کد خبر: 86342 - تاریخ: چهارشنبه، 12 آگوست 2015 - 13:08

یادبود دو یار صمیمی؛

یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در مسجد جامع خمام برگزار شد+ تصاویر

در شام شهادت امام جعفر صادق (ع) یادواره شهادت دو یار صمیمی شهیدان علی نقی زاده و سید حسین موسوی در جوار آستان مقدس امام زاده حسن(ع) خمام برگزار شد.

به گزارش خوبان: در شام شهادت امام جعفر صادق (ع) یادواره شهادت دو یار صمیمی شهیدان علی نقی زاده و سید حسین موسوی در جوار آستان مقدس امام زاده حسن(ع) خمام برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولین، خانواده های معزز شهدا و جمعی از مردم خمام همراه بود،  پس از قرائت قرآن کریم توسط مهدی ساکت، حجت الاسلام محمدابراهیم رفعتی به ایراد سخن پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مقوله شهادت اظهار داشت: یکی از دعاهای که  جوانان از بنده درخواست می کنند این است که « خسته شدیم حاج آقا دعا بفرمایید شهید شویم.»

وی در ادامه افزود: دنیا برای اهل ایمان زندان است اما ما باید یک چیزی را در زندگی مان حتما مدنظر داشته باشیم کسی که شهید نمی شود به این معنا نیست که شهید نیست.

حجت الاسلام رفعتی ادامه داد: اگر کتاب نهج البلاغه سید رضی را مطالعه بفرمایید مشاهده می نمایید که شیفتگی علی ابن ابیطالب برای لقاء خدا خیلی شدید است، تا جایی که ایشان می فرمایند: همان گونه که یک نوزاد به سینه مادر چنگ می زند من نسبت به مرگ این قدر شیفتگی دارم.

وی با اشاره به هدف مردم از شهادت گفت: گاهی فرد از شهادت راحتی می خواهد. یعنی این که با شهادت وارد بهشت شود. این حب نفس است. اما گاهی هدف از شهادت زنده نگه داشتن دین خداست. در وصایای شهدا دائماً می خوانیم که « اسلام باید زنده بماند اگر چه ما نمانیم».

حجت الاسلام رفعتی تاکید کرد: زندگی و مرگ ما باید به نحوی باشد که سبب احیای اسلام شود.

وی ادامه داد: امروز باید برای دفاع از اسلام تلاش بکنیم. اگر قرار شد که امروز کشته شوم تا اسلام زنده بماند به خودم نارنجک می بندم و به زیر تانک دشمن می روم.

حجت الاسلام رفعتی با بیان این که شیفتگی امام جعفر صادق (ع) به شهاد ت را امثال بنده نمی توانند درک کنند اظهار داشت: اما خود ایشان آمدند و 4000 شاگرد تربیت کردند که جهان امروز دارد از آن ها استفاده می کند.

وی با طرح این سوال که امروز تکلیف من و شما چیست گفت: امروز اگر جهاد ما این است که در جایگاه علمی باشیم، باید در این مدار گام برداریم . چیزی که در وصیت نامه شهید نقی زاده آمده این که تکلیف تان را بشناسید.

در بخش دیگری  از مراسم حاج عباس حیدرزاده از مداحان بنام کشوری نیز به مداحی پرداخت.

گفتنی است؛ شهید سید حسین موسوی در تاریخ ۳۰ مهر ماه سال ۶۲ در عملیات والفجر ۴ در مریوان و شهید علی نقی زاده در تاریخ ۸ مهر سال ۱۳۶۴ در منطقه دربندی خان عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه سر، بازو و پای چپ به فیض شهادت نائل آمدند. لازم به یادآوری است؛ شهید نقی زاده در وصیت نامه خود، وصیت نموده بود که در صورت شهادت او را در کنار شهید موسوی به خاک بسپارند که همین گونه نیز شد و هم اکنون این دو شهید گرانقدر در گلزار شهدای مسجد جامع خمام، در کنار هم در یک قبر آرمیده اند.

 

یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 1 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 2 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 3 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 4 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 5 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 6 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 7 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 8 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 9 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 10 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 11 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 12 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 13 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 14 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 15 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 16 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 17 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 18 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 19 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 20 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 21 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 22 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 23 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 24 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 25 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 26 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 27 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 28 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 29 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 30 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 31 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 32 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 33 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 34 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 35 یادواره شهیدان نقی زاده و موسوی در خمام 36 انتهای پیام/139


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads