کد خبر: 86989 - تاریخ: چهارشنبه، 19 آگوست 2015 - 14:51

پویش “ما هم اجازه نمی دهیم” ادامه دارد...

دژ مستحکم ملت برای جلوگیری از نفوذ آمریکا در ایران

بیانات حکیمانه رهبری کافی بود تا پویشی با عنوان #ما_هم_اجازه_نمیدهیم در سراسر کشور با حمایت تمامی اقشار و صنوف مردمی راه اندازی شود. کمپین های متعددی نیز با این عنوان در شبکه های اجتماعی تشکیل شد که در نهایت هدف اصلی حمایت از سخنان رهبری است.

به گزارش خوبان، روز دوشنبه بود که رهبر معظم انقلاب در بیاناتی مهم با اشاره به تلاش واشنگتن برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته ای فرمودند “به خیال خودشان در این توافقی که البته تکلیف آن معلوم نیست -نه معلوم است اینجا تصویب بشود و نه معلوم است آنجا تصویب بشود- نیت آنها این بود که از این توافق راهی پیدا کنند برای نفوذ در کشور؛ ما این راه را بستیم؛ ما این راه را به طور قاطع خواهیم بست.” همین بیانات حکیمانه رهبری کافی بود تا پویشی با عنوان #ما_هم_اجازه_نمیدهیم در سراسر کشور با حمایت تمامی اقشار و صنوف مردمی راه اندازی شود. کمپین های متعددی نیز با این عنوان در شبکه های اجتماعی تشکیل شد که در نهایت هدف اصلی حمایت از سخنان رهبری است.

پیام فرمایشات رهبری برای مجلس، دقت و ریزبینی بیشتر در بررسی برجام است

محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ائل در خصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص توافق هسته ای و تلاش های دشمن برای سواستفاده از آن گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند سرنوشت نهایی شدن این توافق هنوز مشخص نیست و موضوع باید از طریق قانونی در کشورمان بررسی شده و تصمیم گیری لازمه انجام شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: طبق قانون اساسی توافق نامه های بین المللی باید در مجلس شورای اسلامی طرح و بررسی شده و سپس در صورت تصویب امضا شده و اجرایی شوند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد پیام بیانات اخیر مقام معظم رهبری برای جریانی که سعی دارد قانون را نادیده گرفته و مجلس را دور بزند و اجرای مفاد توافق نامه را قبل از تصویب آن آغاز کند، چیست؛ اظهار داشت: قطعا نظر مقام معظم رهبری بر این است که قانون مراعات شود  و نباید مجلس، که عصاره ملت است را به هر نحوی دوربزنند.

وی در ادامه اذعان داشت: بیانات مقام معظم رهبری حاوی این پیام برای مجلس بود که با دقت و ریزبینی بیشتری متن برجام را بررسی کند تا مبادا زمینه برای نفوذ دشمن از این طریق فراهم شود.

سعیدی در پایان خاطر نشان کرد: مباحث و موضوعات به شکل فردی و گروهی توسط نمایندگان در حال پیگیری و بررسی می باشد و با انتخاب اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام، به شکل بهتری این روند ادامه خواهد داشت تا برجام به شکل کارشناسی  از ابعاد و دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و نهایتا تصمیم لازمه توسط نمایندگان ملت اخذ شود.

 

جلوی نفوذ آمریکا از طریق تاسیس لانه جاسوسی را می گیریم

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبریه اظهار اظهار داشت: اخیرا بار دیگر شاهد معجزه کلام بودیم و آنان که از سراسر دنیا به ایران آمده بودند، بیش از ما جذب سخنان رهبری شدند.

وی با اشاره به اینکه امام خامنه ای از عید فطر هشدارهای خود را در ارتباط با نفوذ آمریکا اعلام کرده بودند، گفت: ایشان فرمودند در صورت توافق هسته ای یا عدم آن، اجازه نفوذ آمریکا را نخواهیم داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به توطئه پیچیده غربی اشاره کرد و افزود: مصداق این توطئه سخنان جان کری در سنای آمریکا مبنی بر گذر از ایران، است.

مصری ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان دو راه نفوذ و تفرقه را مد نظر قرار دادند. ایشان چند استراتژی سیاست خارجی کشور را به درستی و صراحت بیان کردند و بر ارتباط با کشورهای مسلمان تاکید داشتند.

وی خاطر نشان کرد: اولین رهبری که امروز در دنیای اسلام به طور رسمی دست دوستی و برادری به سوی سایر کشورهای اسلامی می برد، رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایشان همچنین خطرات تفرقه شیعه و سنی را هشدار دادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله نفوذ با تفرقه متفاوت است، یادآور شد: مسئله نفوذ می تواند از راه های فرهنگ، اقتصاد، سیاست و هر روزنه ای امکان پذیر باشد.

مصری تاکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی با بیان آیه اشدا علی الکفار رحماء بینهم اعلام کردند مسلمانان همواره باید آمریکا و اسرائیل غاصب را دشمن بدانند و از سوی دیگر با هم متحد باشند.

 

ثابت کرده ایم که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

وی گفت: سی و چند سال است که ملت ما در برابر شدیدترین توطئه های آمریکا دوام آورده است و این بزرگترین درس برای سایر کشورهای اسلامی است.

این مسئول بیان داشت: طی سال های بعد از انقلاب ثابت کردیم که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با مقایسه ایران با سایر کشورهای منطقه، افزود: برخی از کشورهای منطقه سالهاست که تحت نفوذ آمریکا قرار دارند، اما با این وجود از ایران اسلامی که شدیدترین تحریم ها را تحمل کرد، عقب تر هستند.

خداوند به کشوری که در مقابل استکبار بایستند عزت می دهد

مصری با اشاره به بردباری ملت ایران در سالهای اخیر، یادآور شد: اگر کشوری در برابر استکبار بایستد، خداوند نیز یقینا به او عزت خواهد داد.

وی تصریح کرد: تعدادی از افراد متاسفانه طرفدار تاسیس دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران هستند و سعی در عادی سازی برخی از خطوط قرمز را دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید داشت: به هر نحوی مخالف تاسیس هرنوع لانه جاسوسی، هرچند کوچک در ایران هستیم.

حفظ منافع آمریکا یعنی تخریب منافع ملت ایران

مصری با انتقاد از اظهارات برخی افراد سرشناس برای حفظ منافع آمریکا در ایران، بیان داشت: هرگونه حفظ منافع آمریکا در ایران به معنای تخریب منافع مالی و معنوی ملت است.

این مسئول ادامه داد: افرادی که با سیاست های آمریکا آگاهانه یا ناآگاهانه همراهی کردند، بعد از فرصت هایی که نظام به آنها داد، باید راه راست را انتخاب کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطرات جریان فتنه یادآور شد: جریان فتنه همواره به دنبال هموار کردن راهی برای ارتباط آمریکا بوده است و باید در برابر عادی کردن جریان فتنه ایستاد.

 

 

ملت ایران اجازه نفوذ دشمن از طریق مذاکرات را نخواهد داد

نعمت الله منوچهری در گفتگو با سراب روانسر اظهار داشت: ملت ایران در تایید بیانات مقام معظم رهبری اجازه نفوذ دشمن از طریق مذاکرات را نخواهد داد.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، آمریکایی ها می خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و نه در امریکا تکلیفش و رد یا قبول شدنش معلوم نیست، وسیله ای برای نفوذ در ایران بسازند و ما هم در حمایت از مقام معظم رهبری اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا حضور سیاسی در ایران را به امریکایی ها نخواهیم داد.

منوچهری با تاکید بر اینکه، فصل الخطاب مصالح کشور بیانات مقام معظم رهبری است،  افزود: ایثار و مقاومت ملت مسلمان و فهیم ایران در برابر تحریم ها و فشار اقتصادی که بیش از 3 دهه درگیر آن هستند به دنیا ثابت کرده است که این ملت بر سر ارزشهای خود مذاکره نمی کند و هرگز زیر بار ظلم نخواهد رفت.

وی با اشاره به تاریخ سیاه دنیای استکبار در برابر ملت ایران تاکید کرد و گفت: هماهنگونه که مقام معظم رهبری بیان داشتند دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و نفوذ در منطقه بوده و این بیشتری وخطرناکترین فتنه دشمن در منطقه است.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: امروز آگاهی و بصیرت بخشی و شناخت چهره نفاق و تزویر جهاد در راه خداست.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه افزود: به فرموده امام خامنه ای دشمن با ایجاد یک جنگ خانگی قصد دارد انگیزه جهاد و مجاهدت را در بین مسلمانان منحرف کند.

منوچهری در پایان تاکید کرد: دشمن امروز از مقاومت ملت ایران می ترسد و به خوبی میداند نظام جمهوری اسلامی ایران بر سرعزت، اسلامیت و سربلندی ملت هرگز مذاکره نخواهند کرد و اجازه نخواهند داد کوچکترین حقی از این ملت مسلمان ضایع شود.

 

راهبرد آمریکا برای نفوذ در ایران شکستن چارچوب های تعیین شده توسط رهبری است

به گزارش  دزفول امروز: با دکتر “عباس سلیمی نمین” مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، پژوهشگر و روزنامه نگار که از چهره های سرشناس فضای رسانه ای و سیاسی کشور است به تحلیل بیانات مهم رهبر انقلاب نشستیم، بیاناتی که در آن، مقام معظم رهبری ضمن هشدار نسبت به قصد آمریکا مبنی بر سوء استفاده از توافق، اعلام کردند که با قاطعیت جلوی نفوذ آمریکا در مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهیم گرفت.

مقام معظم رهبری طی سخنرانی بسیار مهمی که در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع)داشتند نسبت به نفوذ و سوء استفاده آمریکا از نتایج توافق هشدار دادند، پیش از این حضرت آقا در مورد نفوذ آمریکا به مراکز حساس نظامی هشدار داده بودند ولی امروز از نفوذ آمریکا در موضوعات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تذکر دادند، دلیل این هشدارهای رهبری اساسا چه چیزی است و آمریکا با این مذاکرات بدنبال چیست؟

آمریکایی ها، بعد از این توافق بر اساس قرائن تلاش خواهند کرد که از این فرصت استفاده کنند برای این که موقعیت ایران را در منطقه تضعیف کنند، برای اینکه موقعیت ایران را در منطقه تضعیف کنند باید بتوانند در معادلات داخلی ایران تاثیر بگذارند، یعنی به گمان خودشان همان طور که آقای اوباما هم به صراحت اعلام کرد، بیایند و موضع ضد اسرائیلی ما را تضعیف کنند.

موضع ضد اسرائیلی ما را زمانی می توانند تضعیف کنند که در رقابت های سیاسی و صف بندی های سیاسی داخلی بتوانند تاثیر گذارباشند. ما در داخل کشور دیدگاه های مختلف داریم، جمهوری اسلامی به هیچ وجه دنبال این نبوده حق حیات دارندگان اندیشه های متفاوت از خودش را بگیرد. (اندیشه های متفاوت در ایران) حق حیات دارند و در حال فعالیت هستند.

آقای اوباما در واقع با آن صحبت خود نشان داد که به دنبال چیست. البته پیش از این هم می شد حدس زد که اینها بعد از این توافق به دنبال این باشند که محدودیتی که رهبری تعیین کرده را بشکنند.

رهبری محدودیتی در مذاکرات ایجاد کرده که یک استراتژی بسیار تعیین کننده است یعنی امکان سوء استفاده برای آمریکا را ببندد. آمریکایی ها الآن نشان دادند که هدف شان از این مذاکرات شکستن آن چارچوب های تعیین شده است با این نگاه که موقعیت جمهوری اسلامی در معادلات جهانی زمانی می توانند بشکنند که در داخل پایگاه قدرت در ایران بتواند تغییراتی ایجاد کند. این امید آنها است.

یعنی آمریکا برای انتخابات آینده برنامه دارد؟

این نگاه طولانی مدت است و این آرزوی دراز مدت آمریکا است، جریانات مختلف با هم رقابت می کنند و انتخابات در قالب این رقابت شکل می گیرد. آمریکا می خواهد این رقابت را به نفع یک جریان تقویت کند این آرزوی آمریکایی ها است.

بله! آمریکا این آرزو را دارد که جریانی که به آنها نزدیک تر است و با دیدگاه های آنها تطابق بیشتری دارد، آن جریان را در داخل ایران تقویت کند. این آرزو از ابتدای انقلاب اسلامی بوده است.

با ایجاد ارتباط، این مسئله (اثرگذرای بر انتخابات و تقویت جریان همسو برای کسب قدرت در ایران توسط آمریکا) تقویت می شود و امکان تحرک افزایش می یابد. وقتی آمریکا در ایران سفارت نداشته باشد نمی تواند تحرک زیادی داشته باشند حتی اگر انگلیس هم به اوسرویسی بدهد.

منظور از نفوذ آمریکا در ایران، فضای ایجاد شده بواسطه توافق هسته ای است؟

نه! توافق این امکان را ایجاد نمی کند. این موضوع مهمی است که باید به آن دقت شود…. توافق در یک چارچوبی است…. می خواهند آن چارچوب را بشکنند.

توافق به خودی خود، زیان آور نیست آنچه زیان آور است این است که آنها بتوانند این چارچوب ها را بشکنند.

رهبری مقید کردند که باید در این چارچوب حرکت کنند و خوشبختانه توانسته اند این مدیریت را اعمال کنند که با حفظ این چارچوب توافق صورت گیرد تا برای اینکه توافق کنیم لبخند خاص به آمریکایی نزنیم یا برای اینکه توافق کنیم چشم پوشی از مواضع ضد بشری آمریکا نداشته باشیم.

آمریکا در تلاش است این چارچوب را بشکند. آیا این قدرت را دارند که بشکنند یا خیر، بستگی به هوشمندی ما دارد. اینکه ما راه را باز بگذاریم یا ببندیم، این مهم است. رهبری نشان می دهد که بسیار هوشمند هستند و دارند رصد می کنند و راه را می بندند. این وظایفی را هم متوجه ما می کند که بدانیم دشمن می خواهد چه کاری انجام دهد.

آن چه مسلم است دشمن در آن قضیه (توافق هسته ای) دستاوردی داد، ما هم دستاوردی داریم. اگر نهادهای قانونی در کشور بگویند دستاوردها مورد قبول است آن توافق در چارچوب خاص صورت می گیرد ولی قصد آمریکا این است که در حاشیه این امر چارچوب تعیین شده را بشکنند و بگویند حالا که اینجوری شد سفارتمان را هم در ایران فعال کنیم . حالا که توافق شد این فرصت ها را هم در ایران بدست بیاوریم. این بستگی به ما دارد.

اگر تا به حال در این سالهای بعد از پیروری انقلاب اسلامی توفیقاتی کسب کرده ایم به این دلیل است که رقابت در داخل کشور سالم بوده و چارچوب های قدرت در نهایت در داخل کشور بسته می شده است اگر این چارچوب ها به تدریجی متاثر از عوامل بیرونی بسته بشود این در واقع امکان تضعیف و نفی استقلال کشور را بوجود می آورد.

ورود آمریکای ها به صحنه سیاست در ایران می تواند معادلات را به هم بزند و اثرگذاری نیروی خارجی به رقابت های سیاسی داخلی سم مهلک است.

امروز باید بدانیم ورود بیگانه به صحنه رقابت داخلی یک سم مهلک است این را هر کسی با هر سلیقه ای باید جلویش را بگیرد. آمریکایی ها صریح می گویند که ما باید در داخل ایران فعال شویم تا خط و مشی ایران را عوض کنیم.

خط و مشی ایران زمانی عوض می شود که آدم هایی سرسپرده را بتوانند در مجلس و جایگاه های قدرت نفوذ دهند در این راستا آنها سرمایه گذاری و حمایت کنند که برخی با رویکرد بیگانه در ساختار قدرت قرار گیرند.

رویکرد نیروهای داخلی ما، منافع ما را تامین می کند و رویکر دنیروی بیگانه منافع بیگانه را تامین می کند. وقتی بیگانه به صراحت می گوید که می خواهم از فرصت استفاده کنم تا وارد معادلات قدرت در ایران بشوم همه باید این راه را ببندند. و هشدارهای رهبری از این رو است که راه را ببندید و نگذارید و آمریکایی ها که اهدافشان را به صراحت دارند بیان می کنند موفق شوند. طبیعی است که ما باید هوشمندانه در این زمینه عمل کنیم.

پس از اعلام جمع بندی هسته ای، شاهد حضور هیئت های مختلف اقتصادی از کشورهای مختلف به ایران هستیم، رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ اقتصادی در بیانات اخیر خود هشدار دادند، آیا هشدار مقام معظم رهبری در مورد نفوذ اقتصادی ورود شرکتهای چند ملیتی به ایران است؟

نه! اینکه آنها به ایران می آیند نشان دهنده شتاب زدگی و استیصال آنها است و اینکه آنها دچار مشکل هستند و می خواهند هر چه سریعتر مشکلات خودشان را حل کنند. اما در عین حال اگر این مطلب مدیریت نشود حتی تعجیل آنها برای ارتباطات اقتصادی مدیریت نشود می تواند مشکلاتی برای ما به بار بیاورد. می تواند موجب این بشود تا افرادی که منافع ملی برایشان خیلی مهم نیست با زد و بند هایی بجای تقویت تولید در ایران تقویت مصرف را دنبال کنند.اینها همه متصور است

اما ورود هیئت های عالی رتبه غربی به ایران، این همان حرفی بود که رهبری می زد که آنها بیشتر نیاز به ما دارند. اینکه آنها تعجیل دارند بیایند یعنی شرایط آنها شرایط سختی است و می خواهند حتما در شرایطشان ایجاد تغییر کنند.

خب! آقای دکتر پس منظور از نفوذ اقتصادی که رهبری در مورد آن هشدار دادند چه هست؟

امکان دارد آنها به عوامل زبون و پستی که در داخل کشور است که در هر کشور ی هم هست و در تاریخ ما هم آدم هایی هم هستند که حاضرند منافع ملی را به ثمن بخث بفروشند و زیر پا بگذارند، بیگانه بتواند، امروز وارد معادله اقتصادی بشود و با دادن رشوه و امتیازاتی آن بهره مندی که ما باید از ارتباطات اقتصادی ببریم آن بهره مندی را تضعیف کنند.

ما می توانیم از این ارتباطات بهره ای برای تقویت تولید در ایران بگیریم و هم می توانیم تبدیل ایران را به یک جامعه مصرفی کنیم.

دولت یک کششی به طرف حل مسائل در کوتاه مدت دارد، الته همه دولت ها دارند، دولت ها برای اینکه در انتخابات پیش رو موقعیتشان بهتر بشود و در عرض چند ماه تغییر ملموس برای مردم ایجاد کنند امکان دارد در این چند ماه به وادی واردات بیفتند چرا که با تولید نمی توان شرایط دولت را در چند ماه بگونه ای عوض کنید که نظر مردم نسبت به دولت مثبت بشود. این امکان وجود دارد که دولت در این وادی قرا بگیرد.

هشدار رهبری در این حوزه امر کاملا قابل فهم و درک است که حالا با شرایط بوجود آمده که نشان داده شده تعجیل بسیار زیاد غربی ها و خوب نبودن شرایط آنها است که می خواهند ارتباطاتی برقرار کنند ما باید این ارتباطات را به بهترین شکل در جهت مسائل ملی قرار دهیم و نگذاریم آدم های دون و آدم هایی که خیلی هویت ندارند با دریافت رشوه یا امتیازاتی این شرایط را برای ما شرایط خیلی خوبی قرار ندهند یا این شرایط را برای ما بسوزانند.

این شرایط می تواند سوزانده بشود و یا بهره برداری درست شود.

 

آقای دکتر! شما موافق تصویب برجام هستید، با وجود پذیرش محدودیت ها؟

بله. آن را ایده آل نمی دانم و دارای اشکالات جدی است ولی در عین حال امتیازات و دستاوردهایی برای ما دارد، کاش تلاش بیشتری می شد تا به ایده آل نزدیکتر می بود ولی در عین حال می تواند برون رفتی از شرایط فعلی باشد.

اگر افق کلان را نگاه کنیم و نقش ایران در جهان و در مسائل تعیین کننده حاکم بر نزاع های بین المللی نباید خودمان را در این قضیه زمین گیر کنیم. بلکه باید از این مسئله خارج شویم تا امکان تحرک بیشتری در معادلات جهانی داشه باشیم.

موضوع هسته ای اصلا هیچ موقع سنگر نبود بلکه یک پرونده ای است که بدلیل غفلت های ما تبدیل به یک اجماعی علیه ما شده است. باید این اجماع را بشکنیم و این توافق منجر به شکستن آن اجماع خواهد شد و این قطعا به نفع ما است ولو اینکه در این قضیه دستاوردهایمان نسبت به داده هایمان حتی بر اساس تحلیل برخی عزیزان برابر نباشد و ما نفعمان کمتر از داده هایمان باشد که البته من این را معتقد نیستم.

می گویم که حتی اگر تحلیل عزیزانی که انتقادات جدی دارند، درست باشد، ما اگر نگاه کلان داشته باشیم، برون رفت از این قضیه به نفع ما است نه به نفع غرب به شرط اینکه مراقبت هایی که رهبری می گویند داشته باشیم و همچنان در چارچوب های تعیین شده حرکت کنیم.

به نظر شما در مذاکرات مرز بندی رعایت شده؟

غیر از موارد جزئی، بله رعایت شد. برخی مواضع نقض شد و رهبری تذکر داد و آنها هم پذیرفتند.

ببینید! حاشیه دولت یازدهم می خواست این مرزبندی ها را کاملا بشکند. خوشبختانه دولت آقای روحانی تذکراتی که دریافت کرد بعد خودش را اصلاح کرد. یعنی خودش را مقید کرد که در چارچوبی که رهبری تعیین می کنند، حرکت کند. تذکری که به آقای ظریف داده شد در نوع تعاملش با آقای کری. ایشان پذیرفت و دیگر این امر تکرار نشد یا تذکری که به آقای روحانی درباره مذاکرات تلفنی داده شد و این دیگر تکرار نشد.

صریحا تذکر داده شد؟

بله

به نظر می رسد جریانی در دولت بدنبال گفتگو با آمریکا در مسائل دیگر برای ایجاد فتح بابی برای عادی کردن روابط ایران با آمریکا باشند؟ شما همچین گرایشی در دولت می بینید؟

گرایش دارند. بله! این را رد نمی کنم. در دولت تمایلاتی وجود دارد و من این را رد نمی کنم اما در عمل آیا تن به مدیریت رهبری می دهند یا نه، بحث دیگری است و اینکه خواستگاه آنها چیست، بحث دیگری است.

بعضا نگاه آقایان این است که مثلا می شود با سلطه گران در همه زمینه ها به توافق رسید. خیر! این امکان ندارد. ما در خیلی از مسائل اصلا نمی توانیم به توافق با آمریکا برسیم.

آیا ما در مورد اسرائیل می توانیم با آمریکا تعامل کنیم؟ اصلا جزو لاینفک سیاست آمریکا حفظ اسرائیل است. اگر اسرائیل سقوط کند قطعا جهان سرمایه داری ضربه هلناک و اساسی می خورد . حیات اینها با هم ارتباط تنگاتنگ دارد. قطعا با آمریکا در موضوع اسرائیل اصلا نمی توانیم به توافقی برسیم.

آمریکا را می توانیم یک زمانی با آن ارتباط داشته باشیم. چون یک حکومتی است ولو حکومت باطل باشد، حکومت مشروع است و مشروعیتش با باطل بودنش دو مقوله متفاوت است. با حکومت های مشروع می توانیم ارتباط داشته باشیم ولی اصلا اسرائیل مشروعیت ندارد.

اسرائیل رژیم غاصبی است که حقوق یک ملت را غصب کرده. آیا می توانیم در مورد اسرائیل با آمریکا مذاکره کنیم؟ خیر! اصلا این امکان پذیر نیست.

مادامی که آمریکا به سلطه گری خودش ادامه می دهد اسرائیل جزو لاینکفش است و اصلا نمی تواند بدون اسرائیل بر جهان اسلام سلطه داشته باشد و لازمه سلطه او در یک منطقه بسیار استراتژیک و حیاتی داشتن اسرائیل بعنوان پایگاهی در دل جهان اسلام است.

خیلی مسائل دیگری وجود دارد که ما نمی توانیم با آمریکایی ها به توافق برسیم به همین دلیل امروز معتقدیم که نمی توانیم الآن در این شرایط با آمریکایی ها ارتباط داشته باشیم.

از طرف دولت این پالس دادها داده می شود؟

بله! اولا در دولت یازدهم همگونی وجود ندارد برخی از نیروهای موجود در دولت یازدهم این نظر را ندارند و برخی ها این نظر را دارند. دولت یازدهم یک دولت ائتلافی است از یک طیفی که دیدگاه های مختلف دارد.

وقتی می گوییم دولت یازدهم، باید در نظر داشته باشیم که در آن نیروهای معتقد به آرمانهای انقلاب اسلامی وجود دارد همچنین در آن نیروهایی هم هستند که مقداری در این زمینه تفاوت های فاحشی هم دارند.

 

 

همیشه امکان بدعهدی آمریکا وجود دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفت و گو با آناج با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه منظور رهبر انقلاب از نفوذ آمریکاییها در ایران چیست، گفت: با توجه به فرمایشاتی که مقام معظم رهبری دیروز در جمع مجمع رادیو و تلویزیون های جهان اسلام داشتند، در مقطع فعلی حتی اگر موضوع هسته ای به یک توافق با آمریکا بیانجامد باز هم ما شعار «مرگ بر آمریکا» که همیشه علیه آمریکا دادیم، تداوم خواهد داشت، زیرا اولاً مذاکرات با آمریکا در سال های اخیر صرفاً درباره موضوع هسته ای بوده، حال آنکه این شعاری که ما بر علیه آمریکا می دهیم و اختلافات موجود بسیار فراتر و درباره همه موضوعات و نوع رفتار آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: حتی دستیابی به توافق نشانه کاهش دشمنی های آمریکا با انقلاب اسلامی و مردم ایران نیست، بلکه آنها گزینه دیگری فعلا در اختیار ندارند و توافق را مناسب ترین راه در مقابله با پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران می دادند.

وی افزود: تجربه به ما آموخته است حتی در صورت توافق هر لحظه امکان دارد آمریکا بدعهدی کرده و خلاف توافق عمل کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: ما این شعار خودمان را که از اول انقلاب گفتیم “مرگ بر آمریکا” امروز اگر کنار بگذاریم، نشان دهنده این است که فریب آمریکا را خورده ایم و این موضوع هم در داخل و هم در سطح جهان اسلام موجب ناامیدی ملت ها از انقلاب اسلامی می شود، به طور کلی راهبرد فعلی آمریکا این است که با برقراری رابطه و تعامل با ایران بر نظام اسلامی ما تاثیر بگذارد و سیاست ها و رفتارهای نظام را مطابق خواسته های خودش پیش ببرد.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز ما را در مقابل این تهدیدات اقتصادی و تحریم های دشمنان ما به پیروزی می رساند عمل کردن به تدابیر مقام معظم رهبری در راستای همان مدنظر قرار دادن اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد که همه ما باید این الزامات را رعایت کنیم، اول اینکه از دولتی کردن اقتصاد بپرهیزیم، و جلوی اسراف را بگیریم، اسراف تنها در محیط خانه و خانواده نیست بلکه باید جلوی اسراف در محیط جامعه و محیط کار و اداره و… را هم بگیریم.

وی با اشاره به اینکه بانک های کشور باید برای رونق بخشیدن به اقتصاد وارد میدان بشوند، گفت: باید همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند تولید داخلی را رونق دهیم به شرط اینکه کیفیت تولید داخلی هم بالا برود.

آل هاشم عنوان کرد: ما باید بعد از آنی که تولید داخلی را رونق دادیم و کیفیت آن را بهبود بخشیدیم، باید فرهنگ مصرف تولید داخلی را ترویج کنیم مخصوصاً در سازمان ها، ادارات و وزارت خانه ها باید این اتفاق بیافتد.

وی با تاکید به اینکه نباید از کالاهای خارجی استفاده کنیم، اظهار کرد: از جمله الزامات اقتصاد مقاومتی دیگر عبارت از این است که مسئولان ما، دولتمردان و اهالی مجلس ما تلاش کنند وابستگی کشور را به نفت کم کنند، در این صورت است که می توانیم به دشمن غالب باشیم.

وی با اشاره به جدیت رهبر انقلاب در خصوص این که نمی گذاریم نفوذی در ایران انجام گیرد، بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، این همان خط و همان روشی است که حضرت امام خمینی بنای آن را گذاشتند و از اولین روزهای انقلاب اسلامی دشمنان ما تلاش می کردند این انقلاب نوپای ما را از بین ببرند، همان روزها و ماه های اولیه پیروزی انقلاب، جریاناتی برای از بین بردن انقلاب از طریق انفجار و ترور و... راه اندازی کردند و وقتی دیدند این روش ها جوابگو نیست دست به دامن راهکار نظامی شدند و جنگ تحمیلی را علیه ما انجام دادند ولی دیدند ملت ما پایدارتر شدند، این نشان داده است از اول انقلاب هر چقدر تهدیدات بر علیه ملت بیشتر باشد، ملت ما مقتدرتر و مصمم تر و وحدت داخلی هم بیشتر می شود، این ها ایستادند برای اینکه جلوی نفوذ دشمن را بگیرند.

حجت‌الاسلام آل هاشم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز هم دشمن به هر طریق ممکن تلاش می کند در کشور عزیز ما نفوذ پیدا کند، گفت: حتی بعضی از دشمنان ما بعد از اینکه در این مذاکرات توافقی به دست آمده است و یا توافق نهایی بدست خواهد آمد در پی آنند از این فرصت برای نفوذ و تاثیرگذاری به جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

وی افزود: اما همانگونه که امام ما اجازه ندادند آمریکا در کشور ما نفوذ پیدا کند و تاثیرگذار باشد، امروز مقام معظم رهبری هم همچون امام با صلابت این انقلاب را هدایت و راهنمایی می کنند، نه تنها انقلاب اسلامی ایران را، بلکه مسلمانان جهان را با هدایت های خود مورد توجه قرار می دهند فلذا تا راهنمایی های مقام معظم رهبری هست و تا همدلی و همزبانی بین دولت و ملت و مسوولان نظام وجود دارد و تا این وحدت و صمیمت و تا این روحیه ایثار و مقاومت و ایستادگی خانواده شهدا، رزمندگان، ایثارگران و ملت ایران وجود دارد، آمریکا نمی تواند در جمهوری اسلامی ایران تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: ان شالله ما امیدواریم که مسوولین مذاکره کننده ما، این مجاهدان عرصه دیپلماسی کشور که این کار را با توصیه ها و راهنمایی های مقام معظم رهبری آغاز کرده اند، امیدواریم دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران و تیم هسته ای به موفقیت های نهایی برسند، اما چه به توافق برسند و چه به توافق نرسند، لازمه موفقیت نهایی ما در این عرصه اگر بخواهیم روی پای خودمان بایستیم همان رعایت الزامات اقتصاد مقاومتی است.

 

اعتمادی به آمریکا نداریم

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و کلاک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار“تیتر1”در خصوص مذاکرات و نتایج توافقات هسته ای اظهار داشت: امروزه نظام جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت موجود در خاورمیانه خصوصاً کشورهای سوریه و عراق عنوان کرد: اگر ایستادگی و مقاومت سربازان گمنام نبود وضعیت کشور ما نیز در حال حاضر همچون کشورهای سوریه و عراق بود.
اکبریان با اشاره به دشمنی امریکا و هم پیمانانش علیه کشورمان گفت: دشمنان اسلام در هیچ کجای دنیا موفق نشدند به اهدافی که در نظر داشتند برسند که این خود در سایه کمک و الطاف الهی است.
نماینده مردم کرج در ادامه گفت : با توجه به تحریم هایی که از طرف دشمنان که در سر لوحه آن امریکا قرار دارد علیه کشورمان صورت گرفته بود و وضعیت تحریم بانک مرکزی موجب شد سیستم بانک کشور مختل شود و اوضاع اقتصادی کشور نیز دچار نابسامانی شود. با توجه به این تفاهم نامه ای که بین ایران و کشورهای 5+1 صورت گرفت وضعیت بحرانی کشور از حالت تحریم صد در صدی خارج شده است که پس از این تفاهم نامه تعدادی از مردم این اتفاق را امری عادی و خوب توصیف کردند و متاسفانه همزمان به جشن و پایکوبی پرداختند و عده ای نیز که مخالف توافق بودند خواستار آن شدند که تفاهم نامه مراحل قانونی اش را در مجلس شورای اسلامی از طریق کمیسیون ویژه ای که تشکیل خواهد شد طی کند.
اکبریان ضمن تقدیر از تیم هسته ای  اظهار داشت: باید بررسی ها و کنترل های لازم انجام گیرد و در یک فرایند منطقی نظام جمهوری تصمیمی که به نفع کشور و مردم باشد اتخاذ کند. ملت ایران باید این نکته را در نظر داشته باشند که فقط در لغو تحریم های هسته ای مذاکره شده است و نه تحریم های دیگر.
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و کلاک در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متن تفاهم نامه پس از تایید شورای امنیت ملی توسط مجلس بررسی خواهد شد که در نهایت نتیجه این تحقیقات و بررسی ها به سمع و نظر رهبری خواهد رسید و نظر مقام معظم رهبری هم قطعا در تصمیم نهایی در خصوص این متن تفاهم نامه اعمال خواهد شد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عدم ایجاد چند دستگی در کشور درباره توافق نامه هسته ای گفت: از آنجایی که موضوع انرژی هسته ای موضوعی ملی است ، سعه صدر مردم را می طلبد که این تفاهم نامه کارشناسی شده و پس ازتایید شورای امنیت ملی مجلس و همچنین مقام معظم رهبری تصمیمی که به نفع مردم و کشور است اتخاذ خواهد شد.
اکبریان عنوان کرد: ما باید از این تفاهم نامه انجام شده به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و در جهت عدم ایجاد تنش ، هزینه های بیشتری را به کشور تحمیل نکنیم و به عنوان فرصت از شرایط جدید بهره بگیریم.
وی درادامه افزود: تجربه تاریخی نشان داده است وقتی کشوری ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار گیرد این شرایط منجر به جنگ می شود اما تنها کشوری که توانست فضای دیپلماتیک متکی به قدرت چانه زنی از این شرایط رها شود جمهوری اسلامی ایران بود.
نماینده مردم کرج در پایان گفت: از آنجایی که در آیات و روایات نیز آمده است که دشمنان ما قابل اعتماد نیستند، بنابراین ما هم طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب به آمریکا و رژیم کودک کش اسرائیل که دشمن اصلی نظام اسلامی به شمار می روند اعتماد نمی کنیم.

ملت ایران اجازه نفوذ به آمریکائی ها را نخواهند داد

غلامحسین شیری رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود و در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه روز پرداخت یارانه ها روز عزای دولت است، گفت: البته واریز یارانه ها به شکل فعلی فشاری بر دولت وارد می کند و مواضع بنده نیز از ابتدا این بود که توزیع یارانه به این شکل صحیح نیست.

وی اظهار کرد: یارانه باید به طبقات ضعیف جامعه تعلق بگیرد و افرادی که دارای تمکّن مالی هستند نیازی به دریافت یارانه ندارند.

نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس افزود: یارانه قانون است و مجلس آنرا مصوب کرده اما دست دولت را نیز باز گذاشته تا افراد ثروتمند را از دریافت یارانه حذف کند. لذا دولت بجای چنین اظهاراتی بدنبال هدفمندی واقعی یارانه ها باشد.

شیری تاکید کرد: نیّت اولیه هم این بود که یارانه به قشر ضعیف جامعه تعلق بگیرد اما بنائی که در این زمینه گذاشته شد درست نبود و حتی در برخی از موارد ایرانیان خارج از کشور هم یارانه دریافت می کنند که این درست نیست.

عضو کمسیسون اقتصادی مجلس تصریح کرد: طبق قانون دولت باید به مرور زمان و با معیارها و ضوابط مشخصی افراد غیر واجد شرایط را کنار بگذارد و حتی برای افراد نیازمند میزان یارانه نقدی را نیز افزایش دهد. این یک قانون است و دولت از جیب خود یارانه نمی دهد.

نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس همچنین در تائید فرمایشات مقام معظم رهبری در اجازه ندادن به دولتهای مستکبر برای نفوذ در ایران نیز بیان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین با بیداری کامل از انقلاب دفاع می کند و ما هم گوش به فرمان و تابع مطلق وی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ فرد ایرانی اجازه نمی دهد استکبار جهانی و در راس آن آمریکا به کشورش نفوذ کند چرا که به آمریکا اعتمادی ندارند.

 

آیت الله علم الهدی:راه نفوذ دشمن به کشور باید مسدود شود

صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جریان سفر به مشهد مقدس دقایقی پیش با حضرت آیت الله علم الهدی دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش دکتر صالحی در این دیدار به ارائه گزارشی از روند مذاکرات و توافق نامه هسته ای پرداخت.

آیت الله علم الهدی نیز با تأکید بر بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب نسبت به حیله های آمریکا برای نفوذ به ایران در جریان این توافق، اظهار کرد: دولت و وزارت امور خارجه بایستی همواره به خطوط قرمز که سبب نفوذ دشمن می شود توجه داشته باشد و این راه نفوذ با هوشیاری و بصیرت مردم مسدود شود.

اجازه نفوذ دوباره را به آمریکا نمی دهیم

لاله افتخاری، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اظهار داشت: طبق نص صریح قرآن تا ابد سلطه کافرین بر مومنین محقق نخواهد شد و هر جا آثار، مبانی و علائم سلطه کافران باشد وظیفه داریم که این نشانه ها را از بین ببریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در راه ایستادگی در مقابل سلطه کافران شهید داده ایم و برای استمرار انقلاب نیز هزینه هایی را می پردازیم و البته هویت و ارزش ما همین است.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با آمریکا و خوش خیالی کشورهای غربی برای سلطه بر ایران یادآور شد: غربی ها خودشان درخواست کننده مذاکرات بودند و مذاکرات هم مختص بحث های هسته ای بوده است.

افتخاری تصریح کرد: ما نمی توانیم کاملا اقتصاد کشورمان را به مذاکرات هسته ای گره بزنیم و نتایج مذاکرات تاثیر بر اقتصاد مقاومتی نخواهد داشت.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: تنها در صورت مداومت در اقتصاد مقاومتی به استقلال اقتصادی و به دنبال آن به استقلال سیاسی و فرهنگی دست پیدا خواهیم کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این که آمریکا مذاکره هسته ای را وسیله ای برای تضعیف روحیه دیگر کشورها قرار بدهد و اینطوری وانمود کند که ایران کاملا با آنان پیوندهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی برقرار کرده است کاملا اشتباه است.

افتخاری با اشاره به تلاش های آمریکا برای تسلط برکشورهای منطقه افزود: آمریکا و کشورهای غربی دوباره می خواهند بخت خود را برای تضعیف روحیه ایران و کشورهای اسلامی آزمایش کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با بیان اینکه ما اجازه نمی دهیم آمریکا بار دیگر در ایران نفوذ کند، تاکید کرد: ملت ایران ایستادگی خواهند کرد و مقام معظم رهبری نیز هدایتگر و مجلس نیز مدافع آنان هستند

وی در پایان گفت: اگر روزی بخواهیم در مقابل استکبارگران کوتاه بیاییم و بخشی از سلطه را بپذیریم، این یعنی اول فراموشی آرمان های انقلاب و ناامیدی ملت است.

هر گونه راه نفوذ آمریکا در ایران سد می شود

محمد باقری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با بوتیا، با پیوستن به کمپین ” ما اجازه نمی دهیم” در رابطه با صحبت های مقام معظم رهبری در مجمع جهانی اهل بیت گفت: از زمان کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ بین ملت ایران و آمریکا همیشه تقابل جدی بوده است و خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: فرمایشات امروز مقام معظم رهبری همانند صحبت های قبلی ایشان که در دوران رهبری خود داشته اند همیشه راه گشا بوده است و خط و مشی تعیین شده توسط ایشان، تلنگری برای تمام مسئولین نظام در ادوار مختلف به خصوص در بزنگاه ها برای هشدار باش آن هاست.

وی افزود: آمریکا و استکبار جهانی در این ۳۷ سال در تلاش بوده و هستند که به هر نحوی که شده ایرانی را که در مقابل استکبار و صهیونیست ایستادگی کرده و ملتی که پرچم استکبار ستیزی را بر دوش دارد، از این مسئله دور کند و ما را بر زمین بزند.

باقری در ادامه عنوان کرد: لذا آمریکا از همه ابعاد برای این مسئله تلاش می کند، اقدامات آن ها در اوایل انقلاب از شورش های منافقین شروع شده و در دوران جنگ و پس از آن سعی کردند از طریق مطبوعاتی ، سیاسی و اقتصادی در هر برحه ای وارد شده تا ایران را از استکبار ستیزی خارج کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه آمریکا تا به امروز موفق نشده است در ایران نفوذ کند، تاکید کرد: آمریکا تا  کنون نتوانسته است اهداف استکباری خود را در ایران اسلامی پیاده کند و در توافق هم طبق فرمایش مقام معظم رهبری به دنبال این بودند که از این روزنه ای که باز شده برای نفوذ در ایران استفاده کنند.

باقری خاطر نشان کرد: آمریکایی ها ادعا می کنند که در توافق صورت گرفته از نظر اقتصادی، سیاسی در ایران نفوذ کرده اند  در حالی که این توافقی است که ایران به ۵+۱ اجازه داده است که مسائل هسته ای را پیگیر باشند و هیچ گونه راهی برای نفود سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای کشورهای ۵+۱ دیده نشده است.

وی بیان کرد: اگر قرار باشد با این توافق نامه آمریکایی ها در ایران نفوذ کنند، این نفوذ دو طرفه بوده و ایران هم می تواند در کشورهای آن ها نفوذ کند هر چند این مسئله صحت ندارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان اظهار کرد: به هیچ عنوان به  آمریکا و دیگر کشورهای ۵+۱ اجازه هیچ گونه نفوذی داده نمی شود و در این خصوص همه مسئولین باید به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش دهند و هر جا که سوراخی برای نفوذ آمریکا و سایر کشورها دیده می شود سد شود تا نتوانند با این اقدامات، مسائل سیاسی و فرهنگی ما را تحت الشعاع قرار دهند.

#ما-هم-اجازه-نمی دهیم

 

اجازه نفوذ در داخل کشور را به آمریکا نمی دهیم

منصور حقیت پور، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اظهار داشت: پارادیم و اصول حاکم بر جمهوری اسلامی ایران اجازه نفوذ سیاسی فرهنگی در داخل کشورمان را به آمریکا نمی دهد.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی افزود: حمایت از کشورهای مظلوم و ستمدیده منطقه و وحدت شیعه و سنی اصولی است که با گذشت زمان در نظام جمهوری اسلامی خدشه پذیر نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به بخت آزمایی مجدد آمریکا در منطقه به بهانه مذاکرات هسته ای تصریح کرد: ما برای همیشه از هر جریان سیاسی و هر کشوری که اسرائیل را دشمن منطقه می داند حمایت خواهیم کرد.

حقیقت پور با بیان اینکه اجازه نفوذ در داخل کشور را به آمریکا نمی دهیم، خاطرنشان کرد: فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) و اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی یک بار دیگر مروری بر اصول و پارادایم حاکم بر انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه بیان داشت: مذاکرات هسته ای نمی تواند مقدمه ای بر نفوذ آمریکا در ایران و منطقه باشد و غرب و آمریکا برای نفوذ در کشورمان راه به جایی نخواهد برد.

وی در پایان یادآور شد: این مذاکرات استمرار حرکت انقلابی را متوقف نمی کند و ممکن نیست نگرانی از این بابت در بین کشورهای منطقه و و مقاومت به وجود بیاید که ایران بخواهد از قواعد حاکم بر انقلاب عدول کند.

اجازه نفوذ آمریکا را در کشور نخواهیم داد

نیره اخوان بیطرف، عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اظهار داشت: سازش و اجازه kt,b دادن به غرب مسیر آینده ایران را به مسیرهای نامعلوم سوق می دهد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در ادامه تصریح کرد: ملت مقاوم ما از نفوذ غرب در ایران جلوگیری می کند و مطالبات این ملت را مقام معظم رهبری پیگیری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ما اجازه نفوذ آمریکا را در کشور نخواهیم داد، در ادامه گفت: شکستن مقاومت و نفوذ در منطقه به این آسانی نیست و ایران مانعی بزرگ در برابر این زیاده خواهی ها خواهد بود.

اخوان بیطرف با اشاره به اختلاف افکنی های سابقه دار غرب افزود: بهره برداری از کارخانه های اسلحه سازی و اختلاف افکنی در بین کشورهای منطقه، چشم اندازی است که سرمایه داران غربی آن را ترسیم کرده اند و این سرابی بیش نیست.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: دلگرمی برخی گروه های سیاسی به مذاکره با غرب و صداقت در توافقات بیهوده بوده و به مصلحت نظام و ملت نیست.

دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ آمریکا حساب شده است

ماموستا هادی زکایی در گفتگو با جوانرود هه وال، اظهار داشت: دغدغه های رهبر معظم انقلاب در مورد عدم اجازه نفوذ به آمریکا در زمینه های مختلف به جا و حساب شده است زیرا که آمریکا در صدر دشمنانی قرار دارد که هدفشان از میان برداشتن جامعه اسلامی و نابودی فرهنگ و اعتقادات ما است و این امری است که سالهاست به طرق مختلف با صرف هزینه ها و بودجه های فراوان در حال انجام است.

عضو شورای روحانیت اهل سنت جوانرود تصریح کرد: سرنوشت امروز مردم مسلمان برخی از کشورهای منطقه، آیینه عبرتی برای همه است زیرا که نشان می دهد آمریکای جهانخوار چه خوابی برای کشور ما دیده است.

وی تصریح کرد: بزرگترین دستاورد عدم اجازه نفوذ به آمریکا، این خواهد بود که ما نیز به سرنوشت برخی از کشورهای همسایه دچار نمی شویم. این کشورها به خاطر اعتقاد به اسلام و قرآن هر روز به خاک و خون کشیده می شوند.

ماموستا زکایی افزود: کسانی که در خیال خود جامعه و زندگی بهتری را با حضور و نفوذ آمریکا، پیش چشمان ملت ایران به تصویر می کشند در واقعیت می دانند که این دولت جهانخوار هیچگاه وجود یک کشور موفق اسلامی را که خطری بزرگ برای بقای خود می داند، نمی پذیرد و تنها قصدی که می تواند با نزدیک شدن به این کشور در سر بپروراند نفاق و اختلاف و برادر کشی است.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها امروزه در بسیاری از  کشورها با ایجاد اختلاف برای رسیدن به منافع خود از آب گل آلود ماهی می گیرند.

عضو شورای روحانیت اهل سنت جوانرود خاطر نشان کرد: شاید عده ای دسیسه و جنگ افروزی آمریکا در منطقه، اختصاص بودجه های کلان برای حمله به باورها و اعتقادات اسلامی ما، خون به ناحق ریخته شده صدها هزار شهید این مرز و بوم را که با دسیسه های این دشمن دیرینه ریخته شده و در نهایت حمله به اعتقادات مردم از طریق جنگ نرم را فراموش کنند، اما ملت بزرگ ایران اسلامی که در سخت ترین شرایط با جان و مال خود از وجب به وجب این خاک، باورها و اعتقادات خود دفاع کردند این مساله را فراموش نمی کنند و در کنار مقام معظم رهبری به هیچ وجه اجازه نفوذ آمریکا را در هیچ یک از زمینه های ذکر شده نخواهند داد.

ماموستا زکایی یاد آور شد: اجازه نفوذ دشمنان به داخل کشور خیانت به ملتی خواهد بود که بی گناه تحت هجوم ناجوانمردانه انواع دسیسه های آمریکا قرار گرفتند سالهاست که با تحمل مشقات فراوان به این دشمن بزرگ خود نه گفتند.

وی در خصوص زمزمه های ورود آمریکا گفت: این گونه زمزمه ها تلاش برای ایجاد چند دستگی و تفرقه در کشور است که در راستای اهداف آمریکای جهانخوار قرار دارد.

عضو شورای روحانیت اهل سنت جوانرود در پایان سخنان مقام معظم رهبری را در مورد عدم اجازه نفوذ به آمریکا را بسیار مهم و اساسی ارزیابی کرد و اظهار داشت: باز کردن راهی برای نفوذ دشمنان خونخواری همچون آمریکا که برای منافع خود قصد نابودی اسلام را دارد و امروز در سراسر جهان از طریق سناریوهای مختلفی مشغول قتل عام مسلمانان است، تلاشی در جهت نابودی کشور و فرهنگ و اعتقادات و باورهای راستین این ملت بزرگ است که به طور قطع ملت آزاده ایران اسلامی اجازه چنین اشتباه بزرگی را به هیچکس نداده و در آینده نیز نخواهند داد.

 

فرش قرمزی برای دشمنان نداریم

روح الله بیگی در گفت‌وگو با  آناج با بیان اینکه درخت انقلاب با خون جوانان در راه دفاع از نظام و وطن رشد کرده است، اظهار داشت: در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران جایی برای خائن‌ها و اشخاص دارای تفکرات انحرافی نیست.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات مجلس کار شورای نگهبان بسیار سنگین است چراکه باید دقت بیشتری به خرج دهد و مواظب باشد افراد بد اندیش کاندیدای راه‌یابی به بهارستان نشوند. شورای نگهبان باید با صعه صدر و حوصله در جهت ارائه صلاحیت‌ها قدم بردارد تا شاهد مفسد سیاسی نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: مفسدان سیاسی در کشور بیشتر از مفسدان اقتصادی هستند، کلمه به کلمه‌ی اظهارات این افراد زهرآگین است و بوی تعفن می‌دهد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی ایران، ابراز کرد: هر فردی که سر سوزنی مقاصد شوم علیه ولایت و نظام داشته باشد، یقین بداند ناکام خواهد ماند و از ملت سیلی خواهد خورد.

وی افزود: کشور بی صاحب نیست که برای هر فردی وگروهی فرش قرمز باز شود، جامعه اسلامی ایران رهبر مقتدری دارد که میلیون‌ها نفر منتظر امر ایشان بوده و اجازه نفوذ دشمنان را نخواهند.

وی عنوان کرد: هنوز آینده برجام معلوم نیست و مسئولین ذی‌صلاح باید آن را بررسی کنند. برجامی مورد قبول است که حیثیت کلی نظام را زیرسوال نبرد.

بیگی توقف پیشرفت نظامی ایران را امری غیرقابل قبول دانست و گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم کج اندیشان مانع پیشرف نظامی ایران شوند، جوانان انقلابی خود را با علم و فناوری روز عجین کرده‌اند و در صورتی که دشمن خطا کند جواب دندان شکنی از ایران اسلامی خواهد گرفت.

انتهای پیام/130


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads