کد خبر: 87068 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 آگوست 2015 - 18:24

کارشناس هواشناسی خبر داد:

هوای گیلان از امشب بارانی است/ کاهش 5 تا 12 درجه ای دما

با تقویت توده هوای خنک و بارش زا در سواحل جنوبی دریای خزر، شرایط برای افزایش ابر، وزش باد (گاهی شدید) ، بارش باران (گاهی رگباری و شدید) ، رعد و برق و کاهش دما بین پنج تا 12 درجه سلسیوس مهیا می شود.

به گزارش خوبان، مازیار غلامی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: به تدریج از عصر و شب امروز، با تقویت توده هوای خنک و بارش زا در سواحل جنوبی دریای خزر، شرایط برای افزایش ابر، وزش باد (گاهی شدید) ، بارش باران (گاهی رگباری و شدید) ، رعد و برق و کاهش دما بین پنج تا 12 درجه سلسیوس مهیا می شود.
وی ادامه داد: این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده در گیلان مستقر بوده و اوج فعالیت آن از جمعه بعدازظهر تا شنبه بعدازظهر بخصوص در نواحی مرکزی استان خواهد بود.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها، به بخش های مختلف اجرایی استان شامل مدیریت بحران، مدیریت آب، مدیریت جهادکشاورزی و مدیریت آبخیزداری توصیه کرد تمهیدات لازم را به عمل آورند.
وی همچنین از مسافران خواست از اسکان در حاشیه رودخانه و نیز شنا در دریا جدا خودداری کنند.
غلامی آسمان گیلان برای فردا (جمعه) را قسمتی ابری تا ابری، کاهش نسبی دما، وزش باد (گاهی شدید)، بعضی ساعات بارش باران و احتمال رعد و برق پیش بینی و وضعیت دریا در روز جمعه را برای شنا نامناسب عنوان کرد.
وی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را مربوط به منجیل با 38 درجه سلسیوس و کمینه دما را مربوط به جیرنده با 16 درجه سلسیوس ذکر کرد.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت در شبانه روز گذشته نیز به ترتیب 35 و 23 درجه سلسیوس ثبت شده است.

انتهای پیام/84


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads