کد خبر: 85618 - تاریخ: شنبه، 1 آگوست 2015 - 20:48

نمایندگان محترم ، صبح بخیر!!

ادامه تعلل و تعارفات دولت و مجلس در بررسی و تصویب برجام

متاسفانه دولت محترم و هیئت رئیسه محترم مجلس با فرصت محدود ۲ هفته ای برای بررسی توافق هسته ای، وقت خود را صرف بازی ترجمه ی غلط و صحیح ،دادن و پس گرفتن متن برجام به زبان فارسی و لاتین و … می نمایند.

به گزارش خوبان، براساس اصل هفتاد و هفتم قانون اساسی ج.ا.ا عهدنامه ها ،مقاوله نامه ها،قراردادها و موافقت نامه ها ی بین المللی باید قبل از اجرا به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

بحث و بررسی توافق هسته ای وین یکی از آوردگاه های حساسی است که مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد هم از بعد قانونگذاری وهم از بعد نظارت به دقت به آن بپردازد .

ازبعد قانونگذاری ، از این باب که پس از بررسی و تحلیل متن توافق توسط نمایندگان محترم مجلس و ارزیابی نقاط قوت و ضعف آن و تدقیق آن با عزت و حیثیت ملت بزرگ ایران ،در صورتی که با مصالح و منافع مردم کشورمان در تضاد و تنافض باشد ،آن را به هیچ وجه تصویب نکنند .

واز بعد نظارت از این باب ، که اگر مجلس محترم پس از ارزیابی برجام به این نتیجه برسد که این توافق ،توافق خوب و مطلوبیست (که صدالبته اینگونه نیست) ،برتک تک موارد توافقنامه نظارت کامل نمایند و اجازه ی سوء تفسیر و بدعهدی را به طرف های غربی ندهد.

در این میان مجلس نمایندگان آمریکا ،مجلس سنا و کمیته های مختلف مانند کمیته ی نیروهای مسلح سنا ،با تمام دقت و حساسیت و وسواس در حال آنالیز و ارزیابی توافق هستند وبرای نمونه کنگره ی آمریکا تا به امروز سه جلسه علنی با حضور نمایندگان و وزیر امورخارجه،وزیردفاع ، وزیر انرژی و وزیر خزانه داری برگزار نموده اند .در این جلسات نمایندگان کنگره ی آمریکا مانند رابرت منندز و جان مک کین ،سخت ترین و فنی ترین سوالات را از مسئولین دولت دموکرات آمریکا مطرح نموده اند و حتی برخی گزارشها خبراز آن میدهند که غربی ها با فشار به آژانس به دنبال اطلاع از بندهای توافق محرمانه ایران و آزانس انرژی اتمی هستند .

متاسفانه شواهد موجود نشان میدهد که برخی مدیران ارشد دولتی با بررسی وتصویب این توافق درمجلس مخالف می باشند. دکتر نوبخت معاون برنامعه ریزی و سخنگوی دولت بیان داشت که : قرار نیست توافق وین در مجلس بررسی شود .دیروز هم علی اکبر صالحی هم اعلام نمود : “برجام ،معاهده نیست که در مجلس به تصویب برسد ! و در هر صورت وزارت خارجه متولی این حوزه بوده و باید در این رابطه تصمیم بگیرد”.!

در حالیکه طرف مقابل (مسئولین آمریکایی) با وجود مهلت دو ماهه ای که دارند،به صورت همه روزه باحضور در جلسات گوناگون از سنا و مجلس نمایندگان گرفته تا محافل کارشناسی و رسانه ای ، در حال پاسخگویی و شرح جزییات توافق برای نمایندگان افکارعمومی جامعه خود هستند. متاسفانه در کشور ما دولت محترم و هیئت رئیسه محترم مجلس با فرصت محدود ۲هفته ای برای بررسی توافق هسته ای ، وقت خود را صرف بازی ترجمه ی غلط و صحیح ،دادن و پس گرفتن متن برجام به زبان فارسی و لاتین و …مینمایند. هیئت رئیسه مجلس هم به جای استفاده از فرصت محدود موجود برای بررسی توافق ، بار دیگردستوربه تعطیلی۱۰روزه مجلس دادند!

نمایندگان محترم صبح بخیر!!!

درهمین راستا در جدیدترین اظهارات در مورد توافق ، امروزصبح در لاهیجان جناب آقای ندیمی نماینده ی این شهرستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت توافق هسته ای نیاز به تصویب ندارد .

باید از جناب آقای ندیمی پرسید ،چطور توافقنامه های مربوط به یک گروه اقتصادی ،یا یک گروه فرهنگی یا یک گروه فعال محیط زیست ،بین ایران و یک کشور خارجی ، باید به تصویب مجلس محترم برسد ولی چنین توافق مهمی که حدود ۲ هفته است همچنان تیتر اول رسانه های خبری جهان میباشد وتحلیلگران سیاسی و نظامی در اکثر کشورهای مهم دنیا در حال بررسی و تحلیل آن میباشند ،به مجلس شورای اسلامی مربوط نیست و نیاز به مصوبه ندارد ؟؟!

در اینجا بار دیگر به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت بررسی و تصویب توافق وین اشاره میکنیم :

” البتّه برای تصویب این متن، یک مسیر قانونیِ پیش‌بینی‌شده‌ای وجود دارد که باید این مسیر را طی کند و خواهد کرد؛ ان‌شاءالله. انتظار ما این است که دست‌اندرکاران، با دقّت مصالح را -مصالح کشور را، مصالح ملّی را- در نظر بگیرند و آنچه را تحویل ملّت خواهند داد، بتوانند با گردن افراشته، در مقابل خدای متعال هم ارائه بدهند.”

کاش نمایندگان محترم مجلس بار دیگرسوگندنامه ی وکالت خود را در روز اول وکالتشان به یاد آورند :

“من در برابر قرآن مجید به خدای قادر متعال سوگند میخورم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد مینمایم که نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم….امانت و تقوا را رعایت نمایم ،…و در حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم… از قانون اساسی دفاع کنم و تامین مصالح مردم را مدنظر داشته باشم”…

انتهای پیام/91


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads