کد خبر: 86690 - تاریخ: دوشنبه، 17 آگوست 2015 - 10:40

رقابتهای کشتی جوانان جهان- برزیل؛

آزادكاران جوان ایران قهرمان جهان شدند/ شاگردان طلايی گل كاشتند

تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان با درخشش در رقابتهاي جهاني برزيل توانست، قهرمان زودهنگام اين مسابقات شود و براي دومين سال پياپی بر سكوی قهرماني بايستد.

به گزارش خوبان، پس از پایان مرحله مقدماتی رقابتهای چهار وزن دوم كشتي آزاد قهرمانی جوانان جهان در برزيل،‌ شب گذشته مجتبی گلیج و امین طاهری در اوزان ۸۴ و ۱۲۰ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و محمد نامجومطلق به دیدار رده‌بندی رفت.

بر اساس این گزارش در روز دوم این رقابتها و در وزن ۵۵ کیلوگرم محمد نامجو مطلق در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر یک یرسون هنائو از شیلی را شکست داد. وی در دور دوم نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل ویکتور لیزن از آلمان به پیروزی رسید. نامجو مطلق در دور بعد سزگن پیسمیگاز از ترکیه را ۶ بر ۳ مغلوب کرد.، وی در مرحله نیمه نهایی مقابل ماهیر آمیراسالانوف از آذربایجان با نتیجه ۲ بر ۴ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.نامجو مطلق برای کسب مدال برنز مقابل حسن حسین بدرالدین اف از روسیه با نتیجه ۴ بر ۶ مغلوب شد و به مقام پنجم بسنده کرد.

در وزن ۶۶ کیلوگرم جمال عبادی در دور اول در ثانیه‌های پایانی با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب کنچادزه از گرجستان شد که با توجه به شکست حریفش مقابل کشتی گیر ژاپنی، عبادی از گردونه مسابقات کنار رفت.

در وزن ۸۴ کیلوگرم  مجتبی گلیج در مبارزه اول با نتیجه ۱۰ بر صفر ایرادلی متستوری از گرجستان را شکست داد. وی در دوم نیز با نتیجه ۱۱ بر یک از سد ماگومد رسول گاجی ماگومدوف از آذربایجان گذشت و راهی یک چهارم نهایی شد. گلیج در این مرحله با نتیجه مقابل با شوتا شیرای از ژاپن با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل آرسن مورس علی یف از روسیه  با نتیجه ۱۳ بر ۳ به پیروزی رسید و فینالیست شد. گلیج در دیدار فینال خرامینکوف ازبلاروس را با اقتدار، ۱۲ بر ۲ شکست داد و قهرمان شد.

در وزن ۱۲۰ کیلوگرم امین طاهری در دور نخست با نتیجه ۱۶ بر ۶ مقابل تایکی یاماموتو از ژاپن به برتری دست یافت. وی در دور دوم نیز با نتیجه ۵ بر ۲ از سد کریستوف راول از روسیه گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. طاهری در این مرحله نیز با نتیجه ۷ بر ۲ یونس دِدِه از ترکیه را شکست داد و فینالیست شد. وی در دیدار فینال مقابل سعید گامیدوف از آذربایجان با نتیجه ۳ بر ۱۴ باخت و به مدال نقره بسنده کرد.

با توجه به نتایج کشتی گیران کشورمان در روز دوم رقابتها و همچنين کسب یک مدال طلا و سه نقره در روز نخست این رقابتها، تیم کشتی آزاد جوانان ایران با کسب ۲ مدال طلا و چهار مدال نقره و کسب ۶۲ امتیاز برای نخستین‌بار در تاریخ بصورت متوالی قهرمان جهان شدند، آنهم با هدایت محمد طلایی. تیم‌های آذربایجان با ۵۸ و روسیه با ۴۹ امتیاز دوم و سوم شدند.

آزادکاران پرافتخار کشورمان در رقابتهای جهانی سال گذشته نیز پس از ۱۹ سال به عنوان قهرمانی رسیده بودند.

پیش از این در پیکارهای چهار وزن اول نیز آزادکاران جوان کشورمان نیز موفق به کسب یک مدال طلا و ۳ نقره شده بودند که ایمان صادقی در ۶۰ کیلوگرم به مدال طلا رسید و علیرضا گودرزی در ۵۰ کیلوگرم، رضا مظفری در ۷۴ کیلوگرم و سیدایمان حسینی در ۹۶ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند.

منبع: مهر

انتهای گیام/51


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads