کد خبر: 84484 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 جولای 2015 - 19:14

در گفتگو با خوبان خبر مطرح شد؛

همه چیز در خصوص زکات فطریه از زبان حجت الاسلام صفری امام جمعه خشکبیجار

با نزدیک شدن به عید سعید فطر، مسائلی همچون زکات فطریه، کفاره ی روزه ها و برگزاری نماز عید سعید فطر مورد سوال بیش تر مردم است در همین خصوص با حجت الاسلام و المسلمین صفری امام جمعه بخش خشکبیجار به گفتگو می پردازیم.

به گزارش خوبان: با نزدیک شدن به عید سعید فطر، مسائلی همچون زکات فطریه، کفاره ی روزه ها و برگزاری نماز عید سعید فطر مورد سوال بیش تر مردم است در همین خصوص با حجت الاسلام والمسلمین صفری امام جمعه بخش خشکبیجار به گفتگو می پردازیم:

خوبان خبر: میزان زکات فطریه برای عید فطر امسال چندتومان است؟

میزان زکات فطره برای افرادی که قوت غالب آنها گندم است مبلغ 6 هزار تومان و افرادی که قوت غالب آنها برنج است میزان 15 هزار تومان تعیین شده است.

خوبان خبر: زکات فطریه بر چه کسانی واجب است؟

کسی که موقع شب عید فطر بالغ، عاقل و هشیار است و فقیر و بنده کسی دیگر نیست باید برای خودش و کسی که نان خور اوست در ازای هر نفر یک صاع( تقریبا سه کیلوگرم ) گندم- جو- خرما- کشمش یا برنج و ذرت و مانند اینها بپردازد.

خوبان خبر: زکات فطریه را در چه زمانی باید پرداخت؟

اگر نماز عید فطر می خواند احتیاط واجب آنست که قبل از اقامه نماز پرداخت نماید وگرنه می تواند تا نماز ظهر به تاخیر بیاندازد. وگرنه باید مبلغ فطره را از مال خود خارج نماید و کنار بگذارد و بعداً به فقیر بدهد.

خوبان خبر: زکات فطریه به چه کسانی تعلق می گیرد؟

مصرف زکات فطره همانند مصرف زکات می باشد: فقیرمسکینکسی که از طرف امام یا نایب امام مسئول جمع آوری آن استبدهکاری که نمی تواند قرض خود را پرداخت نمایدفی سبیل الله مثل ساخت  مسجد راه و امور عام المنفعه- ابن سبیل ( مسافر در راه مانده)

 

خوبان خبر: میزان کفاره روزه برای ماه رمضان امسال چقدر است؟

کسی که نمی تواند به دلایلی در ماه رمضان روزه خود را بجا آورد تا ماه رمضان آینده فرصت دارد قضای آن را بجا آورد وگرنه اگر مقدور او نبود باید به ازای هر روز یک مد طعام به فقرا دهد یا مبلغ آن را پرداخت نماید.

خوبان خبر: منظور از فقیر و مسکین کیست؟

فقیر کسی است که مخارج سال خود و خانواده اش ندارد-مسکین کسی است که وضع معیشت از فقیر سخت تر می باشد و قادر به تامین مخارج زندگی خود نمی باشد.

خوبان خبر: نماز عید فطر امسال خشکبیجار در کجا برگزار میشود و چه برنامه هایی دارید؟

نماز عید فطر امسال کما فی السابق در مسجد جامع شهر برگزار می شود و درهمین جا ازهمه مؤمنین و متدینین این شهر دعوت می شود در این نماز پرفضیلت شرکت کنند و از مساجد شهر هم درخواست می شود که به جهت تشکیل این اجتماع بزرگ در مساجد دیگر شهر نماز عید فطر برگزار نکنند و همگی در مسجد جامع اجتماع نمایند.

خوبان خبر: در پایان اگر صحبتی دارید خواهشمندیم بفرمایید؟

بنده از همه عزیزانی که در جهت آبادانی مساجد در این ماه عزیز تلاش کرده اند کمال تشکر و قدردانی دارم از مبلغین و روحانیت محترم، هیأت های امناء مساجد، نماز گزاران عزیز خصوصاً جوانان ما که توانستند با روزه داری خود و شرکت در نمازهای جماعت و برنامه های مساجد حرمت این ماه را حفظ نمایند سپاسگزارم و برای همه آنها آرزوی موفقیت در دین ودنیایشان را دارم.

خوبان خبر: از وقتی که در اختیار سایت ما گذاشتید، صمیمانه سپاسگزاریم.

انتهای پیام/74


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads