کد خبر: 83109 - تاریخ: دوشنبه، 29 ژوئن 2015 - 14:37

به دلیل وضعیت بحرانی آب کشاورزی گیلان/

مرخصی تمام مدیران، فرمانداران و بخشداران گیلان لغو شد

استاندار گیلان با اعلام این که وضعیت آب کشاورزی در این استان بحرانی است گفت: مرخصی تمام مدیران کل، فرمانداران و بخشداران در گیلان لغو شده است.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع گیلان با تاکید بر حضور قوی مدیران به منظور مدیریت آب کشاورزی در شهرستان‌ها اظهار کرد: تلاش میرآب‌ها، دهیاران، شوراهای اسلامی و … در مدیریت بحران خشکسالی شالیزارها حائز اهمیت است.

وی وضعیت آب کشاورزی گیلان را بحرانی اعلام کرد و افزود: مرخصی تمام مدیران کل، فرمانداران، بخشداران و … در استان لغو شده است.

نجفی با تاکید بر اینکه شرایط بحرانی گیلان باید به وزارتخانه‌ها اعلام شود، بیان کرد: اعتبارات مناسب برای مقابله با بحران خشکسالی باید به استان اختصاص داده شود.

استاندار گیلان نیم تا یک درصد از شالیزارهای استان را در معرض خطر خشکسالی خواند و تصریح کرد: گزارش‌ها نشان‌دهنده وجود بحران خشکسالی در شش هزار هکتار شالیزارها در گیلان است و می‌تواند به دو تا سه درصد افزایش پیدا کند و اگر دقت نداشته باشیم ممکن است در شش درصد از شالیزارها گسترش یابد و 20 هزار هکتار اراضی را در برگیرد.

وی از تصویب پرداخت 52 میلیارد تومان اعتبار تبصره 12 برای موارد حوادث غیرمترقبه گیلان در هیئت دولت خبر داد و گفت: دستور پرداخت اعتبارات مذکور به خزانه ابلاغ شده است.

نجفی پرداخت اعتبارات از طریق خزانه را دارای مشکلاتی دانست و خاطرنشان کرد: پرداخت 25 میلیارد تومان مطالبات چایکاران با پیگیری‌های انجام شده، برطرف شد و پول به حساب چایکاران واریز شده است.

استاندار گیلان بر تلاش تمام مدیران در اختصاص مصوبه 52 میلیارد تومانی دولت به استان تاکید کرد و یادآور شد: امروز دولت حساسیت ویژه‌ای در مورد آب دارد.

وی با بیان اینکه درک شرایط حاد گیلان در مرکز در گذشته وجود نداشت، اظهار کرد: امروز دولت حساسیت ویژه‌ای به آب کشاورزی در استان دارد.

نجفی خواستار مشخص شدن شرایط آبی سد سفیدرود بالادست شد و بیان کرد: اصلاح مصرف آب توسط شالیکاران مورد تاکید مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان است.

استاندار گیلان از برگزاری جلسه شورای آب دو مرتبه در ماه در استان خبر داد و افزود: بعضی از شهرستان‌ها در تامین آب از رودخانه‌ها با مشکل مواجه هستند.

وی بر تجهیز پمپ‌های آب کشاورزی تاکید کرد و گفت: امکان گسترش خشکسالی شالیزارهای استان تا 10 درصد وجود دارد و مدیران باید در مدیریت این وضعیت اهتمام لازم را داشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/27


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads