کد خبر: 83538 - تاریخ: شنبه، 4 جولای 2015 - 12:01

لهستان با پیروزی بر آمریکا صعود کرد/ ایران از صعود باز ماند

تیم ملی والیبال لهستان با پیروزی نزدیک برابر آمریکا و کسب ۲ امتیاز خانگی حضور خود را در مرحله نهایی رقابت های لیگ جهانی ۲۰۱۵ مسجل کرد تا تیم ایران شانس صعود خود را از دست بدهد.

به گزارش خوبان، تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه از ساعت ۲۱ امروز جمعه در چارچوب هفته هشتم رقابتهای لیگ جهانی در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان تیم کشورمان برابر قهرمان المپیک لندن ۳ بر صفر برنده شد تا ششمین پیروزی خود را در جدول گروه B ثبت کند. تیم ایران در این دیدار به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۱ از سد رقیب خود گذشت.

موزرسکی، سورپرایز روسیه مقابل ایران

تیم ملی ایران در این بازی با ترکیب سعید معروف، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجانپور، شهرام محمودی و مهدی مرندی (لیبرو) برابر روسیه‌ای به میدان رفت که سرمربی موقت این تیم در اقدامی جالب توجه دیمیتری موزرسکی ۲۱۸ سانتیمتری را به عنوان بازیکن پشت خط زن جانشین میخائیلوف مصدوم کرد. ضمن اینکه خبری از آشچف در ابتدای بازی نبود.

روسیه در شروع ست دو امتیاز متوالی گرفت اما بازیکنان ایران با دفاع روی تور خوب و سرویس‌های هدفدار خود ۶ بر ۳ پیش افتادند تا سرمربی روسیه تقاضای تایم اوت کند. پس از آن روسیه با یک دفاع خوب فاصله را کاهش داد اما وقت اول استراحت فنی ۸ بر ۶ برای ایران رقم خورد. بازگشت دو تیم به زمین با چند اشتباه از تیم کشورمان همراه شد تا روسیه در امتیاز ۱۰ به ایران برسد اما با تغییر سرویس دو اشتباه متوالی از روسیه ایران را ۱۳ بر ۱۰ پیش انداخت. مربی روسیه آشچف را هم به میدان فرستاد اما وقت دوم استراحت فنی ۱۶ بر ۱۲ به سود ایران روی تابلو ثبت شد.

روس‌ها با دریافت‌های خوبی که در انتهای زمین داشتند بازیکنان ایران را تحت فشار قرار دادند و به یک امتیازی کشورمان رسیدند که کواچ تقاضای تایم اوت کرد تا در روند امتیازگیری حریف وقفه ایجاد شود. در امتیازات پایانی این ست هر دو مربی تغییراتی را در ترکیب خود ایجاد کردند با این حال ست نخست با برتری ۲۵ بر ۲۱ ایران خاتمه یافت.

ابتکار عمل در دستان ایران

تیم ایران که با برتری در ست نخست روحیه بالایی گرفته بود در شروع ست دوم قدرتمندانه ظاهر شد و هماهنگی که بین مدافعان روی تور و انتهای زمین کشورمان وجود داشت امتیازات متوالی برای ایران ثبت شد تا وقت نخست استراحت فنی ۸ بر ۴ به نفع ایران رقم خورد. ضمن اینکه سرویس‌های خوب کشورمان هم دریافت‌های اول روسیه را کاملا مختل کرده بود.

روسیه در ادامه چندین امتیاز از اشتباهات ایران کسب کرد تا در امتیاز ۲۱ بر ۱۱ به ایران نزدیک شود و کواچ تقاضای تایم اوت کند اما بار دیگر روسیه بود که دوازدهمین امتیاز را کسب کرد. تیم ایران در وقت دوم استراحت فنی هم ۱۶ بر ۱۴ برتر از روسیه بود. یک دفاع خوب از عبادی‌پور، و یک پوئن سرویس از همین بازیکن در کنار امتیازگیری محمودی از توپ برگشتی ایران را ۲۰ بر ۱۶ پیش انداخت تا سرمربی روسیه بار دیگر تایم اوت را تقاضا کند. با وجود تلاش فراوان روسیه بازیکنان ایران کاملا بر بازی مسلط شدند و این ست را هم ۲۵ بر ۲۱ برنده شدند.

کپی از دو ست قبلی

در ست سوم این روسیه بود که شروع بهتری داشت. این تیم ابتدا ۳ بر یک پیش افتاد و با وجود اینکه ایران پا به پای این تیم پیش رفت در وقت اول استراحت فنی برتری ۸ بر ۷ قهرمان المپیک لندن رقم خورد. تیم ایران که در سرویس‌ها خوب کار می‌کرد در امتیاز ۱۱ بر ۱۰ برای نخستین بار در این ست از حریف خود پیش افتاد تا سرمربی روسیه تقاضای تایم اوت کند.

تیم ایران با برتری در ۱۶ بر ۱۳ در وقت دوم استراحت فنی حریف را کاملا تحت فشار قرار داد که ابتکار عمل را در اختیار گرفت. تیم ایران فاصله خوبی را در ادامه ایجاد کرده بود که روسیه دو امتیاز متوالی کسب کرد تا کواچ به سراغ تایم اوت برود. این وقفه جلوی پیشروی روسیه را گرفت و بازیکنان ایران ست سوم را ۲۵ بر ۲۱ برنده شدند تا در مجموع روسیه را ۳ بر صفر پشت سر بگذارد و ۳ امتیاز دیگر را هم به اندوخته‌های خود اضافه کند.

شاگردان کواچ با این برد ۱۸ امتیازی شدند و همچنان در رده سوم جدول گروه B باقی ماندند.

تیم ملی والیبال ایران ساعت ۲۱ روز شنبه دومین بازی خود برابر روسیه را در هفته هشتم لیگ جهانی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می‌کند تا بدین ترتیب پرونده بازی‌های ایران در دور گروهی لیگ جهانی ۲۰۱۵ بسته شود.

همچنین تیم‌های ملی والیبال لهستان و آمریکا از ساعت ۲۲:۵۵ روز جمعه از گروه B رقابت های لیگ جهانی دیدار خود را برگزار کردند که در پایان این بازی تیم لهستان با حساب ۳ بر ۲ مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد و توانست به مرحله نهایی این مسابقات صعود کرد.

ست نخست این دیدار را آمریکا بهتر بازی کرد و در حالی که دیوید لی با سابقه و تیلور ساندر را از ابتدا در ترکیب داشت ۲۵ بر ۱۹ برنده شد اما در ست دوم این لهستان بود که با بازی خوب کورک از همان ابتدای کار بهتر ظاهر شد و با وجود اینکه آمریکا در امتیاز ۱۶ به این تیم رسید ۲۵ بر ۲۲ به برتری دست یافت.

در ست سوم آمریکا شروع خوبی داشت و علی‌رغم اینکه لهستان پا به پای این تیم پیش آمد اما این ست در نهایت با برتری ۲۵ بر ۲۱ آمریکا خاتمه یافت. لهستان که نمی‌خواست بدون امتیاز این بازی را ترک کند در شروع ست چهارم ۵ بر یک پیش افتاد و در ادامه این فاصله را حفظ کرد. اما آمریکا در مقطعی تا ۲ امتیازی میزبان هم رسید ولی درخشش کوبیاک و کورک در لحظات حساس باعث شد تا ست چهارم با برتری ۲۵ بر ۲۰ تیم لهستان خاتمه یابد.

ست پنجم این دیدار با حساسیت بالایی همراه شد و هر امتیاز یک تیم با امتیازگیری از سوی تیم دیگر همراه بود با این حال لهستان برتری ۸ بر ۷ را به هنگام تعوض مکان دو تیم در زمین رقم زد. یک سرویس خوب از کورک فاصله دو تیم را به دو امتیاز رساند و دو امتیازی که مدافعان روی تور این تیم در توپ‌های برگشتی حریف کسب کردند باعث شد فاصله افزایش یابد و در نهایت تیم لهستان ست پنجم را ۱۵ بر ۱۲ به سود خود خاتمه داد و این بازی را ۳ بر ۲ پیروز شد.

تیم لهستان با شکست آمریکا هشتمین برد خود را در لیگ جهانی کسب کرد و با ۲ امتیاز این برد نزدیک خانگی، جمع امتیازاتش را به عدد ۲۲ رساند و خیال خود را برای حضور در مرحله نهایی لیگ جهانی راحت کرد. در گروه B از قبل صعود آمریکا مسجل شده بود. این تیم با وجود باخت برابر لهستان همچنان با ۲۴ امتیاز صدرنشین است و لهستان نیز با ۲۲ امتیاز به همراه این تیم راهی مرحله نهایی شد. تیم‌های ایران و روسیه نیز با ۱۸ و ۲ امتیاز در مکان‌های سوم و چهارم جدول باقی ماندند.

بدین ترتیب دیدار دوم تیم‌های ملی ایران و روسیه که از ساعت ۲۱ روز شنبه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می‌شود کاملا تشریفاتی خواهد بود و تیم ایران شانسی برای حضور در مرحله نهایی نخواهد داشت.

 منبع: مهر
انتهای پیام/81

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads