کد خبر: 85637 - تاریخ: یکشنبه، 2 آگوست 2015 - 10:31

نماینده مردم رشت در مجلس مطرح کرد:

توهین آشکار نوبخت به استاندار و 12 نماینده گیلان در انظار عمومی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد سخنگوی دولت با 12 نماینده و استاندار گیلان اهانت‌آمیز است.

به گزارش خوبان، جبار کوچکی نژاد با اشاره به وقوع برخی مسایل توسط سخنگوی گیلانی دولت در یکی از تالارهای رشت اظهار کرد: اینکه شخصیت کشوری در یک جلسه‌ای حضور یابد موجب شادی است اما اگر بخواهد دست یکی از همکاران ما را بلند کند و بگوید «این فرد از طرف من همه‌کاره استان است» این یک توهین آشکار به 12 نماینده دیگر و استاندار این استان است.

وی تعریف‌ و تمجیدهای معاون رئیس جمهور از یک نماینده در اجتماع مردم در یکی از تالارهای رشت را غیر متعارف دانست و گفت: مسایلی در این تالار مطرح و به نمایندگان دیگر گیلان اهانت شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه پسندیده نیست شخصی به عنوان معاون رئیس جمهور چنین رفتار و برخوردهایی داشته باشد، ادامه داد: اینکه معاون رئیس جمهور بیاید و بگوید همه باید در استان از این نماینده دستور بگیرند و حرف او حرف من است، عرفی و قانونی نیست.

وی ادامه داد: هر مسئول و مدیری باید پاسخگوی وزارتخانه مربوطه خود باشد ضمن اینکه نماینده باید استقلال داشته باشد و از حقوق مردم دفاع کند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه دفاع یک شخصیت بزرگ از یک نماینده عکس‌العمل مردم را در بر دارد، خاطرنشان کرد: کسانی که به دنبال استفاده از برخی شخصیت‌ها به نفع خود هستند به طور یقین با عکس‌العمل منفی مردم مواجه می‌شوند.

وی گفت: مجمع نمایندگان در دیدار با لاریجانی اعتراض خود را به این نوع سخن گفتن عنوان کردند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعلام دستورهای غیرمتعارف فساد سیاسی و اقتصادی و زد و بندهای دستگاه‌ها را افزایش می‌دهد، افزود: اینگونه رفتارها فساد اقتصادی و سیاسی در استان را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رفت شخصیت‌های مستقل سیاسی گیلان در مقابل رفتار مذکور معاون رئیس جمهور عکس‌العمل نشان دهند و بنده در راستای امر به معروف نسبت به اینگونه رفتارها تذکر می‌دهم.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه طبق مصوبه هیئت وزیران تمام دستگاه‌های اجرایی زیر نظر استاندار هستند، اضافه کرد: استاندار به عنوان نماینده عالی دولت می‌تواند دستورات خود را به دستگاه‌ها ابلاغ کند و این فرمان قانونی است.

وی افزود: اینکه معاون رئیس جمهور در حضور استاندار گیلان بگوید تمام مدیران استان باید از یک نماینده دستور بگیرند، توهین و تضعیف استاندار است هر چند عملکرد وی مورد انتقاد است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی رفتار معاون رئیس جمهور را نوعی انتقام‌گیری در صحنه سیاسی دانست و متذکر شد: این رفتار به دلیل خطاهایی در جریان فتنه و مسایل سیاسی است.

وی ادامه داد: معاون می‌گوید هر چه فلان نماینده بگوید حرف من است، بنابراین این شائبه وجود دارد که هر توهینی از طرف این نماینده بیان می‌شود همان سخنان شخصیت مذکور است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه گیلان 13 نماینده دارد، خاطرنشان کرد: سخنان معاون به گونه‌ای مطرح شده که گویا گیلان تنها یک نماینده دارد و به بقیه نمایندگان توهین شده است.

وی یادآور شد: افرادی که بخواهند به منافع مردم آسیب برسانند با اهرم‌های قدرت از این اقدام جلوگیری می‌کنیم و اینها جزو وظایف نمایندگان است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود کسانی که در مسند قدرت هستند دست نخبگان کشور را بگیرند نه اینکه بین آنها تفرقه بیندازند.

منبع: دیار باران

انتهای پیام/370


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. آرمان
     | 2015/08/3 - 17:10
    پاسخ

    ضمن اینکه نماینده باید استقلال داشته باشد و از حقوق مردم دفاع کند.{جالب بود!…………..}

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads