کد خبر: 8428 - تاریخ: پنج‌شنبه، 27 سپتامبر 2012 - 18:33

وجود 3 هزار کودک یتیم در رشت

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد رشت از وجود سه هزار و 600 کودک یتیم در این شهر خبر داد و گفت: بالغ بر 55 درصد این ایتام دختر هستند.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: علی جمشیدی در حاشیه برگزاری جشن عاطفه‌ها در پایگاه مرکزی میدان شهرداری این شهر در جمع خیران، اظهار کرد: جشن عاطفه‌ها یک برنامه ملی است که هر ساله در مهر ماه برگزار می‌شود و امسال با شعار «دانش‌آموز یاوری و دانش‌آموز باوری در فرهنگ رضوی» با توجه به تقارن برگزاری این مراسم با دهه کرامت در حال برگزار شدن است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن عاطفه‌ها با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری به همنوعان و دانش‌آموزان نیازمند برگزار می‌شود، افزود: کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت آذربایجان شرقی (زلزله زدگان) نیز از دیگر اهداف این مراسم است.

این مسئول به اجرای جشن عاطفه‌ها در 813 پایگاه رشت با حضور و کمک 113 هزار فرد نیکوکار گیلانی اشاره کرد و گفت: کمک‌های نقدی و غیر نقدی هر یک از این پایگاه‌ها که در مدرسه‌های این شهر مستقر هستند برای دانش‌آموزان همان مدرسه هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم تا فردا هفتم مهر جاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تعداد 12 ایستگاه ثابت و پنج ایستگاه سیار‌ کار جمع‌‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم در رشت را بر عهده دارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد رشت تمام پایگاه‌های بسیج و مساجد در سطح این شهرستان رشت را آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی نیکوکاران خواند و اذعان کرد: پس از جمع‌آوری این کمک‌های مردمی در کمتر از 72 ساعت بین دانش‌آموزان زیر پوشش توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سنگر، خمام، لشت‌نشا، خشک‌بیجار و کوچصفهان نیز جمع آوری کمک‌های مردمی صورت می‌گیرد، یادآور شد: فردا جمعه نیز در تمام مصلی‌‌های رشت و حومه این جشن برگزار می‌شود و در رشت سه ایستگاه مرکزی نیز آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.

جمشیدی به آمادگی 313 پایگاه در مساجد این شهر در روز جمعه 7 مهر جاری برای دریافت کمک‌های مردمی اشاره کرد و گفت: در این پایگاه‌ها از نیکوکاران برای حمایت از ایتام این شهرستان نیز دعوت می‌شود.

وی با بیان اینکه رشت 3 هزار و 600 کودک یتیم دارد، افزود: بالغ بر 55 درصد این کودکان دختر و بقیه پسر هستند.

این مسئول تصریح کرد: هر یک از نیکوکاران می‌توانند با حمایت از یک کودک یتیم ماهانه با پرداخت مبلغ 15 هزار تومان به بالا این کودکان را مورد حمایت خود قرار دهند.

وی یادآور شد: امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جذب حامی از افراد گیلانی ساکن تهران نیز استمداد کرده که این عمل بازتاب خوبی را به همراه داشته است.

جمشیدی با تصریح بر اینکه مردم خیر و نیکوکار به برکت نام امام خمینی (ره) توجه ویژه به این نهاد دارند، متذکر شد: درخواست ما از مردم خیر و نیکوکار این است که طبق روال سال‌های گذشته همچنان ارتباط خود را با این نهاد حفظ کرده و در بخش فرهنگ و اشتغال این نهاد را یاری کنند.

وی به توزیع و جمع‌آوری قلک‌های احسان دانش‌آموزی در در روز جشن نیکوکاری اشاره کرد و یادآور شد: امسال جشن عاطفه‌ها با استقبال گسترده مردمی مواجه بوده و پرشورتر از سال گذشته برگزار شده و در این راستا برنامه توزیع و جمع‌آوری قلک‌های احسان نیز موفقیت‌آمیز بوده است.

وی اطلاع‌رسانی در این حوزه را نیز بسیار تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: اگر مردم بدانند افراد مستحقی نیز در جامعه وجود دارند که واقعا به کمک‌های هر چند اندک آنها نیازمند هستند و کمیته امداد به عنوان مجری این طرح به آنها امداد رسانی می‌کند، در این نوع برنامه‌ها بیشتر مشارکت می‌کنند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads