کد خبر: 86533 - تاریخ: جمعه، 14 آگوست 2015 - 17:47

رحیم‌پور ازغدی:

از زحمت‌کشیدن و برنامه‌ریزی‌کردن فاصله گرفته‌ایم/ امروز مردم با افتخار گناه می‌کنند

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: در جامعه ما انبوهی از کارها و فعالیت‌ها وجود دارد، ولی متاسفانه از زحمت کشیدن و برنامه‌ریزی کردن فاصله گرفته‌ایم.

به گزارش خوبان، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه مشهد که در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به مکتب امام صادق(ع) اظهار داشت: به تعبیر امام صادق(ع) حتی اگر ثروتمند هم باشیم، کار کردن را نباید متوقف کرد و مازاد ثروت را باید به فقرا داد.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه امروز در جامعه مردم با افتخار گناه می‌کنند، گفت: بشر هر چه بیکارتر باشد بیشتر به خودش صدمه می‌زند و به دست خود زمینه نابودی خود را فراهم می‌کند، به عنوان مثال این وقایعی که در جوامع سرمایه‌‌دار دنیا رخ می‌دهد از این دست مسائل است.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به روایتی دیگر از امام صادق(ع) تصریح کرد: ایشان فرمودند این فلسفه خلقت است که خداوند نان را جایی قرار داد که انسان می‌تواند با دو چیز به آن برسد، نخست برنامه‌ریزی است که این حیله برنامه‌ریزی به معنای برنامه‌ریزی فکری و اخلاقی است و دوم حرکت و تلاش در راستای دست یافتن به فلسفه خلقت است.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی افزود: به تعبیر امام صادق(ع) امروز باید عقل اقتصادی داشته باشیم ضمن اینکه اگر این دو رکن مهم را رعایت کنیم، آن وقت اقتصاد ما و جامعه درست می‌شود.

وی با بیان اینکه به تعبیر ایشان امروز فایده بزرگ‌تر از اقتصاد، داشتن عقل است که از بیکاری فرد را رها می‌کند، گفت: داشتن امکانات تفریحی برای جامعه اسلامی لازم است و به تعبیر امام صادق(ع) فقط قرار نیست که مسجد داشته باشیم با این نگرش امروز همه می‌دانیم اگر کسی بخواهد کار تولیدی به راه بیندازد، هزار مشکل گریبانگیر او می‌شود، ولی اگر کسی بخواهد واردات به کشور داشته باشد، نهادها و ارگان‌ها کمکش می‌کنند.

وی یادآور شد: طبق آمارهایی که وجود دارد، عمل زیبایی بینی در ایران رکورددار است، همین چند روز پیش اخبار می‌گفت در بحث واردات خودروهای میلیاردی ایران رتبه بالایی دارد، به طوری که کشورهای حاشیه خلیج فارس این چنین عمل نمی‌کنند.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حیوانات در راستای تامین منابع زندگی خود خودکفا هستند،‌ اظهار داشت: اما انسان اینگونه نیست و باید هزینه کند و با تلاش خود آن را به دست آورد.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در شمال شهر تهران خانواده‌هایی وجود دارند که سگ‌هایشان را به عمل زیبایی می‌برند، لذا این اقدامات به تنهایی مصداق شیعه انگلیسی است.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه به تعبیر امام صادق(ع) که می‌فرمایند اگر فکر کرده‌اید با مفت‌خوری خوشبخت خواهید شد، بدانید ضرر می‌کنید و به اطرافیانتان هم خیانت کرده‌اید، ادامه داد: متاسفانه امروز ارزش برخی از روایات ائمه(ع) در کشور شناخته نشده است و در دانشگاه‌ها هم همینگونه است با این دیدگاه امام صادق(ع) در بین شیعیان بسیار مظلوم هستند.

وی تصریح کرد: ما دو عاشورا داریم، عاشورای امام حسین(ع) که رنگ خون داشت اما عاشورای امام صادق(ع) به گونه‌ای است که در بین شیعیان خودشان مظلوم واقع شده‌اند.

وی افزود: در روایات آمده است خداوند به انسان قدرت برنامه‌ریزی داده است، به طوری که می‌تواند اقتصاد خود را با دارا بودن علم سامان ببخشد به عنوان نمونه بعضی‌ها کار می‌کنند، ولی عقل ندارند و به دلیل بی‌عقلی اقتصادی شکست می‌خورند ضمن اینکه چنین جامعه‌ای که نخبگان و فرهیختگان سیاسی دارد با اقدامات خود زمینه شکست خود را فراهم می‌کند که این خود به تنهایی مصداق بی‌عقلی است، به علاوه اینکه امروز کشورهای پیشرفته‌‌ای در دنیا وجود دارد که نفت ندارند، اما اگر امکانات کشور ما را داشتند کارهای بزرگی را به سرانجام می‌رساندند.

رحیم‌پور ازغدی یادآور شد: با تفاسیر موجود مدیریت‌ها امروز غلط است با این نگرش با وجود این تحریم‌ها می‌توانستیم جزو کشورهای برتر دنیا باشیم.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در پایان اظهار داشت: به تعبیر امام صادق(ع) کسی که بیکار است به نوعی خودکشی کرده است و برای خود مشکل به وجود آورده است، لذا بیکاری خطرناک است به عنوان مثال در جامعه ما انبوهی از کارها و فعالیت‌ها وجود دارد، ولی متاسفانه از زحمت کشیدن و برنامه‌ریزی کردن فاصله گرفته‌ایم.

منبع: فارس

انتهای پیام/612


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads