کد خبر: 84713 - تاریخ: شنبه، 18 جولای 2015 - 18:37

دانش‌آموزان ایران در جایگاه هفتم و هشتم جهان در المپیاد‌های ریاضی و فیزیک قرار گرفتند/

کسب ۵ طلا، ۵ نقره و ۱برنز در المپیادهای جهانی فیزیک و ریاضی توسط دانش‌آموزان ایران

دانش‌آموزان ایران در المپیاد جهانی ریاضی موفق به کسب ۳ طلا، ۲ نقره و یک برنز و در المپیاد فیزیک موفق به کسب ۲ طلا و ۳ نقره شدند.

به گزارش خوبان، چهل و ششمین المپیاد جهانی فیزیک از 14 الی 21 تیر ماه در شهر بمبئی هندوستان برگزار شد و دانش‌آموزان ایرانی موفق شدند 2 مدال طلا و 3 مدال نقره این دوره از مسابقات را به دست آورند.

محمدحسین دارستانی فراهانی و علی شیرالی مدال طلا و علی فتحی، محمدعلی خادم سهی و محمدجواد طباطبایی یزدی مدال نقره را کسب کردند و تیم ایران بین 86 کشور شرکت کننده بعد از چین، تایوان، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، هنگ کنگ و ویتنام، مقام هشتم را از آن خود کرد.

همچنین پنجاه و ششمین المپیاد جهانی ریاضی با شرکت 104 کشور از 13 تا 25 تیرماه در شهر چیانگ مای تایلند برگزار شد و دانش‌آموزان ایرانی توانستند 3 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز کسب کنند.

در این مسابقات علی صیادی، آریا حلاوتی و مجتبی زارع بیدکی به مدال طلا، امین بهجتی و فربد اکباتانی به مدال نقره و علی دائی نبی به مدال برنز این دوره از المپیاد دست یافتند.

تیم ایران با کسب 145 نمره پس از کشورهای آمریکا، چین، کره جنوبی، کره شمالی، ویتنام و استرالیا در رده هفتم قرار گرفت و کشورهای صاحب نام این عرصه همچون مجارستان، انگلستان، آلمان و هلند به ترتیب در رتبه‌های بیستم، بیست و دوم، بیست و هفتم و چهل و سوم قرار گرفتند.

بیست و ششمین المپیاد جهانی زیست شناسی از 21 تا 28 تیر ماه در شهر آرهاوس دانمارک در حال برگزاری است و دانش‌آموزان ایرانی در این دوره از مسابقات حضور دارند.

تیم ملی المپیاد شیمی ایرانی 20 الی 29 جولای 2015 مطابق با 29 تیر لغایت 7 مرداد به مسابقات جهانی المپیاد شیمی در کشور آذربایجان شهر باکو اعزام می‌شود.

اعضای تیم ملی کامپیوتر نیز 26 جولای لغایت 2 آکست 2015 مطابق با 4 الی 11 مرداد به مسابقات جهانی کامپیوتر در قزاقستان شهر آلماتی اعزام می‌شوند.

همچنین تیم ملی نجوم و اخترفیزیک جمهوری اسلامی ایران نیز 26 جولای الی 4 آگوست 2015 مطابق با 4 الی 13 مرداد 94، به کشور اندونزی در شهر جاوه مرکزی برای شرکت در مسابقات جهانی اعزام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/90


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads