کد خبر: 82981 - تاریخ: یکشنبه، 28 ژوئن 2015 - 14:25

مدیر روابط‌ عمومی شرکت برق منطقه‌ای گیلان:

مصرف برق مشترکان گیلان به مرحله بحرانی رسیده

رضا احمدی گفت: با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا در روزهای اخیر و آینده، مصرف برق مشترکان گیلان به مرحله بحرانی رسیده به طوری که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش مصرف یافته است.

به گزارش خوبان، رضا احمدی با اشاره به مصرف بسیار زیاد برق در گیلان اظهار کرد: گرمای مداوم هوا موجب افزایش بسیار زیاد برق در گیلان شده است.

وی افزود: با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا در روزهای اخیر و آینده، مصرف برق مشترکان گیلان به مرحله بحرانی رسیده به طوری که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش مصرف یافته است.

مدیر روابط‌عمومی برق منطقه‌ای گیلان بیشترین مصرف پیک برق را در سوم تیر ماه جاری عنوان کرد و گفت: مصرف برق در این روز به یک‌هزار و 450 مگاوات رسیده بود.

وی با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق خاطرنشان کرد: مشترکان در هنگام استفاده از کولر دمای آن را روی 24 درجه تنظیم کنند.

احمدی خاموش کردن لامپ‌های اضافه، باز نکردن بی‌مورد در یخچال، گرفتن منافذ در و پنجره‌ها برای مخاطبان و… را از دیگر موارد مورد تاکید عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در اوج مصرف برق از لوازم پرمصرف استفاده نشود، خاطرنشان کرد: اتوبرقی، جاروبرقی، لباس‌شویی و… جزو کالای پرمصرف برق است که باید در ساعات 11 تا 15 و 20 تا 24 از مصرف آنها خودداری شود.

گفتنی است؛ قطع و وصل برق نسبتاً طولانی در برخی از ساعات روز به‌ ویژه در خیابان معلم رشت موجب اختلال در انجام فعالیت‌های کاری و نارضایتی شده است که دلیل این قطعی برق فشار بی‌اندازه ناشی از مصرف زیاد بر پست‌های برق عنوان شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/251


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads