کد خبر: 86087 - تاریخ: یکشنبه، 9 آگوست 2015 - 12:32

پس از یک سال و نیم پرستاری بانوی سیاهکلی؛

قهرمان محیط زیست ایران یک گورکن را به دامان طبیعت دیلمان بازگرداند+گزارش تصویری

بانوی سیاهکلی دوستدار حیات وحش تأکید کرد: متأسفانه مردم و‌ مسئولین استان گیلان رقبت چندانی برای رفع مشکلات اقتصادی شفاخانه آناهیتا نشان نمی دهند.

به گزارش خوبان به نقل از درسیاهکل، آزاده محجوب بانوی سیاهکلی دوستدار حیات وحش که با رأی مردم از سراسر کشور، به عنوان قهرمان محیط زیست ایران در سال ۹۳ انتخاب شده بود، یک گورکن را پس از یک سال و نیم پرستاری کردن در دامان طبیعت منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک رهاسازی کرد.

 

azadeh_mahjob

 

محجوب اظهار داشت: این گورکن ماده در هنگام گودبرداری ساختمان در بندر انزلی پیدا شد.

azadeh_mahjob-11

وی که نا این گورکن را گوری گذاشته است، افزود: این گورکن با هماهنگی اداره کل محیط زیست استان گیلان در سن حدود بیست روزگی برای نگهداری به ما در شفاخانه آناهیتا تحویل داده شد.

gorkan-1

مسئول شفاخانه آناهیتا در رابطه با شرایط نگهداری این گروکن گفت: ما گوری را هرگز در قفس نگهداری نکردیم و بعد از شیرخوارگی برای او مکانی را سقف بندی و بتونه کردیم و او به حفر لانه برای خود پرداخت.

محجوب با بیان اینکه تغذیه این حیوان به صورت دستی بوده و او به شکار جانوران کوچک نیز می پرداخت، ادامه داد: این گورکن از شیرخوارگی نزد ما بوده و از بهترین مراقبتهای دامپزشکی و تغذیه با استاندارد جهانی حیات وحش برخوردار بوده است.

 

gorkan-2

وی تصریح کرد: در تمام یکسال و نیم گذشته یعنی از پنجم اردیبهشت ماه ۹۳ تا روز آزادی این گورکن، تمام تلاش ما این بوده که به نحوی از آن نگهداری کنیم که بتواند به راحتی در حیات وحش زندگی کرده و برای شکار کردن و پیدا کردن گیاهان برای خوردن مشکلی پیدا نکند.

قهرمان محیط زیست ایران با بیان اینکه این گورکن در هنگام آزادی دوازده کیلوگرم وزن داشته است، ابراز کرد: گورکن یا رودک گپنه ای از خانواده راسو است که تا ۳۴ کیلوگرم وزن پیدا می کند و با پلنگ نیز می جنگد و میتواند به او آسیب جدی وارد نماید و دارای آرواره های بسیار نیرومند و پنجه های قوی است.

 

gorkan-3

محجوب در رابطه با شفاخانه آناهیتا گفت: بودجه این مکان صد درصد مردمی و با کمکهای دوستداران حیوانات و محیط زیست استان و دوستان خارج از استان گیلان تأمین میشود.

azadeh_mahjob-1

وی افزود: این شفاخانه دارای اتاقهای نگهداری از گربه ها، سگها، پرندگان وحشی و اسبها می باشد و با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کند.

azadeh_mahjob-2

بانوی سیاهکلی دوستدار حیات وحش با بیان اینکه تنها علت ادامه کار ما ایمان به لطف خداوند متعال و احساس وظیفه نسبت به درد کشیدن و زجر حیوانات این مرزوبوم است، تأکید کرد: متأسفانه مردم و‌ مسئولین استان گیلان رقبت چندانی برای رفع مشکلات اقتصادی این مکان خدمتگزار نشان نمی دهند.

 

 azadeh_mahjob-5

گفتنی است؛ شفاخانه آناهیتا در تابستان ۱۳۹۱ توسط آزاده محجوب به منظور پرستاری و مراقبت دامپزشکی از حیوانات نیازمند درمان و سرپرستی در رشت افتتاح شد.

انتهای پیام/73


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads