کد خبر: 8578 - تاریخ: یکشنبه، 30 سپتامبر 2012 - 00:45

پاسخ روزنامه کیهان به شرق

بخشي از وصيت نامه شهيد رمضانعلي معصومي:
از برادراني كه جنازه مرا غسل و كفن مي كنند تقاضا دارم كه چشم هاي مرا باز بگذارند تا به دشمن بفهمانم كه ما با چشم باز شهادت را انتخاب كرديم.

به گزارش خوبان به نقل از جهان، روزنامه ی کیهان در پاسخ به کاریکاتور اهانت آمیز منتشر شده در روزنامه ی شرق نوشت: در حالي كه جهان اسلام و بخصوص قلب ملت شريف ايران اسلامي همچنان آكنده از خشم و نفرت نسبت به اهانت كارگردان آمريكايي- صهيونيستي به ساحت مقدس نبي مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) است، هفته گذشته و در ايام گراميداشت هفته دفاع مقدس، روزنامه شرق در حركتي مشكوك و سؤال برانگيز اقدام به چاپ كاريكاتوري موهن عليه ايثارگران، شهدا و رزمندگان 8 سال نبرد حق عليه باطل كرد.

اين روزنامه حامي جريان فتنه در كاريكاتور خود كه 4 مهر 91 چاپ كرد، صف هايي كه رزمندگان 8 سال دفاع مقدس پيش از انجام عمليات ها تشكيل مي دادند و سربندهاي متبرك به عبارت هاي «يا زهرا (س)»، «يا حسين (ع)»، «يا مهدي (عج)» و… را در صفي واحد بر پيشاني يكديگر مي بستند مورد تمسخر قرار داده و تصويري موهن ارائه نموده كه در آن هر رزمنده اي چشم بندي را بر روي چشم نفر جلويي مي بندد.

متعاقب اين اقدام موهن، روزنامه مذكور توسط هيات نظارت بر مطبوعات توقيف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شد. نحوه برخورد با گردانندگان و عوامل پشت پرده اين روزنامه، موضوع اين نوشته نيست، اما نكته اي كه ضرورت دارد يك بار ديگر براي كساني كه هنوز ماهيت و ابعاد دفاع مقدس را درك نكرده و يا اينكه حافظه تاريخي خود را به دست فراموشي سپرده اند، روشن شود، نيت و هدف غايي رزمندگان در دفاع از ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي است.

با مروري بر وصيت نامه هاي شهدا، تبعيت از رهبري كه آن را در ادامه پيروي از امام معصوم(ع) مي دانستند، جان نثاري، در راه اسلام ناب محمدي(ص)، حفظ ميهن اسلامي و نواميس مردم از دست اندازي بيگانگان، احياي ارزش ها و تداوم خط سرخ شهادت كه به وضوح در تمامي وصيت نامه، قابل مشاهده است.

اي كاش گردانندگان روزنامه شرق و عوامل اين اقدام موهن قبل از ارتكاب به چنين جرمي نابخشودني، حداقل وصيت نامه چند شهيد بزرگوار را ورق مي زدند تا اين چنين چشم بسته و كوركورانه به آرمان هاي انقلاب، جان نثاري رزمندگان و خون شهدا خيانت نمي كردند.

چه زيبا نگاشت شهيد «رمضانعلي معصومي» شهيدي از روستاي آزران از توابع شهرستان كاشان كه در وصيت نامه خود براي جاهلان امروز نوشت: «ما با چشم باز شهادت را انتخاب كرديم».

وصيت نامه اين شهيد بزرگوار نمونه اي از هزاران منظومه كامل از «درس زندگي» شهدا براي نسل هاي آينده است كه به زبان ساده بر روي كاغذ نگاشته شده است.

بخشي از وصيت نامه شهيد رمضانعلي معصومي
«از برادراني كه جنازه مرا غسل و كفن مي كنند تقاضا دارم كه دست هاي مرا از كفنم بيرون بگذارند مي خواهم به دشمن بگويم كه با دست خالي از دنيا رفتم. هيچ چيزي به همراه خودم نبردم و چشم هاي مرا باز بگذارند تا به دشمن بفهمانم كه ما با چشم باز شهادت را انتخاب كرديم. از ملت مسلمان ايران مي خواهم امام را تنها نگذارند. پيرو ولايت فقيه باشند كه سرنوشت يك كشور اسلامي زير نظر ولايت فقيه مي باشد. از برادران و خواهران منحرف تقاضا مي كنم كه بدامان اسلام باز آيند اگر مي خواهند رستگار شوند. خداوند ان شاءالله در فرج امام مهدي(عج) تعجيل كند و ما را يكي از سربازان آن حضرت قرار دهد و شهداي ايران را با شهداي صدر اسلام محشور بگرداند.»

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads