کد خبر: 8387 - تاریخ: پنج‌شنبه، 27 سپتامبر 2012 - 15:39

رزمندگان گیلانی گمنام هستند

کوچک‌ترین رزمنده گیلانی دوران دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان گیلانی گمنام هستند، گفت: در استان قداست جانبازان گم شده و کرامت ایثارگران نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش خوبان به نقل از فارس:  سعید فرجود ظهر امروز در مراسم تجلیل اعضای شورای اسلامی رشت از این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به خاطرات خود از جنگ تحمیلی اظهار کرد: بسیاری از رزمندگان و ایثارگران و شهدای گیلان در گمنامی به سر می‌برند و مسئولان استان آنگونه که شایسته است در معرفی این افراد تلاش نکرده‌اند.

نوجوان ایثارگر دهه 60 افزود: شهید فهمیده در شرایطی الگوی دانش‌آموزان این کشور معرفی می‌شود که 13 سال داشت اما در گیلان شهید نوجوانی از توابع لنگرود وجود دارد که در سن 12 سالگی به شهادت رسید اما بسیاری از مسئولان نیز از وجود چنین نوجوانانی بی‌خبر هستند.

این آزاده سرافراز، یاد و خاطره همرزمان شهیدش به ویژه شهید چمران را گرامی نگه داشت و گفت: برای بنده افتخاری بود که با وجود سن کم همراه ایشان باشم.

فرجود، با ابراز گله‌مندی از مسئولان گیلان به دلیل بی‌توجهی نسبت به وضعیت جانبازان افزود: بسیاری از استان‌ها در راستای معرفی شهدا و جانبازان خود کتاب‌های زیادی چاپ کرده‌اند و این در حالی است که بسیاری از رزمندگان دوران جنگ این استان فراموش شده و در گمنامی هستند و به سختی روزگار را سپری می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه قداست جانبازی زیر سئوال رفته است، ابراز کرد: به مشکلات جانبازان رسیدگی نمی‌شود و حرمت و کرامت ایثارگران نادیده گرفته شده و قداست جانبازان گیلانی گم شده است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پل ذهاب خاطرنشان کرد: مسئولان استان باید در راستای معرفی و ایثارگری رزمندگان بیش از گذشته تلاش کنند.

سعید فرجود، کوچک‌ترین رزمنده جنگ تحمیلی است که در سن 10 سالگی و در اسفند 1359 به جبهه‌ها اعزام شد.

وی نخستین بار از گیلانغرب اعزام شد و در دفعات بعدی نیز تنها یک بار و در اواخر جنگ از گیلان اعزام شد به همین دلیل این نوجوان رشتی‌ که در همان مقطع جنگ تصویرش از صدا و سیمای کشور پخش شد تا همین اواخر برای بسیاری و حتی بنیاد حفظ و ارزش‌های دفاع مقدس گمنام و ناشناخته باقی مانده بود.

فرجود در سال 1349 در محله سرخ‌بنده رشت متولد شد و همراه با سه برادر خود تا پایان جنگ در جبهه‌های نبرد حاضر بود.

فرجود دو ماه پیش از عملیات فتح‌المبین در محور شوش از ناحیه چشم زخمی شد و بینایی یکی از چشم‌های خود را از دست داد.

فرجود پس از مداوا و بهبودی بار دیگر به جبهه‌ها رفت و در طول جنگ شش بار از ناحیه بازو، کتف، پا و… مجروح شد.

این جانباز سرافراز با وجود جثه ضعیف جزو نیروهای اطلاعات و عملیات بود و نیروهای جدید را به مناطق عملیاتی راهنمایی می‌کرد.

فرجود مدتی نیز اسیر عراقی‌ها شد و اکنون خاطرات خود را در دوران جنگ و اسارت مکتوب کرده که قرار است به زودی منتشر شود.

کوچک‌ترین رزمنده کشور در 8 سال دفاع مقدس اکنون در آموزش و پرورش شهر رشت خدمت می‌کند و تلاش دارد تا ایثارگری‌های رزمندگان و جانبازان استان را به نسل جدید معرفی کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads