کد خبر: 85324 - تاریخ: دوشنبه، 27 جولای 2015 - 20:43

سخنگوی وزارت ارشاد:

فیلم «محمد (ص)» نیمه دوم شهریور اکران می شود

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اکران فیلم محمد(ص) در نیمه دوم شهریور امسال در سراسر کشور خبر داد و گفت: این فیلم جزء آثار فاخر است که اکران آن نیازمند تجهیزات ویژه ای دارد.

به گزارش خوبان به نقل از ایرنا:  حسین نوش آبادی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: هم اکنون استعداد کافی برای نمایش این فیلم در سالن های نمایش کمتر وجود دارد اما با تجهیز و راه اندازی 100 سالن سینمایی در سراسر کشور بطور یقین از نیمه دوم شهریورماه امسال بصورت عمومی در سینمای کشور اکران می شود.

معاون وزیر ارشاد در ادامه درپاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر محول کردن جشنواره موسیقی فجر به خانه موسیقی، اظهار داشت: از سیاست های وزارت ارشاد در این دوره این است که بخش های هنری و تصدی گری امور را به تشکل ها و نهادها و بخش خصوصی واگذار نماید لذاخانه موسیقی که نهاد صنفی غیردولتی است مسئولیت برگزاری جشنواره موسیقی فجر را برعهده دارد و دولت فقط تنها به نقش نظارتی و حمایتی خود می پردازد.

مجید مجیدی هفت سال پیش، بنای ساخت فیلم محمد(ص) را گذاشت. پس از نگارش فیلم نامه ای در 200 سکانس به کمک کامبوزیا پرتوی و با همکاری حمید امجد، مراحل پیش تولید انجام شد و فیلم در خرداد 1390 پروانه ساخت گرفت.

لوکیشن اصلی فیلم محمد شهرک سینمایی نور در حوالی شهر قم است که 100 هکتار مساحت دارد و به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ساخت شهرک سینمایی مدینه و مکه، گام های بزرگی جهت ساخت فیلم هایی با موضوع پیامبر(ص) برداشته شده است.

این فیلم در کرمان و عسلویه هم فیلمبرداری شد و در آخرین گام پس از عدم موافقت هندی ها این فیلم در آفریقا جلوی دوربین رفت. این سکانس به تعداد زیادی فیل نیاز داشت، چرا که بیانگر ماجرای لشکرکشی ابرهه به مکه و حمله پرندگان به سپاه اوست.

فیلم محمد از محاصره مسلمانان در شعب ابی طالب آغاز می شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می گردد.

در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا 12 سالگی ایشان را در بر می گیرد. صحنه های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش های فیلم است. فیلم محمد با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می رسد. «بحیرا» راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می دهد.

از جمله چهره های سرشناسی که جزو عوامل فنی پروژه محمد(ص) هستند می توان به ویتوریو استورارو فیلمبردار نامدار ایتالیایی اشاره کرد که تاکنون سه بار موفق به کسب جایزه اسکار شده است.

انتهای پیام/83


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

    • خوبان
       | 2015/07/28 - 10:10
      پاسخ

      کاربر محترم؛
      با تشکر از حسن نظر شما
      خوبان نام قدیم خمام، یکی از بخش های شهرستان رشت در استان گیلان می باشد.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads