کد خبر: 83356 - تاریخ: پنج‌شنبه، 2 جولای 2015 - 11:45

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

امسال شاهد کاهش جمعیت دانش آموزی در گیلان خواهیم بود

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: طبق بررسی های صورت گرفته امسال شاهد کاهش جمعیت دانش آموزی در استان خواهیم بود.

به گزارش خوبان، مهدی حاجتی عصر چهارشنبه در گردهمایی اعضای شورای پروژه مهر استان اظهار کرد: در مجموع پنج هزار و 36 واحد آموزشی با 9 هزار و 310 کلاس و 376 هزار دانش آموز برای سال تحصیلی 95 – 94 پیش بینی شده است.
وی پروژه مهر را از اساسی ترین کارهای آموزش و پرورش دانسته و بر لزوم پی گیری مدبرانه و با درایت و سازماندهی و ساماندهی نیروها تا 15 مرداد و فراهم نمودن مقدمات بازگشایی مدارس جهت سال تحصیلی جدید تاکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان متذکر شد: اهداف تعیین شده، نیازها برآورد شده تا قدمهای مناسب تری در مسیر تعلیم و تربیت دانش آموزان آینده ساز استان برداریم.
* هیچ مدرسه ای تعطیل نخواهد شد
معاون پژوهشی و نیروی انسانی آموزش و پرورش گیلان نیز در این همایش شیوه نامه آموزشی را چراغ راه سال تحصیلی آینده دانست و افزود: با ساماندهی درست نیروی انسانی هیچ مدرسه ای در استان تعطیل نخواهد شد.
محمد امجدی اظهار کرد: با توجه به کاهش جمعیت دانش آموزی تعدادی از کلاسهای زیر حد نصاب دانش آموزی ادغام شده و تعداد کلاسها کاهش پیدا می کنند.
وی افزود: در مجموع پنج هزار و 36 واحد آموزشی با 9 هزار و 310 کلاس و 376 هزار دانش آموز شامل یک هزار و 288 مدرسه پیش دبستانی، دو هزار و چهار مدرسه ابتدایی با 9 هزار و 301 کلاس دایر، 836 مدرسه متوسطه اول با دو هزار و747 کلاس، 802 واحد آموزشی متوسطه عمومی هنرستان بازرگانی با پنج هزار و 95 کلاس و 106 مدرسه استثنایی با435 کلاس پیش بینی شده است.
وی با اشاره به این که طبق آمار تاکنون 184 هزار و 895 دانش آموز گیلان ثبت نام کرده اند خاطرنشان کرد: در مقطع ابتدایی کلاسهای قابل ادغام داریم و در متوسطه نیز 46 کلاس باید کم شود.
* مشکلات باید زیربنایی حل شود
نماینده مردم رشت در مجلس نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات مربوط به جایگاه و معیشت معلمان در کشور گفت: مشکلات فرهنگیان باید به شکل زیربنایی از طریق مجلس حل شود.
حسن تامینی اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند بیمار نباید جز دغدغه بیماری دغدغه دیگری داشته باشد و این منجر به اتفاقات خوبی در حوزه بهداشت و درمان شد، امیدواریم به گونه ای شود که فرهنگیان تنها دغدغه تعلیم و تربیت و معلمی داشته باشند نه دغدغه های معیشتی.
*عیدی فرهنگیان در عید فطر
معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه خبر از اختصاص عیدی برای فرهنگیان در عید فطر داد و ابراز امیدواری کرد روند کمکهای رفاهی به فرهنگیان ادامه یابد.
حسن سفر گر با بیان این که کمیته تامین و تجهیز مصوبات کاربردی و عملیاتی اتخاذ کرده اظهار کرد: بزودی هزینه های اداری پرداخت می شود تا ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدرسه بتوانند هزینه ها و بدهکاری های مربوط به هزینه حاملهای انرژی خود را بپردازند.
وی مسوولان آموزش و پرورش و مدیران را به صرفه جویی در هزینه ها بعنوان یک اصل اسلامی و یک شیوه اجرایی برای اقتصاد مقاومتی فراخواند.
وی با قدردانی از کمکهای سازمان نوسازی مدارس گفت: به تنهایی قادر به تعمیر و تجهیز مدارس نیستیم و باید در این راستا از ظرفیت شورای آموزش و پرورش استفاده کنیم.
معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش گیلان افزود: در پروژه مهر در تامین و تجهیز غیر از منابع مالی و انسانی منابع ابزاری داریم که اگر در حد معقول استفاده کنیم نیروی انسانی بهینه تر مورد استفاده قرار می گیرد.
در این جلسه نمایندگان ادارات آموزش و پرورش استان خواستار توجه مجلس برای حل مشکلات فرهنگیان شدند.
ساماندهی صجیج نیروها، راهکار برای تامین کمبود معلم، توسعه آموزش پیش دبستانی، برنامه ریزی برای اداره مجتمع های آموزشی، نیروهای مازاد، جلوگیری از تعطیل شدن مدارس به ویژه مدارس ابتدایی و فراهم آوری زمینه های رشد نو آموزان پیش دبستانی از دیگر مسائل مورد بحث در این نشست بود .
استان گیلان بالغ بر 370 هزار دانش آموز و بیش از پنج هزار واحد آموزشی دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/63


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads