کد خبر: 86513 - تاریخ: جمعه، 14 آگوست 2015 - 12:07

إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم – حجرات 13

تناقضات ذهنی

این صحبت آقای هاشمی فقط یک حرف نیست که به راحتی بتوانیم از کنارش عبور کنیم ، این تفکر آقای هاشمی است که ناشی از نگاه طبقاتی به جامعه است

به گزارش خوبان: وبلاگ “تناقضات ذهنی” نوشت:

چند روز اخیر خبر توهین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به روستاییان را شنیدیم که  قلب روستاییان را که سرمایه های اصلی این انقلاب هستند مکدر کرد. روستاییانی  که اگر در حوزه کشاورزی دست از تلاش و کار بردارند امنیت غذایی ما صدمه می خورد.اما در اشتباه بودن این حرف شکی نیست .در این  که این حرف مخالف تفکرات امام و رهبری هم هست شکی نیست اما از همه مهم تر مغایرت این سخن با قرآن است.آنجا که قرآن درسوره مبارکه الحجرات آیه ۱۳به صراحت می فرماید: إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ﴿۱۳﴾گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است!

قرآن گرامی ترین مردم نزد خدا را با تقوا ترین می داند اما در تفکر آقای هاشمی  که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است این معیار 180 درجه متفاوت است. این صحبت آقای هاشمی فقط یک حرف نیست که به راحتی بتوانیم از کنارش عبور کنیم ، این تفکر آقای هاشمی است که ناشی از نگاه طبقاتی به جامعه است . تفکر قرآنی تفاوتی میان انسان فقیر و غنی نمی گذارد و به روستایی و بورژوا یکسان می نگرد . تفکری که کاخ ثروتمندان را هیچ می پندارد و تنها ملاک ارزش را تقوا می داند.

انتهای پیام/66


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads