همراهی محسن، یاسر و فاطمه هاشمی و مادرش عفت مرعشی و جمعی از اطرافیان، خود را به زندان اوین معرفی کرد.

فرزند سوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به جرم ارتشا، اختلاس و جرایم امنیتی به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

همزمان با معرفی مهدی هاشمی به زندان تلاش‌هایی را از سوی خانواده و نزدیکان آیت‌الله هاشمی و رسانه های نزدیک به آنها شاهد بودیم که قصد تطهیر وی و حمله به دستگاه قضا را داشته اند. در اولین گام، مهدی هاشمی پیش از معرفی خود به زندان بیانیه تندی را قرائت کرد و حکم خود را ناعادلانه و غیر قانونی خواند. همزمان نیز فیلمی در رسانه‌ها منتشر شد که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطالبی را در گوش فرزندش زمزمه می‌کند.

به گزارش جهان، پس از انتشار این فیلم، آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره تلویحی به فیلم خداحافظی هاشمی پدر از هاشمی پسر در جلسه مسئولین عالی قضایی تخریب بی سند و دلیل آرای قضایی را اشتباه خواند و تاکید کرد: برخی کارهای رسانه ای عجیب درست می کنند و فیلم وداع می سازند که آرا را تخریب کنند و مطلبی زیر آن می گذارند که حکم ظالمانه بوده است، اینجا باید پرسید که این کارها به نفع چه کسی است؟

محمود علیزاده طباطبایی وکیل آقازاده مجرم نیز در جمع خبرنگاران مدعی شد: مهدی هاشمی حکم ۱۰سال را عادلانه نمی‌داند(!) و ما از تمام ابزارهای قانونی برای لغو حکم استفاده می‌‌کنیم! و قطعا به دادگاه اثبات خواهیم کرد که حکم خلاف بین قانون است! ما این موضوع را به زودی ثابت می‌کنیم و رئیس قوه‌قضائیه هم خواهد پذیرفت!

وکیل مهدی هاشمی با بیان این ادعا که “فکر می‌کنم اگر رئیس قوه قضائیه فقط فیلم را ببیند، خودش ماده ۴۷۷ (ماده ۱۸ سابق) را اعمال می‌کند!” اظهار داشت: حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی هم حکم صادره را غیرشرعی و غیرقانونی می‌داند!

فردای این روز نیز فائزه هاشمی در مصاحبه با سایت ضد نظام کلمه بدون در نظر گرفتن جرایم برادرش ابراز عقیده کرد: این فشارها و اتهامات واهی به خانواده هاشمی با هدف تخریب آقای هاشمی صورت می گیرد.

دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از مصاحبه خود با این رسانه فتنه‌گر که بوی فتنه جدیدی می‌داد، به نقل از مادرش (عفت مرعشی) گفت: «مادرم دیروز جمله ای گفتند که “انقلاب از اوین شروع شد و زندان ها و فشارها و کسانی که در زندانها بودند عامل مهمی در شکل گیری انقلاب داشت و حالا به همین شکل” بنابراین تاریخ نشان داده که قطعا هیچ حکومتی با زندان کردن افراد پابرجا نمانده است و تمام این کارها نتیجه عکس درپی خواهد داشت.»

در ادامه همین شانتاژهای رسانه‌ای، روز سه‌شنبه سایت معاند کلمه مدعی شد يكى از زندانیان زندان اوین به مهدى هاشمى حمله ور شده و قصد ضرب و جرح وى را داشته است.

پس از انتشار این خبر، فاطمه هاشمی دختر بزرگ آیت‌الله هاشمی نیز در گفت‌وگو با سایت ضدانقلاب کلمه گفت: «دو شب پیش مهدی با ما تماس تلفنی گرفت و گفت یک گوسفند قربانی کنید. ما نگران شدیم و علت را پرسیدیم، گفت اتفاقی نیفتاده اما گوسفند قربانی کنید؛ تا اینکه مطلع شدیم فردی در زندان می خواسته به مهدی حمله کند. الان هم به شدت نگران هستیم و از وکیلش خواسته‌ایم تا قضیه را پیگیری کنند و درخواست ملاقات کند تا او را ببینیم. امیدواریم اتفاقی برای او نیفتد»

فاطمه هاشمی در ادامه مصاحبه خود مدعی شده است: «مهدی را تحت فشار قرار داده‌اند تا تقاضای عفو کند!»

به نظر می‌رسد پس از اینکه فشارهای گسترده بر دستگاه قضا برای تبرئه مهدی هاشمی و فضاسازی‌های رسانه‌ای برای سیاسی جلوه دادن حکم مهدی هاشمی جواب نداد، خانواده این آقازاده مجرم، فضاسازی برای درخواست عفو مهدی هاشمی را آغاز کرده‌اند.

اینطور که از شواهد بر‌ می‌آید، اطرافیان مهدی هاشمی قصد دارند حرف و خواسته دل خود را اینطور مطرح کنند که مهدی در خطر و آزار و اذیت! است، پس ما هم مجبوریم درخواست عفو کنیم.

استراتژی اطرافیان مهدی هاشمی تا پیش از بازداشت، دادرسی و صدور حکم وی فشار بر دستگاه قضا به منظور تحت تاثیر قرار دادن حکم وی بود و پس از اینکه این فشارها جواب نداد، به دنبال فضاسازی برای درخواست عفو وی هستند.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/653


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. آشنا
     | 2015/08/22 - 12:59
    پاسخ

    این مفت خوران و مرفهان بی درد چه خودشان را با انقلابیون مقایسه می کنند، آبجی ، داداشت به خاطر پرخوری از بیت المال مجرم شناخته شده نه انقلابی بودنی که درد مردم داشته باشه ، افهم فائزه

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads