کد خبر: 83494 - تاریخ: جمعه، 3 جولای 2015 - 12:57

در گلزار شهدای کلاچای؛

یادواره شهید بهروز محمد حسینی برگزار می گردد

یادواره شهید بهروز محمد حسینی عصر امروز در کلاچای برگزار می شود.

به گزارش خوبان: یادواره شهید بهروز محمد حسینی عصر امروز در کلاچای برگزار می شود.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره معلم بسیجی شهید بهروز محمد حسینی، از ساعت 17 امروز در گلزار شهدای کلاچای برپاست.

سردار حق بین فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان در این مراسم سخنرانی و حاج ابوذر روحی مداحی می کند.

همچنین در این روز از کتاب زندگی نامه این شهید بزرگوار رونمایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/80


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  1. گیلانی
     | 2015/07/5 - 13:55
    پاسخ

    با سلام لطفا گزارش یادواره ایشان که با سخنان زیبای سردار حق بین همراه بود را بگذارید و بیوگرافی این سردار بزرگ را.

  2. یگانه
     | 2015/07/5 - 14:42
    پاسخ

    زندگینامه سردار شهید بهروز محمدحسینی
    سردارشهیدبهروزمحمدحسینی دردهم آبان سال1335 درشهرکلاچای به دنیا آمد. پدر و مادر ایشان پسرعمو و دخترعمو بودند و حاصل ازدواجشان هشت فرزند بود ، چهار دختر وچهار پسر.
    مادرش می گفت : همه فرزندانم خوب و با محبت بودند اما بهروز از کودکی مهربان ، وظیفه شناس ،درس خوان و شجاع بود و هیچوقت زیربارحرف زور نمی رفت و برای همه کارهایش دلیل قانع کننده داشت ،این صفاتش او را ازسایر خواهر و برادرهایش متمایز می کرد.
    او دوران تحصیل را تا اخذ دیپلم دررشته تجربی درکلاچای پشت سر گذاشت و درکنارتحصیل به فراگیری قرآن نیز مشغول بود و درجلسات برخی روحانیون منطقه حضور فعال داشت .
    ایشان در سال 56 به عنوان سپاهی دانش عازم مناطق ییلاقی و صعب العبور اشکورات شهرستان رودسر شد ، در این مدت فقط به آموزش و تدریس دانش آموزان نمی پرداختند بلکه در مرتفع نمودن مشکلات مردم منطقه وبالا بردن سطح فرهنگ دینی و روشنگری در زمینه اهداف امام (ره) تلاشهای زیادی نمود ، در همین سالها بدلیل عدم وجود بهداشت، بیماری تیفوس در بین مردم شیوع پیدا کرده بود وبسیاری از افراد جانشان را از دست دادندکه ایشان در آن زمان به مرکز بهداشت لاهیجان آمدندو با اصرار و پافشاری فراوان به همراه یک تیم پزشکی ومقادیر زیادی دارو به محل بازگشتند وشروع به مداوای بیماران نمودند به طوری که خودشان به منزل بیماران می رفتند و داروهایشان را می دادند .همیشه برای تدریس دورترین و صعب العبورترین مدارس را انتخاب می کردند و خدمت به محرومین راعبادت می دانستند ، مردم اشکورات رودسر هیچگاه خدمات و مهربانی های ایشان را از یاد نمی برند . درسال 59 با خانواده آقاجانی که خانواده ای اصیل و با فرهنگ بودند آشنا شد واین آشنایی و رفت و آمد خانوادگی و آشنایی بیشترباعث ازدواج ایشان با خانم گلصفا آقاجانی گردید ،با شروع جنگ تحمیلی همراه اولین گروهی که از رودسر عازم جبهه ها شدند پس از آموزش نظامی به خرمشهر عزیمت نمود .
    در تشویق و آماده سازی جوانان منطقه برای حضوردر مناطق عملیاتی نقش مهمی داشت و بسیاری از جوانان به ایشان اقتدا می کردند و به خاطر این فعالیتهایش بسیار تحت فشار بود ،ازسویی عوام می گفتند: بهروز جوانان را تشویق به حضور در جبهه می نماید و آنها را به کشتن می دهد اما خودش درسلامت کامل است و از سویی منافقان برایش نامه می فرستادند که اگر دست از فعالیتهایت برنداری ترا خواهیم کشت یا داغ فرزندانت را به دلت می گذاریم. که نگرانی های فراوانی برای همسرایشان ایجاد شده بود . ایشان بارها در عملیاتهای مختلف دچار مجروحیت های پی درپی شده بودند حتی درعملیات کربلای 2 از ناحیه پا مجروح شده بود که پزشکان دستور استراحت قطعی به ایشان داده بودند اگر نه باز با همان پا عازم می شد . یک روز برای ایشان تلگرافی آمد مبنی بر اینکه آقای مهدی خوش سیرت فرموده اند که :آقا بهروز اگر چه می دانم که نمی توانی در عملیات شرکت کنی اما بیا و اینجا فقط برایمان تسبیح بگو که حضورت برای ما و نیروها روحیه می باشد . ، که ایشان بلافاصله مهیای رفتن به منطقه شد . درهمان سالها به پیشنهاد همسرش در کنکور شرکت نمود و در رشته دامپزشکی پذیرفته شد ولی وقتی از او خواستند برای ثبت نام برود پاسخ داد: فعلا دانشگاه واقعی جبهه است وقتی جنگ تمام شد ان شاءا… ادامه تحصیل خواهم داد. سال 66 درجبهه بود که دوستان روزنامه ای برایش بردند که عکسش در آن چاپ شده بود به عنوان معلم نمونه کشوری ،خیلی ناراحت شدوگفت : معلمین نمونه واقعی آنهایی بودند که شهیدشدند. معلم شهید بهروز محمدحسینی جانشین گردان امام حسین (ع) لشکرقدس گیلان پس از حدود 60 ماه حضوردر جبهه در تاریخ 5/4/1366 عملیات نصر4 در منطقه عملیاتی ماووت عراق زمانی که به او گفته بودند که از سوی آموزش وپرورش برای اعزام به خانه خدا دعوت شده است ، به دیدار معشوق شتافت و به درجه رفیع شهادت نائل شد و نام ویادش در هماره تاریخ خواهد درخشید، پیکرپاکش در گلزارشهدای شهر کلاچای آرام گرفت وتا امروز الگوی استواری ،شجاعت ومردانگی برای دانش آموزان شهرش است.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads